مطلع الفجر08:31 - 1397/01/09
سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب خبر داد؛

حضور 10 هزار نفری مهمانهای نوروزی و راهیان نوردر گیلانغرب+ تصاویر

مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت:درنیمه اول تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از10 هزار مسافر ،گردشگر و کاروانهای راهیان نور از این شهرستان دیدن کرده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر ، اظهارداشت: درنیمه اول تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از10 هزار مسافر ،گردشگر و کاروانهای راهیان نور از جاذبه های تفریحی ، گردشگری و مناطق عملیاتی این شهرستان دیدن کرده اند.

محمودیان در خصوص تشدید میزان بازدیدها در نیمه دوم  ابراز داشت:پیش بینی میشود در روزهای آتی بیشترین حجم را بخود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: مناطق گردشگری بویژه منطقه تفریحی ناودار، گلین، سد زاگرس، ویژنان، آثار تاریخی سراب و یادمان عملیاتی مطلع الفجر بیشترین شمار بازدید کنندگان مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده اند .

این مقام اجرایی دولت تصریح کرد : تاکنون حدود4000 نفر از  هموطنان بصورت شخصی و یا کاروان مردمی از یادمان عملیات مطلع الفجر بازدید نموده اند همچنین در این مدت 207 خانواربا جمعیتی بالغ بر 940 نفر در5 مرکز اقامتی و چادرهای ورودی شهر و حدود 400 نفر نیز در نقاط گردشگری اقامت کردند که از استانهای مختلف به این شهرستان سفر کرده بودند .
محمودیان اذعان کرد: منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب با پوشش جنگلی مناسب در سطح 6 هزار هکتار یکی از نقاط دیدنی طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود که پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است به گونه ای که طی ایام تعطیلات نوروز بیش از 3000 خانوار از شهروندان گیلانغربی و مهمانان نوروزی در این نقطه با برپایی چادر اقامت شباته روزی دارند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت:در بخش سوانح جاده ای در تعطیلات نوروزی نیمه اول تعطیلات امسال خوشبختانه در حوزه استحفاظی این شهرستان  تصادفی رخ نداده که با توجه به استقرارپنج  تیم پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در جاده های ارتباطی و سطح شهر و همکاری خوب مردم این آمار نسبت به ایام نوروز سال 96  ازکاهش100 درصدی برخورداربوده است.

  وی اظهار داشت: پنج مرکز و پایگاه فوریت های پزشکی، امداد و نجات واورژانس بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر بصورت تمام وقت به شهروندان  مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه می نمایند.

وی ادامه داد: برپایی بیش از 60 تخته  چادر  وهمچنین سیاه چادرهای محلی در مبادی  شهر و نقاط گردشگری با پخت شیرینی و غذاهای محلی و از جمله تمهیدات اتخاذ شده است.

مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت دو هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب ومناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، ننگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در این شهرستان محسوب می گردند.