کد خبر: 103805|13:59 - 1395/03/19
نسخه چاپی

پیگیری از مطلع الفجر؛

کرایه های تاکسی در گیلانغرب خودسرانه افزایش یافته اند/ رییس شورای اسلامی شهر؛ افزایش کرایه غیر قانونی است

کرایه های تاکسی در گیلانغرب خودسرانه افزایش یافته اند/ رییس شورای  اسلامی شهر؛ افزایش کرایه غیر قانونی است
مطلع الفجر:از ماهها پیش وبا آغاز سال جدید، بعضی از رانندگان تاکسی شهریدر گیلانغرب، به صورت خودسر اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده‌اند و شاید این قصه‌ای نخ‌نما شده است که گویا بعضی علاقه‌ای به شنیدن و سامان بخشی آن ندارند.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر در ماههای اخیر با وجود اینکه قبلا نرخ کرایه های تاکسی در مسیرهای مشخص و تفکیک مسیرهای کوتاه و بلند و شهرکهای داخل شهر از سوی مراجع مرتبط اعلام و رسما ابلاغ شده  است اما همچنان شاهد افزایش کرایه ها از سوی برخی رانندگان تاکسی ها هستیم که خود باعث نارضایتی  و اعتراض شهروندانان شده است.


 
 اگرچه هرگونه افزایش قیمت در کرایه تاکسی شهری باید از سوی مراجع خاص در اتحادیه تاکسی رانی و یا شورای اسلامی شهر و نهایتا با تصویب فرماندری وجه قانونی به خود بگیرد اما ظاهرا برخی خودسرانه کرایه بیش از حق خود را از شهروندان مطالبه میکنند که به گفته رییس شورای اسلامی شهر گیلانغرب این اقدامی خلاف و البته غیر قانونی است.

محمد  شهروند گیلانغرب در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت : من محل کارم  و زندگیم کلا 1 کیلومتر فاصله ندارند و چون نمیخوام هر روز خودرو شخصیم را به خیابان بیاورم  از تاکسی استفاده میکنم ومتاسفانه هر روز باید مبلغی را زیاد تر از حق کرایه ام پرداخت کنم و این همان چیزی است که بعضی رانندگان به بهانه نبود پول خورد و یا با بی تفاوتی از کنار پس دادن ان میگذرندو این یعنی افزایش خودسرانه کرایه تاکسی که روزانه با ان در ارتباط هستیم .

 

فرهاد که یک دست فروش است در گفتگویی جداگانه با خبرنگار مطلع الفجر گفت :بر اساس نرخ مصوب کرایه تاکسی ها ، انها باید مسیرهای کوتاه را 300 و 350 تومان کرایه بگیرند اما  ما که کرایه میدیم مسیرهای کوتاه را 500 تومان میگیرند و مسیرهای بلند را هم به بهانه نبود پول خورد ممکن است همچین جریانی روی بدهد.

 

 رییس شورای اسلامی شهر گیلانغرب در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجرنظر به اینکه اولویت کاری مجموعه شورای اسلامی شهر گیلانغرب خدمت رسانی شایسته به شهروندان عزیز است اظهار داشت : هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی باید رسما از مجاری قانونی و مرتبط با شورای اسلامی و فرمانداری مصوب و  ابلاغ شود که تاکنون  ما هیچ مصوبه ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی نداشته ایم.

علی الفتی تصریح نمود:نظر به اینکه هیچگونه افزایش نرخ کرایه جنبه قانونی ندارد لذا همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در افزایش کرایه تاکسی ها موضوع را اطلاع دهند تا با رانندگان خاطی از راه قانونی برخورد شود.

 

براس اساس قانون باید ابتدا هرگونه افزایش نرخ کریه از سوی شورای اسلامی شهر در شهرستان ،مصوب و به منظور تایید و اجرایی شدن از سوی فرمانداری که بعد از روند قانونی خاص نظرخود را نسبت به افزایش یا عدم افزایش نرخ کرایه‌ها و میزان افزایش آن ابلاغ کند قابل اجراست ، اما بر اساس انچه در این پیگیری دیدیم در گیلانغرب هیچگونه افزایش و یا تغییری در  نرخ کرایه های تاکسی در داخل مسیرهای کوتاه و بلند و یا تردد به شهرکهای داخل شهر صورت نگرفته  و در صورت وجود امری غیر قانونی و تخلف است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد