سرویس: ویژهکد خبر: 112368|11:38 - 1400/12/05
نسخه چاپی

نماینده قرارگاه امنیتی امام علی (ع) در غرب کشور:

عشایر مرزداران غیور نظام اسلامی هستند

عشایر مرزداران غیور نظام اسلامی هستند
نماینده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) در غرب کشور و جانشین سابق سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: عشایر با برقراری امنیت در مرزها دشمن را از رسیدن به اهداف خود مایوس می‌کنند.

به گزارش مطلع الفجر ،سردار مرتضی مرادی  در یادواره استانی شهدای عشایر با حضور مسوولان  استانی و شهرستانی و خانواده های شهدا در منطقه عشایری ناودار و در آستانه برگزاری کنگره ملی سردار شهید صفرخوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، افزود: دشمن نمی‌خواهد یاد و خاطره شهدا در اذهان زنده نگه داشته شود اما باید بداند که کور خوانده است و ملت ما جانفشانی شهدا را فراموش نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: تا آخرین قطره خون بر پیمان با شهدا هستیم و راه آنها را ادامه خواهیم داد.

سردار مرادی با قدردانی از عوامل برگزاری کنگره ملی سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب گفت: دشمن پس از پیروزی انقلاب همواره بدنبال توطئه علیه نظام و مردم بوده است اما دلسوزان نظام نشان دادند که هیچگاه به دشمن اجازه خودنمایی نداده و نخواهند داد.

نماینده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) در غرب کشور و جانشین سابق سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه،  از حماسه ۲۶ مرداد ۵۸ پاوه و چهارم مهرماه سال ۵۹ گیلانغرب در مقابل تهاجم ضد انقلاب و ارتش بعث عراق به عنوان ۲ حماسه ماندگار نام برد.

سردار مرادی تاکید کرد: این حماسه با کمک نیروهای مردمی و عشایر از اهل سنت وشیعه ونیروهای مسلح متحد و درکنار هم مقاومتی بی نظیر خلق شد و اینجا بود که غیرت، سلحشوری، وفاداری عشایر به خوبی نمایان شد.

وی افزود: عشایر نقش موثری را در دوران دفاع مقدس برای استان کرمانشاه ایفا کردند و ملت ایران هیچگاه حماسه آفرینی های آن ها را فراموش نخواهند کرد و این از افتخارات مردم غیور شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه و کشور است.

سردار مرادی اضافه کرد: نقش آفرینی عشایر در آفند پدافند مقابله با ضد انقلاب و تهاجم ارتش بعث در جای جای استان کرمانشاه آن هم در آن شرایط سخت همواره ماندگار است و باید این نقش موثر بازگو شود.

این مراسم  با برنامه های ویژه فرهنگی  و تشییع نمادین شهید همراه بود.

به گزارش ایرنا، سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات‌های غرب کشور توانست رکورد خنثی سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود ثبت کند.

این سردار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیروهای رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است