کد خبر: 111534|08:31 - 1397/01/09
نسخه چاپی

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب خبر داد؛

حضور 10 هزار نفری مهمانهای نوروزی و راهیان نوردر گیلانغرب+ تصاویر

حضور 10 هزار نفری مهمانهای نوروزی و راهیان نوردر گیلانغرب+ تصاویر
مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت:درنیمه اول تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از10 هزار مسافر ،گردشگر و کاروانهای راهیان نور از این شهرستان دیدن کرده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر ، اظهارداشت: درنیمه اول تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از10 هزار مسافر ،گردشگر و کاروانهای راهیان نور از جاذبه های تفریحی ، گردشگری و مناطق عملیاتی این شهرستان دیدن کرده اند.

محمودیان در خصوص تشدید میزان بازدیدها در نیمه دوم  ابراز داشت:پیش بینی میشود در روزهای آتی بیشترین حجم را بخود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: مناطق گردشگری بویژه منطقه تفریحی ناودار، گلین، سد زاگرس، ویژنان، آثار تاریخی سراب و یادمان عملیاتی مطلع الفجر بیشترین شمار بازدید کنندگان مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده اند .

این مقام اجرایی دولت تصریح کرد : تاکنون حدود4000 نفر از  هموطنان بصورت شخصی و یا کاروان مردمی از یادمان عملیات مطلع الفجر بازدید نموده اند همچنین در این مدت 207 خانواربا جمعیتی بالغ بر 940 نفر در5 مرکز اقامتی و چادرهای ورودی شهر و حدود 400 نفر نیز در نقاط گردشگری اقامت کردند که از استانهای مختلف به این شهرستان سفر کرده بودند .
محمودیان اذعان کرد: منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب با پوشش جنگلی مناسب در سطح 6 هزار هکتار یکی از نقاط دیدنی طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود که پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است به گونه ای که طی ایام تعطیلات نوروز بیش از 3000 خانوار از شهروندان گیلانغربی و مهمانان نوروزی در این نقطه با برپایی چادر اقامت شباته روزی دارند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت:در بخش سوانح جاده ای در تعطیلات نوروزی نیمه اول تعطیلات امسال خوشبختانه در حوزه استحفاظی این شهرستان  تصادفی رخ نداده که با توجه به استقرارپنج  تیم پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در جاده های ارتباطی و سطح شهر و همکاری خوب مردم این آمار نسبت به ایام نوروز سال 96  ازکاهش100 درصدی برخورداربوده است.

  وی اظهار داشت: پنج مرکز و پایگاه فوریت های پزشکی، امداد و نجات واورژانس بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر بصورت تمام وقت به شهروندان  مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه می نمایند.

وی ادامه داد: برپایی بیش از 60 تخته  چادر  وهمچنین سیاه چادرهای محلی در مبادی  شهر و نقاط گردشگری با پخت شیرینی و غذاهای محلی و از جمله تمهیدات اتخاذ شده است.

مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت دو هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب ومناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، ننگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در این شهرستان محسوب می گردند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد