کد خبر: 104045|11:10 - 1395/03/26
نسخه چاپی

به دنبال پیگیری های مطلع الفجر محقق می شود؛

آماده شدن سایت بازیافت زبالجات شهری و پیگیری احداث پارکینگ خودروهای سنگین در گیلان غرب

آماده شدن سایت بازیافت زبالجات شهری و پیگیری احداث پارکینگ خودروهای سنگین  در گیلان غرب
مطلع الفجر:در جلسه امروز که در فرمانداری گیلانغرب برگزار شددو مورد از مطالباتی که به عنوان انتقادو به منظور بهینه سازی در دو حوزه ترافیک شهری و همچنین زبالهایی که بستر تباهی محیط زیست را فراهم میکنند پیگیری و برای انها راهکار اندیشیده شد .

پایگاه خبری تحلیلی مطلع الفجر در گزارشهایی نظیر "تبعات نبود سیستم بازیافت در گیلانغرب؛زیبایی انارک مقابل تلی از زباله رنگ باخت/ وحشت طبیعت از تراژدی هجوم دور ریختنی ها "که به نبود یک سیستم جامع و برنامه مدون و استاندارد برای اممحا و یا احیای زباله های انبوه در شهر اشاره داشته  مسئله ضرورت توجه به این بسترها را گوشزد کرده بود .

 

همانطور که در بطن این گزارش نیز امده بود ،سلامت یکی از مهم ترین خواسته ها و مطالبات اجتماع بشری است که امروزه نه تنها مسئولین ذیربط باید در تحقق این هدف اجتماعی تلاش کنند، بلکه تمامی آحاد مردم باید در راستای پیشبرد این اهداف گامی بلند و موثر بردارند.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/photo_2016-04-24_13-59-04.jpg

اما گاهی این مهم با ندانم کاری و بی تدبیری هایی علاوه بر اینکه حیات انسانی را به مخاطره می اندازد بلکه بلای جان طبیعت نیز می شود و شرایط زیست محیطی را نیز به چالش می کشد.

 

در اولین جلسه شورای ترافیک شهرستان گیلانغرب در سالجاری فرماندار شهرستان از آماده شدن سایت بازیافت زبالجات شهری خبرداد که این مهم و تحقق ان میتواند به ساماندهی دفن زبالها در شهر کمک شایانی نماید .

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=7f4b0c84-dba0-4513-8b20-9c37af04fda9

  کرم محمدی در باره این تاسیسات و سامانه بازیافتی اظهار داشت: احداث این واحد که تاسیسات آن از کشور آلمان وارد شده  با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال ودر مساحت 1600 متر توسط شهرداری انجام شده است.

وی همچنین در خصوص ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از این سیستم نوین گفت: بهره برداری  بهینه از سایت بازیافت زبالجات شهری منوط به همکاری شهروندان در تفکیک زبالجات است که در این راستا برنامه آموزش شهروندان دردستور کار قرارگرفته است.

 

 

مطلب دیگر هم که مرتبط با حوزترافیک و شورای ترافیک شهر گیلانغرب است و مطلع الفجر به دنبال اعلام نارضایتی خیل کثیری از شهروندان  و ارایه عریضه ای با این مضمون که وجود ماشینهای سنگین در داخل کوچه های شهر اسایش انها را به مخاطره انداخته است گزارشی را برای پیگیری این موضوع از سوی مسئولان شهرستان با این عنوان " معضلات فقدان کمربندی در گیلانغرب؛معضلات فقدان کمربندی در گیلانغرب؛ شهری که به پارکینگ ماشین های سنگین تبدیل شده است/ از احتمال بروز حادثه های جبران ناپذیر تا اعتراض و طومار نویسی مردم" درج نمود.

 

در جلسه امروز، فرمانداری شهرستان  بله لحاظ توجه به این مهم  درخصوص ضرورت احداث پارکینگ خودروهای سنگین در شهر گیلانغرب هم تصمیم گیری شد .

 

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/y_mm_rd2321.jpg

در این جلسه که با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان  گیلان غرب برگزار شد، مقرر گردید با استفاده از توان بخش خصوصی مجوز احداث پارکینگ مناسب برای ماشین الات سنگین صادر و عملیات احداث آن طی روزهای آتی انجام شود.

 

  مطلع الفجر  همواره به عنوان یک رسانه مردمی و مطالبه گر کاستی ها، چالش هاو محرومیت ها ی موجود را با رعایت انصاف و بر محور صداقت مداری  به منظور جلب توجه  مسئولان دلسوز منعکس میکند که امید است شاهد توجه بیش از پیش مسئولان به رفع مشکلات مردم باشیم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد