سرویس: برگزیده هاکد خبر: 112292|13:17 - 1400/10/19
نسخه چاپی

ساکنان ۳۴ روستای بخش گواور گیلانغرب مشکل آب شرب دارند

ساکنان ۳۴ روستای بخش گواور گیلانغرب مشکل آب شرب دارند
فرماندار گیلانغرب گفت:وضعیت ناپایدار جوی و خشکسالی باعث بروز کم آبی در 34 روستای گواور شده است .

به گزارش مطلع الفجر ،سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: شهر سرمست و ۳۴ روستای بخش گواور از توابع این شهرستان با بحران کم آبی و مشکل آب شرب مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حشمت رضایی» عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات آب شرب شهر سرمست و روستاهای بخش گواور با حضور مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در بخش گواور افزود: با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی بیشتر چاه های منطقه خشک شده و بیش از ۲سوم روستاهای بخش گواور وضعیت ناپایداری از حیث منابع آب دارند.

وی اظهار داشت: به منظور رفع مشکل در چهار مجتمع بخش گواور و همچنین ۲مجتمع بخش مرکزی ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از برنامه حفر ۶ حلقه چاه در این مجتمع ها خبرداد که عملیات اجرایی بخشی از پروژها شروع شده و بخشی نیز در حال واگذاری به پیمانکار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز از رفع مشکل کمبود آب شهر سرمست و بخشی از روستاهای محدوده بیگرضایی تا ژاومرگ از محل مجتمع تراب شهرستان اسلام آباد غرب خبرداد .

«علیرضا کاکاوند» افزود:  با اجرای این پروژه مشکل آب شهر سرمست و ۶ روستای این محور تا چهار ماه آینده مرتفع خواهد شد ضمن اینکه تا تکمیل این طرح با تجهیز ۲چاه بخش خصوصی و حفر یک حلقه چاه طی هفته آینده در منطقه چشمه غلامی نسبت به تامین آب شرب شهرسرمست موقتا اقدام می شود.

شهرستان گیلانغرب ۱۸ هزار و ۲۹۲ مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.