سرویس: ویژهکد خبر: 112216|14:48 - 1400/08/25
نسخه چاپی

تکرار نامهربانی ها در حق طبیعت ؛

شلیک به قلب تپنده جنگلهای گیلانغرب/خسارت به جنگلهای بلوط در ناودار و کچل+ تصاویر

شلیک به قلب  تپنده جنگلهای گیلانغرب/خسارت به جنگلهای بلوط در ناودار و کچل+ تصاویر
طبیعت زیبای ناودار به لحاظ وجود مناظر زیبا و چشم نواز و راه اسان دسترسی جزو معدود نقاط گیلانغرب است که در پی خسارتهای مشهود اکنون طبیعت آن نیازمند حراست و نگهداری جدی تر است

به گزارش مطلع الفجر ،اطبیعت زیبای ناودار به لحاظ وجود مناطق بکر پوشیده از درختان بلوط  ودست نخورده اش شاید جزو معدود نقاط زیبای گیلانغرب بود که به واسطه احداث و گذر جاده اسفالت از ان به منطقه ای درمعرض تهدید بدل شدو اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند حراست است.

 

آسفالت کردن جاده ناودار علاوه به سهل الوصول بودن ان برای مردم گیلانغرب  از سویی اتصال آن به شهرهایی ازاستان ایلام، درایام بهار به جهت سهولت تردد نیزباعث شده که عده زیادی از مردم استان ایلام را جذب خودنماید.

البته دراین سالهای اخیر نیز مسافران نوروزی  زیادی از طبیعت زیبا وبکر ناودار دیدن می کنند اما انچه که طبیعت ناودار را تهدید می کند قطع بی رویه درختان این جنگلستان توسط کسانی که به دامن این طبیعت می آیند واز چوب درختان برای پخت وپز غذا بویژه کباب استفاده می کنند.

 در روزهای اخیر در گوشه گوشه شهرستان گیلانغرب  متاسفانه شاهد نامربانی های دلخراشی در حوزه جنگل منابع طبیعی  هستیم اتش سوزی چند روز گذشته دامنه سرکش ، بریدن درختان در منطقه ناودار و ارتفاعات کچل مشرف بر میر میگه همه گواه این  خسارتهای جبران ناپذیر است 
 

  متاسفانه-با اطلاع از کمبود نیروی انسانی و امکانات خودرویی که منابع طبیعی شهرستان در اختیار دارد - علی رغم تلاش   در این حوزه  ولی محیط بانان نیز حضوری کم رنگ درایام مختلف سال در این حوزه  دارند و اینگونه فرصت بیشتری برای بی تعهدهای به صیانت از طبیعت فراهم می اید .

ضرورت دارد هم مراجع محترم قضایی به عنوان حافظ و صانت کننده منافع عمومی و مردمی و هم اداره منابع طبیعی و ابخیز داری  برخورد های قاطعانه تر و بدون اغماضی با بانیان خسارت  به درختان و منابع جنگلی داشته باشند چرا که این مهم هم یک ضرورت عمومی  در صیانت از بعد زیست محیطی و هم  حرکت در مسیر احقاق حقوق عامه  می باشد .
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب كرمانشاه ، 202 هزار هكتار عرصه منابع طبیعی دارد كه 75 هزار هكتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.