سرویس: کرمانشاهکد خبر: 97729|12:36 - 1394/09/08
نسخه چاپی

استاندار کرمانشاه خبر داد:

رایزنی با استانداری حلبچه برای تردد مسافر از مرز شوشمی/ ایجاد زیرساخت ها برای آغاز فعالیت مرز کوله بری

رایزنی با استانداری حلبچه برای تردد مسافر از مرز شوشمی/ ایجاد زیرساخت ها برای آغاز فعالیت مرز کوله بری
مطلع الفجر: استاندار کرمانشاه گفت: با استانداری حلبچه برای رسیدن به توافق و تردد مسافر از مرز شوشمی در حال رایزنی هستیم.
به گزارش  مطلع الفجر ، اسدالله رازانی در گفتگو باهزار ماسوله، هدف از بازدید خود از شهرستان پاوه را شناسایی استعدادهای منطقه بیان کرد و اظهار داشت: من برنامه های دوره ای بازدید از شهرستان ها را در دستور کار دارم و این اولین بازدید ها نیز به شناسایی از پروژه ها و مکان ها اختصاص پیدا می کند.

 

وی افزود: شناسایی استعداد ها، پتانسیل ها، مشکلات پروژه ها و مجموعا برداشت جامع از هر شهرستان، هدف اولین بازدیدهاست.

 

وی در خصوص بازدید خود از پاوه گفت: به همین منظور با هماهنگی فرماندار پاوه به شناسایی استعدادهای منطقه در بخش های بازرگانی، بازارچه ها، پروژه های مهم منطقه و در بخش توریسم و گردشگری اقدام کردیم.

 

رازانی با بیان اینکه نظرخواهی از مسئولین شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات و ارائه پیشنهادات در اولویت برنامه ها است، ادامه داد: با رسیدن به یک جمع بندی کلی می توانیم نسبت به برخی از پروژه ها و برنامه های کوتاه مدت شناخت کافی بدست آوریم و برای رفع مشکلات  اقدام کنیم و در صورت لازم دانستن در برخی از پروژه ها نیز برنامه های دراز مدت را مورد توجه قرار دهیم.

 

رازانی در خصوص هماهنگی ها برای عبور مسافر از مرز شوشمی به عراق گفت:  ما برای تردد مردم در مرز مشکلی نداریم و همه شرایط برای این تردد از نظر ما آماده است.

 

وی با بیان اینکه دولت عراق و استانداری حلبچه اعلام کرده اند که در حال حاضر آمادگی لازم را ندارند، گفت: در این زمینه با استانداری حلبچه برای رسیدن به توافق و تردد مسافر از این مرز در حال رایزنی هستیم.

 

وی گفت: بازارچه شوشمی نیز نیاز به سرمایه گذاری اساسی جهت آماده سازی فضاهای تجاری و خدماتی را دارد.

 

رازانی تصریح کرد: در سال جاری برای سرمایه گذاری در این بازارچه اعتباراتی را مصوب کرده در سالهای آتی نیز در این راستا تجارتی گسترده تر را مد نظر قرار خواهیم داد.

 

وی خاطر نشان کرد: در مورد فعالیت مرز کوله بری نیز توافقاتی صورت گرفته که تا بهتر شدن شرایط لازم از نظر اشتغال و درآمد، این مرز نیز فعالیت مجدد خود را آغاز خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه مرز کوله بری نیز در کنار بازارچه باید رونق بگیرد، گفت: هزینه های سنگینی در ایجاد زیرساخت های لازم از جمله دوازده هزار متر فضای پارکینگ انجام شده است و در صورت نیاز نیز سایر فضاها را در کنار احیا و رونق بازارچه  ایجاد می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد