سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 93510|09:01 - 1394/05/28
نسخه چاپی

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

نقشه پرسپولیس برای فرار از انتهای جدول و اولین جدال استقلال با همتایان جنوبی

نقشه پرسپولیس برای فرار از انتهای جدول و اولین جدال استقلال با همتایان جنوبی
مطلع الفجر-هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (چهارشنبه)، فردا و جمعه با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود.

  به گزارش مطلع الفجر به نقل از تسنیم ،در چشم برهم زدنی سه هفته از پانزدهمین دوره لیگ برتر گذشت و از عصر امروز هفته چهارم با برگزاری دیدار نفت تهران - ملوان بندرانزلی آغاز می‌شود؛ هفته‌ای که طی روزهای پایانی هفته جاری با برگزاری هفت دیدار دیگر پیگیری شده و به اتمام خواهد رسید. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر خواهیم داشت:

گسترش فولاد تبریز - سیاه‌جامگان مشهد
بعد از دو شکست پی‌درپی مقابل استقلال و تراکتورسازی، بالاخره سیاه‌جامگان مشهدی طعم پیروزی در لیگ برتر را چشیدند و پیروزی نوبرانه را در دیدار مقابل نفت تهران کسب کردند. این تیم با بهره‌برداری از آن پیروزی روحیه‌بخش این هفته به تبریز می‌رود تا مقابل گسترش فولاد تبریز صف‌آرایی کند، تیمی که همچنان در حسرت پیروزی است و دلخوش به دو تساوی خارج از خانه مقابل سایپا و صبای قم. برای کمالوند که در سوگ درگذشت پدرش است، بازی خانگی مقابل سیاه‌جامگان فرصتی مغتنم است برای رسیدن به اولین سه امتیازی که می‌تواند در همین هفته‌های ابتدایی لیگ حساب تیمش را از فانوس به دستان جدا کند.

پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان
دو شکست و یک تساوی از سه بازی، دریافت هشت گل و داشتن تفاضل گل 3- و بدتر از همه ایستادن بر سکوی شانزدهم جدول رده‌بندی. اینها آمار پرسپولیس در پانزدهمین دوره لیگ برتر است، آماری که بدبین‌ترین هوادار این تیم هم در مخیله‌اش نمی‌گنجید. تیم برانکو می‌بازد. شاید در فاز تهاجمی کمی چشم‌نواز بازی کند اما در دفاع پراشتباه است و از گل به خودی، پاس رو به عقب اشتباه و ... همه و همه را می‌توانید در بازی این تیم ببینید.

پرسپولیس برانکو با هدف فرار از بحران و ننگ قعرنشینی این هفته میزبان ذوب‌آهن است، تیمی که هفته گذشته استقلال را شکست داده، بی حرف و حدیث و البته مقتدرانه. تمام امید برانکو به بازگشت مکانی محروم و البته نورالهی مصدوم است. اولی که برانکو مدعی است، با بودنش پرسپولیس هفت امتیاز بیشتر از امروز داشت و دومی هم مرد همه کار میانه میدان تیمش بود، البته قبل از مصدومیت کذایی. 

قطع به یقین برانکو می‌داند تیمش برای شکست دادن ذوب آهن که از قضا سرمربی آن هم یکی از شاگردان پیشین او در تیم ملی است، کار آسانی ندارد. تیمی که در ورزشگاه آزادی استقلال 6 امتیازی را مستاصل می‌کند، برای تاختن به پرسپولیس یک امتیازی قعرنشین نباید کار دشواری داشته باشد. ذوب‌آهن برای این بازی قاسم حدادی‌فر و هادی ایمانی را در اختیار ندارد. با بودن آنها کار یحیی و شاگردانش آسانتر بود اما در غیاب آنها هم شاید اتفاق خاصی رخ ندهد، چرا که ذوبی‌ها بدون این دو بازیکن خیلی راحت استقلال را شکست دادند. 

گفتن اینکه بازی عصر فردا برای برانکو و تیمش حیاتی است، کلیشه‌ای و توضیح واضحات است. پیروزی در بازی مقابل ذوب‌آهن یعنی خودباوری و فرار از منطقه خطر و شکست به منزله تداوم قعرنشینی تیمی است که قرار بود مدعی قهرمانی باشد، اما ...

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان
از خوش‌شانسی و یا هر چیزی که بتوان اسمش را گذاشت سپاهان سه بازی ابتدایی فصلش را در خانه برگزار کرد و از قضا در هر سه بازی هم پیروز شد و خیلی زود بر صدر جدول تکیه زد. سپاهان این هفته هم میزبان است، میزبان یک تیم بخت برگشته دیگر که مثل پرسپولیس شروعی بد در لیگ برتر داشته است. صحبت از فولاد خوزستان است؛ تیمی که دیگر رنگ و بوی تیم مدعی فصول اخیر را ندارد و با دو امتیاز بر سکوی چهاردهم جدول ایستاده است. فولاد خوزستان مانند هر تیم قعرنشین دیگری برای فرار از موقعیت موجود قطعاً با اندیشه کسب پیروزی به مصاف سپاهان می‌رود که این می‌تواند برای تیم فرکی یک برگه برنده باشد تا نسخه پرسپولیس را برای تیم اسکوچیچ هم بپچند.

این بازی البته یک بازی ویژه برای اصغر باقریان و حسین فرکی، مدیرعامل و سرمربی تیم سپاهان است. این دو که در کارنامه خود سابقه مدیریت و سرمربیگری تیم فولاد خوزستان را دارند، در این هفته رودرروی تیم پیشین خود می‌ایستند و شاید در این هفته سبب‌ساز قعرنشینی این تیم شوند.

استقلال خوزستان - سایپا
شاید نتوان با گذشته سه هفته از لیگ برتر از لفظ «پدیده» برای تیمی استفاده کرد اما کمتر کسی فکر می‌کرد با گذشته سه هفته از لیگ برتر تیم‌های سایپا و استقلال خوزستان در رده‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی جا خوش کنند. سایپای جلالی با اتکا بر تجربه بازیکنانی مانند نکونام، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و ... تا اینجای لیگ خوب امتیاز جمع کرده و با عملکردش تیمی در حد مدعی ظاهر شده است. در طرف مقابل استقلال خوزستان با عبدالله ویسی و البته ستاره‌ای به نام حسن بیت سعید حالا 6 امتیازی است و البته تیمی قابل احترام.

جدال استقلال خوزستان و سایپا در هوای نامطلوب این روزهای اهواز می‌تواند آزمون خوبی برای جلالی و ویسی باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی هم تحت تأثیر هوای بد اهواز قرار می‌گیرد یا خیر.

پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز
پدیده مشهد این روزها با رضا مهاجری عملکرد متوسطی در لیگ دارد و در رده یازدهم جدول قرار گرفته است. تیمی که صلابت و البته ستاره‌های فصل پیش را ندارد و تأیید کننده این مسئله هم 2 امتیاز پدیده تا پیش از هفته چهارم لیگ است اما رقیب روز جمعه پدیده تیمی است که در این فصل با وجود ستاره‌های سرباز متعدد و البته خارجی‌های با کیفیت می‌تواند در قامت یک مدعی جدی قهرمانی قرار بگیرد.

شاگردان تونی که هفته پیش دیدار برده خانگی مقابل راه‌آهن را با تساوی عوض کردند، حالا تشنه کسب سه امتیاز هستند تا از قافله قهرمانی و تیم‌های صدر جدولی فاصله نگیرند.

راه‌آهن - صبای قم
نام راه‌آهن چه با پسوند سورینت، چه شهرری و چه کریستال با نام علی دایی گره خورده است. مربی‌ای که همین چند فصل پیش توانست با بازیکنان جوان و گمنامی مانند عالیشاه و کفشگری بهترین نتیجه تاریخ این باشگاه را در لیگ برتر رقم بزند. حالا دایی و راه‌آهن دوباره به هم رسیده‌اند اما این بار در قامت رقیب. تیمِ عجیب فرهاد کاظمی در شرایطی مقابل دایی و ستارگانش قرار می‌گیرد که تا به حال طعم برد را نچشیده‌ است.

هر دو تیم بنا بر شرایط خاصی که داشتند خیلی دیر تمرینات پیش فصل خود را آغاز کردند تا «آماده نبودن» کلمه‌ای تکراری برای مربیان و اعضای کادر فنی هر دو تیم باشد با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا دایی باز هم در صورت پیروزی مقابل تیم سابقش مشت گره می‌کند و رو به آسمان فریاد می‌زند یا خیر؟

استقلال اهواز - استقلال تهران
سال‌ها است که جدال استقلال‌ تهران با همنام‌های شهرستانی در لیگ ایران صورت می‌گیرد، حالا فرقی ندارد که استقلال دوم از رشت باشد یا خوزستان. همیشه فاصله استقلال با همنامان شهرستانی‌اش به اندازه فاصله رشت تا اهواز بوده است! دیدار برادران آبی‌پوش اما حساسیت‌های خاص خودش را هم دارد. در فصل جدید استقلال اورجینال با پرویز مظلومی در 2 بازی اول شروعی خوب و طوفانی داشت و همان 6 امتیاز خیال آبی‌ها را از داشتن تیمی مدعی راحت کرد اما یحیی گل‌محمدی و تیم جوانش خیلی زود در هفته سوم ترمز استقلالِ مدعی را کشیدند تا مظلومی هم کمی احساس خطر کند.

استقلال تهران با تکیه بر آمادگی بالای رحمتی، ارسال‌های بی‌نقص حیدری، هوش ابراهیمی و البته جوانی خط حمله تیم خطرناکی است که می‌تواند هر تیمی را از پیش بردارد اما استقلال اهواز هم تیمی است که خیلی سخت باج می‌دهد، مخصوصاً اگر قرار باشد شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده در خانه به میدان بروند. تیم محبوب اهوازی در شهر خودش خطرناک هم هست آن هم در شرایطی که به غیر از متعصبان«لشگر آبادی‌اش» روی سکو، می‌تواند روی آب و هوای عجیب اهواز هم برای از پا درآوردن برادر بزرگتر خود حساب کند.

باید منتظر باشیم و ببینیم جنگ تمام آبی استقلال‌ها در اهواز چه نتیجه‌ای دارد؛ آیا استقلال‌ اهواز و تهران کاسب سه امتیاز می‌شوند یا در نهایت با تقسیم امتیاز به رختکن می‌روند؟

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه - 28 مرداد 94
نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 19:15، ورزشگاه تختی تهران
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و تورج عیوض محمدی، داور چهارم: علیرضا فغانی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

پنجشنبه - 29 مرداد 94
گسترش فولاد تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 18:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسین طالقانی و سعید آل‌وردی، داور چهارم: علی احمدی
ناظر داوری: محمدرضا فلاح

پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی تهران
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و سجاد طوری، داور چهارم: حمید حاج‌ملک
ناظر داوری: مسعود مرادی

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و علی‎اکبر نوری، داور چهارم: علی صفایی
ناظر داوری: عبداله باعزم

استقلال خوزستان - سایپا، ساعت 19:15، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: مهدی الوندی و فرهاد مروجی، داور چهارم: جواد رحیم‌زاده
ناظر داوری: خداداد افشاریان

جمعه 30 مرداد 94
پدیده خراسان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: سعید قاسمی و قهرمان نجفی، داور چهارم: وحید کاظمی
ناظر داوری: بهرام مهرپیما

راه‌آهن - صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: محمدجواد مداح و محمدرضا مدیرروستا، داور چهارم: سعید شمس
ناظر داوری: زاهد بحرینی

استقلال اهواز - استقلال تهران، ساعت 19:15، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: حمید غمزه و حسن یوسفی، داور چهارم: یاسر همرنگ
ناظر داوری: ایرج نظری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد