کد خبر: 104603|12:53 - 1395/04/09
نسخه چاپی

تصویری، توصیفی ؛

آیین معنوی"محفل انس به قرآن"در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر

آیین معنوی"محفل انس به قرآن"در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر: همزمان با بیست و دومین روز از ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع گیلان غرب و به همت دفتر امام جمعه و تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تعالی معارف دینی و معنوی ،  آیین "محفل انس با قران"  همزمان با ایام ماه مبارک رمضان به همت دفتر امام جمعه و تبلیغات اسلامی شهرستان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد .

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب در حاشیه این آیین و محفل نورانی بهخبرنگار مطلع الفجرگفت:ماه مبارک رمضان ماه نزول قران و سرشار از نور و برکت است و از آنجائيكه در بيان بزرگان دين از ماه پربركت رمضان بعنوان بهار قرآن ياد شده است برگزاري همچنين جلساتي علاوه بر برکات و ثواب عظیم آن ، مي تواند بر تداوم جلسات انس با قرآن در ماههاي ديگر كمك نمايد.

 

حجت الاسلام رضایی ضرورت  ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآن و معارف دینی را مورد تاکید قرار داد ودر رابطه با فعاليت براي اشاعه فرهنگ قرآن خواني به صورت دسته جمعي تصریح نمود:با وجود اینکه  قرآن اين كتاب آسماني را مي توان در منازل نيز قرائت كرد اما به حكم اينكه" يَدُ الله مَعَ الجَماعة" است قرائت آن بطور دسته جمعي و در مساجد قطعاً عنايات الهي را بدنبال خواهد داشت.

 

وی این مهم را یاد آور شد که به حق  آيات قرآن كلام نورند و با قرائت آن دلها منّور مي شوندابراز داشت:همه ما و خصوصاً جوانان عزيز سعي كنیم روزانه قرائت يك جزء از قرآن را از دست ندهیم تا انشا الله در پايان ماه مبارك رمضان از لذت معنوی ختم قرآن كريم بهره مند شویم.

 

در خلال برگزاری محفل قرآن کریم قاریان برجسته شهرستان با تلاوت با صوت دلنشين قرآن كريم اقدام به قرائت ایاتی از کلام نور نمودند و مراسم معنوی به اقامه نماز ظهر متصل شد .

 

هم زمان با ماه مبارک رمضان ،محافل قرانی  و برگزاری جلسات جزء خوانی قران کریم  به صورت گسترده  در مساجد شهرستان و خصوصا مسجد جامع گیلان غرب برگزار مي شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد