سرویس: ورزشیکد خبر: 92116|12:31 - 1394/04/24
نسخه چاپی

هاوار لاوان در اورامانات؛

جیب خالی فوتبال جوانرود و هزینه های سر سام آور/ قهرمان استان بدون حامی است

جیب خالی فوتبال جوانرود و هزینه های سر سام آور/ قهرمان استان بدون حامی است
مطلع الفجر: فوتبال جوانرود با وجود کسب عنوان های قهرمانی متعدد در استان امروزه با فقر شدید حمایتی و نبود اسپانسر مواجه است.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از جوانرود هه وال، یکی از مهمترين مشكلات امروز فوتبال جوانرود نبود اسپانسر و حامي مالي و همچنین امكانات لازم در فضاهاي ورزشي است که اين امر فوتبال جوانرود را با مشكلات فراواني روبرو ساخته است. فوتبال جوانرود در گذشته به عنوان يكي از پايه هاي قوي فوتبال استان کرمانشاه مطرح بود اما این مشکلات باعث شد که با افت شدیدي روبرو شود.

 

هیات های ورزشی از عدم حمایت لازم و نبود برنامه های مشخص بارها گله کرده اند و در این میان نیز ورزشکاران از پرداخت هزینه های بسیار از جیب خود به دلیل واگذاری زمین ها و سالن های ورزشی به بخش خصوصی رضایت نداشته اند.

 

در این میان احتمال حضور نیافتن تیم لاوان قهرمان دوره قبل مسابقات به علت مشکلات ذکر شده و برخی مسائل در زمینه حمایت های مسئولین امر قوت گرفته است و مسئله قابل تامل اینجاست که مسئولین چه وقت به فکر رفع مشکلات چندین ساله که حل نشده باقی مانده اند، خواهند افتاد.

 

 

جلال بیگ محمدی مربی تیم های لاوان و هاوار جوانرود در گفتگو با جوانرود هه وال اظهار داشت: تیم  فوتبال لاوان سال گذشته با اقتدار و بدون شکست و با اختلاف امتیاز بالا قهرمانی مسابقات زيرگروه ليگ استان كرمانشاه را به خود اختصاص داد تا ثابت کند فوتبال جوانرود توانایی این را دارد تا از نداشته ها، داشته ها را خلق نماید.

 

بیگ محمدی افزود: هیات فوتبال در مورد تیم لاوان و هاوار جوانرود در حق ما و کسانی که بدون ادعا و در جهت بازگرداندن جایگاه اصلی فوتبال جوانرود در تیم هاوار خدمت کردند ظلم کرد و  تیم هاوار را که به طور قانونی متعلق به ما بود و توسط ما خریداری شده بود را از ما گرفت و به شهرداری شهرستان واگذار کرد.

 

وی افزود: ما مجبور به تشکیل تیم لاوان شدیم که پس از موفقیت های لاوان هیات فوتبال به حق قانونی ما نسبت به تیم هاوار پی برد و متقاعد شد که این تیم را به ما باز گرداند. هیات فوتبال نبود مجوز را دلیل این اقدام خود اعلام کرد اما سئوالی که پیش می آمد این اسن که شهرداری نیز چنین مجوزی نداشت و حتی تیم لاوان هم چنین مجوزی را در اختیار نداشت در حالی که به مسابقات استانی معرفی شد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات مهم فوتبال جوانرود نبود حامی و اسپانسر و عدم حمایت نهادهای مربوطه است و هم اکنون ما با دو تیم در رده جوانان و نوجوانان هنوز چشم به راه همت مسئولین و حمایت اسپانسر هستیم .

 

وی تاکید کرد: در حالی که ما دارای دو سهمیه در لیگ استانی هستیم و می بایست تمرینات آمادگی خود را برای حضور در رقابتهای استانی آغاز کنیم با نیود حمایت های لازم و فقدان اسپانسر روبرو هستیم که در صورت رفع این مشکلات و حمایت مسئولین قصد داریم یکی از تیم ها را به یکی از شهرستان های اورامانات هدیه داده و تیم دیگر را در رقابت های لیگ استان شرکت دهیم و این امر منوط به وجود اسپانسر و حمایت هیات فوتبال است.

 

این مربی فوتبال خاطر نشان کرد: از نکات قابل توجه این مسئله این است که هم اکنون زمین چمن شهرستان زیر نظر بخش خصوصی اداره می شود و تمرین در این زمین منوط به پرداخت هزینه های بالایی بوده که از عهده ما خارج است. نظر به اینکه ما به عنوان نماینده شهرستان جوانرود قصد حضور در رقابتهای لیگ استان  را داریم، می بایست حق استفاده برای تمرین تیم در این زمین به ما داده شود اما متاسفانه این امر با شرایط کنونی زمین و خواست بخش خصوصی نسبت به پرداخت هزینه ها همخوانی ندارد.

 

وی تاکید کرد: این در حالی است که ما با این همه مشکلات و نبود حامی و اسپانسر حتی از عهده ایاب و ذهاب و هزینه های حمل و نقل تیم بر نمی آییم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرینات و فعالیت های تیم برای حضور در رقابت های لیگ استان می بایست پس از ماه مبارک رمضان آغاز شود و اکثر تیم های حاضر در این رقابت ها در رده های جوانان، نوجوانان و نونهالان تمرینات و فعالیت های خود را آغاز کرده اند متاسفانه در شهرستان جوانرود به دلیل نبود برنامه ریزی لازم، بی برنامگی و نبود اسپانسر و حمایت از سوی نهادهای مربوطه هنوز تکلیف تیم ها برای حضور در این رقابت ها مشخص نیست که این امر نشان از ضعف مدیریتی در ورزش شهرستان دارد.

 

وی یاد آور شد:  تیم لاوان پس از هفت سال کاپ قهرمانی را به شهرستان جوانرود بازگرداند و انتظار کوچک ما این بود که حداقل در مراسم تجلیل از قهرمانان که از سوی این اداره برگزار شد نامی از ما هم برده می شد اما متاسفانه نه تنها هیچ تجلیلی از تیم ما به عنوان قهرمان در عرصه ورزشی شهرستان صورت نگرفت بلکه نامی هم از این تیم برده نشد تا شاید دلخوشی کوچکی برای ادامه موفقیت های این تیم باشد.

 

بیگ محمدی تصریح کرد: در هر شهرستانی مراسم تجلیل از قهرمانان برای تجلیل از زحمات قهرمانان و دلگرمی بیشتر آنان در عرصه های ورزشی برگزار می شود ولی ما به عنوان قهرمان استان پس از هفت سال از این مسئله محروم ماندیم و از همن جا از برخی مسئولین درخواست دارم اگر مخالفتی با بنده دارند و معتقدند با رفتن من وضعیت فوتبال جوانرود درست خواهد شد،  اعلام نمایند تا بنده کنار بکشم.

 

 

وی به دردهای بی درمان  فوتبال جوانرود اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دردهای فوتبال جوانرود درمان نشده است و ما فقط با استفاده از مسکن وانمود می کنیم که این دردها برطرف شده است. دردهای ورزش ما روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

 

بیگ محمدی با بیان اینکه فوتبال جوانرود بجز با همت و دلسوزی های فوتبال دوستان این شهرستان هیچ جایگاهی نداردگفت: فوتبال جوانرود امروز با فوتبال ثلاث باباجانی که هیچ امکاناتی ندارد و از زمین خاکی بهره می گیرد هیچ تفاوتی ندارد. فوتبال جوانرود مهد فوتبال استان بوده است اما امروز فرسنگ ها از این جایگاه فاصله گرفته است.

 

وی یاد آور شد: سئوالی که بنده از مسئولین دارم این است چرا که باید رتبه اداره ورزش و جوانان ما که در استان پیشتاز بوده اکنون باید نزول پیدا کند و چرا مسئولین باید نسبت به این امر بی تفاوت باشند و چرا مشکلاتی که باعث این امر شده است مورد بررسی قرار نمی گیرد تا شاید ضعف ها در این زمینه مشخص و راه حل هایی تبیین شود.

 

وی در پایان ضمن درخواست کمک از نماینده اورامانات اظهار داشت: تنها دلخوشی ما برای رفع مشکلات ورزش و بخصوص فوتبال جوانرود، حضور دکتر منوچهری به عنوان نماینده ای از  قشر ورزشی منطقه در مجلس شورای اسلامی بود و از دکتر نعمت الله منوچهری نماینده اورامانات به عنوان یکی از بانیان فوتبال جوانرود خواستاریم سکوت ها در این زمینه را بشکند و به یاری ورزش جوانرود و دردهای فوتبال جوانرود بشتابد.

 

ایوب محمودی مربی فوتبال در مدارس فوتبال و رئیس پیشین هیات فوتبال جوانرود نیز مشکلات هیات فوتبال را نبود حامی مالی عنوان کرد و گفت: به طور قطع جلال بیگ محمدی از مربیان توانمند است و نیاز به حمایت دارد تا بتواند در ارتقاء فوتبال در جوانرود موثر باشد ، اما فوتبال جوانرود با مشکل کمبود حمایت مواجه است و مسئولین حتی یک بار در جلسه های مختلف تمرینات و آمادگی تیمها برای حضور در رقابتهای مختلف حاضر نشده اند تا ببینند مشکلات این رشته ورزشی و تیمها چیست.

 

وی در ادامه اظهار داشت: امروز فوتبال به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ورزش های سطح جهان تبدیل شده است به همین دلیل تا در این زمینه هزینه نشود پیشرفت این ورزش هیچ معنایی ندارد و متاسفانه با وجود مشکلات و دست تنها ماندن رئیس هیات فوتبال ما هر روز با پس رفت های فراوانی در فوتبال شهرستان مواجه هستیم.

 

محمودی افزود:  با نگاهی به فوتبال شهرستان کامیاران خواهیم دید که شهرداری این شهرستان هر ساله حدود دویست میلیون تومان در زمینه ارتقاء فوتبال هزینه می کند ولی متاسفانه در فوتبال جوانرود هیچ گونه هزینه کردی در این زمینه وجود ندارد و به طور قطع می بایست منتظر افت بیشتر این ورزش در شهرستان باشیم.

 

وی یاد آور شد:  دست آقای مرادی رئیس هیات فوتبال خالی است و نمی توان برخی از مشکلات را به وی نسبت داد زیرا وی نیز درخواست حمایت از اداره ورزش و جوانان را دارد که اکثرا با جواب نبود بودجه روبرو می شوند.

 

محمودی تصریح کرد: متاسفانه  در فوتبال جوانرود تیم های فعالی در رده های سنی مختلف وجود ندارد و هنوز وضعیت تیم های فوتبال مشخص نیست. یکی از مشکلات مهمی که تیمها با آن روبرو هستند پرداخت  هر جلسه 70 هزار تومان  برای حضور در زمین فوتبال است که این هزینه ها از توان تیم های فوتبال شهرستان با وجود هیچ حمایت و اسپانسری خارج است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد