سرویس: ویژهکد خبر: 112359|10:33 - 1400/11/23
نسخه چاپی

نماینده مجلس: پیگیر عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستم

نماینده مجلس: پیگیر عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستم
نماینده مجلس: پیگیر عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستم

به گزارش مطلع الفجر ،نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پیگیر عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستیم، گفت: تاکید رییس جمهور نیز بر اجرایی شدن این منطقه برای منتفع شدن مردم مرزنشین قصرشیرین است.

شهریار حیدری» روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان، افزود: تاکنون بیش از ۲۰جلسه کاری برای اجرای عملیات منطقه آزاد تجاری قصرشیرین داشتیم چون این شهرستان مرزی با داشتن ظرفیت‌های فراوان شرایط را برای پیشرفت و توسعه دارد.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس متحمل مشقت های زیادی شدند و دفاع جانانه‌ای از انقلاب اسلامی داشتند از این رو اکنون نیازمند توجه هستند.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

                                                                                 

نماینده مجلس: پیگیر عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستم

                                                           

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در منطقه حاشیه نشین پالی آباد قصرشیرین در جمع مردم گفت: یکی از مشکلات قصرشیرین حاشیه نشینی در سه منطقه است که در گذشته تصمیم به تخریب این مناطق بود اما با اقداماتی که انجام شد مانع شدیم.

حیدری ادامه داد: به عنوان نماینده باید پیگیر این وضعیت باشیم چون تامین زیرساخت‌های این مناطق نیازمند تعیین تکلیف زمین های آن است که در حال انجام می باشد.

او گفت: بعد از سنددار شدن مالکان این مناطق، روند تامین زیرساخت‌های آن تسریع خواهد شد و طرح هادی در این مناطق اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: در قدم اول با صبوری که این مردم داشتند واژه شهر را برای این مناطق تعریف کردیم و با تلاش شواری تامین و ادارات خدمات رسان نیز در آینده مشکلات آن ها  برطرف می‌شود.

تهیه نقشه این منطقه در حال انجام است

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: پیرو تلاش‌های صورت گرفته برای این منطقه شهرداری در حال تهیه نقشه شمیم این مناطق است که بعد از این نقشه و موافقت مسکن و شهرسازی برای این مناطق وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان اعطا می شود.

«مرادعلی تاتار» اضافه کرد: بعد از سنددار شدن این مناطق روند خدمات رسانی به آن هاتسریع پیدا می‌کند و خواسته مردم  محقق خواهد شد.

ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان قصرشیرین و وجود مرزهای خسروی و پرویزخان با کارکرد اقتصادی بالا باعث شد که در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کرده و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در محله‌های حاشیه قصرشیرین کردند که عموما از قشر کم درآمد هستند.

در شهرستان قصرشیرین حاشیه‌نشینی در محله بلوکی‌های قصرجدید، پالی‌آباد و محله پشت امیدوار خلاصه می‌شود و در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ واحدهای مسکونی که به شکل غیرمجاز در این محلات ساخته شده نیز همچون دیگر مناطق شهری آسیب دید اما با توجه به نداشتن اسناد مالکیت، ساکنان این واحدها نتوانستند از تسهیلات برای نوسازی و یا مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود بهره گیرند که با پیگیری های صورت گرفته الحاق این محله‌ها و واگذاری این واحدها هم اکنون مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.