سرویس: سلامتکد خبر: 97998|11:11 - 1394/09/22
نسخه چاپی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب ؛

تاکنون موردی از انفلو آنزای حاد در گیلانغرب نداشته ایم/ ستادمقابله با آنفلوانزا در شهرستان فعال شده است

تاکنون موردی از انفلو آنزای حاد در گیلانغرب نداشته ایم/ ستادمقابله با آنفلوانزا در شهرستان فعال شده است
مطلع الفجر:نظر به احتمال شیوع آنفلوانزا در شهرستان گیلان غرب، رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از این بیماری ضروری است کما اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از انفلو آنزای حاد مشاهده نشده است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب  در گفتگویی با بیان اینکه ستادمقابله با آنفلوانزا در شهرستان گیلانغرب تشکیل گردیده اظهار داشت:خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای حاد در این شهرستان مشاهده نشده است.

 

دکتر بهمن پوریاور همچنین در خصوص اقدامات پیش بینی شده در این حوزه تصریح نمود:تمهیدات لازم درخصوص آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با شیوع احتمالی اتخاذ شده است.

 

 وی افزود: بخش ایزوله بیمارستان الزهرا به تجهیزات و امکانات لازم بمنظور پذیرش و مداوای بیماران احتمالی آمادگی لازم را دارد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

 

پوریاور یاد آور شد :واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز بمنظور پاسخگویی لازم پیرامون این بیماری و توصیه های بهداشتی در آماده باش کامل قرار گرفته است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

 

با توجه به مرگ و میرهای رخ داده در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل بیماری آنفلوانزا احتمال داده می شود،ابتلا به بیماری آنفلوانزا درشهرستان ما نیز  مشاهده شود.


به همین دلیل اطلاع رسانی عمومی در این خصوص بسیار ضروری است و باید مردم فاصله یک متری خود را با فردی که دچار بیماری سرماخوردگی شده حفظ کنند.


نظر به توصیه کارشناساسان بهداشت  بر شستن دست ها با آب و صابون بطور مکرر شهروندان در دید و بازدیدهای خود از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد