سرویس: کرمانشاهکد خبر: 99560|13:24 - 1394/11/03
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

تولیدات شیلات استان كرمانشاه به ۶۰ هزار تن در سال می‌رسد

تولیدات شیلات استان كرمانشاه به ۶۰ هزار تن در سال می‌رسد
مطلع الفجر:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شیلات این استان در مسیر توسعه قرار داشته و در همین راستا در برنامه ششم توسعه تولیدات شیلات استان به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش مطلع الفجر ،خسرو شهبازی در سمینار «فرهنگ مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه» که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شیلات استان برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا پایان برنامه ششم حداقل تولیدات شیلات استان کرمانشاه به بیش از ۴۵ هزار تن و حداکثر به ۶۰ هزار تن برسد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات شیلات استان کرمانشاه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از  ۱۱ هزار و ۷۹۳ تن شیلات در استان تولید شده است.

 

شهبازی تصریح کرد: در سال ۷۳ برای اولین بار پرورش ماهی در استان کرمانشاه شکل گرفته که کل تولیدات در آن سال حدود ۲۰۰ تن و سرانه مصرف نیز ۲۵۰ گرم بوده که اکنون تولیدات شیلات استان در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حاضر مصرف سرانه ماهی استان حدود ۷ و نیم کیلوگرم در سال است گفت: مصرف ماهی و تولید در سالیان اخیر رشد خوبی داشته و متوسط مصرف در جهان ۱۹ و ۲ دهم، در ایران ۹ و ۲ دهم است که در برنامه ششم توسعه مصرف سرانه مصرف ماهی استان به ۱۱ کیلوگرم خواهد رسید.

 

شهبازی با بیان اینکه به توصیه پزشکان مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته برای سلامتی انسان ضروری است، خاطرنشان کرد: مصرف ماهی نقش بسیار موثری در سلامت انسان داشته و به همین منظور توسعه و ترویج آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل شیلات قرار دارد.

 

وی با اشاره به طرح سامانه گرمسیری در توسعه شیلات استان، تصریح کرد: با راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی این سامانه تحولی چشمگیر در صنعت شیلات ایجاد شده و در استان قصد داریم مرکز تکثیر پرورش ماهیان سردآب و گرمابی را راه‌اندازی کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از سیاست‌های ما در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بخش شیلات ساماندهی صادرات در آینده می‌باشد و یکی از بازارهای هدف ما کردستان عراق است اما هدف گذاری اولیه ما پوشش نیاز داخلی استان است.

 

شهبازی افزود: ساماندهی صادرات شیلات از جمله ایجاد صنایع فرآوری در بخش شیلات، بسته‌بندی و مراکز تکثیر بچه ماهی در استان ضروری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد