سرویس: گیلانغربکد خبر: 88554|10:30 - 1394/01/25
نسخه چاپی

مخاطب نوشت مطلع الفجر

سیستم حمل و نقل شهری گیلانغرب مستلزم توجه مسئولین

 سیستم حمل و نقل شهری گیلانغرب  مستلزم توجه مسئولین
مطلع الفجر:برخلاف سیستم حمل و نقل شهر ی در سایر شهرها که تا ساعت ۸ الی ۹ شب مشغول سرویس دهی هستند، تاکسی های عمومی گیلانغرب ، تنها تا روشنایی روز حاضر اند و با پدیدار شدن شب دیگر اثری از آن ها نیست....

مطلع الفجر:به قلم یک شهروند گیلانغربی: عموماً بکارگیری  وسایل نقلیه به منظور کوتاه کردن مسیر و استفاده بهینه از زمان می باشد و در این راستا برخی از خودروی شخصی و برخی دیگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند.

نظر به  به شعار" استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی" می بایست تمهیداتی مناسب جهت رفاه حال شهروندان اتخاذ شود که هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان مقرون به صرفه باشد.

اما بر خلاف سیستم حمل و نقل معمول در شهرها که به طور غالب اسرویسهای عمومی نظیر تاکسی و اتوبوسها تا ساعت ۸ الی ۹ شب مشغول سرویس دهی هستند،  تاکسی های  گیلانغرب تنها تا روشنایی روز حاضر هستند و با پدیدار شدن شب دیگر اثری از آن ها نیست که باز البته این مشکل به همین جا هم ختم نمی شود، چراکه تاکسیرانی گیلانغرب هم با مشکل روبرو است

به گونه ای که هم راننده ها و هم مسافرین از این وضعیت شاکی هستند. تاکسی ها تا ساعت اولیه شب حاضر هستند و بعد از این زمان از آنها هم خبری نیست و همین مساله آغاز دردسرها برای شهروندی است که اجباراً باید تا ساعت ۸ یا ۹ شب بیرون از شهر گیلانغرب و فاقد خودروی شخصی باشد بطوری که وی مجبور است منتظر بماند تا شاید وسیله ای پیدا شود تا او را به مقصد برساند.

البته در این میان هستند صاحبان وسایل نقلیه  و یا گاها  تاکسی ای که از فرصت سوء استفاده کرده و با نرخ های کرایه دلخواه خود مسافران را به مقصد می رسانند که از مهمترین بهانه ها برای گران کردن کرایه مسیر می توان به مثال های زیر اشاره کرد:

۱- مسافر را با قیمت مناسب فریب داده و پس از رساندن به مقصد، هزینه بیشتری از او مطالبه می کنند به گونه ای که به بهانه ی نداشتن پول خُرد از دادن مابقی هزینه خودداری می کنند و یا به دروغ بهانه هایی برای کرایه بیشتر اضافه می کنند.

۲- عده ای دیگر از صرفه نداشتن کرایه مصوب می گویند.

۳- در برخی موارد به مشاجره مسافر و راننده منجر می شود.

۴- و …

اما موضوع قابل تامل  در این مساله آن است که اگر این روند هر روز، هر ماه و هر سال تکرار شود چه عواقبی بدنبال خود خواهد داشت؟

در واقع چه ارگانی مسئول رسیدگی به این وضعیت خواهد بود؟ چرا شهروندان باید نهایتا تاوان بی توجهی مسئولین امر در شهر گیلانغرب را به اینگونه مسائل پرداخت کنند؟ یا شاید هم همه شهروندان بایستی هر طور شده به فکر تهیه خودروی شخصی باشند تا هزینه و وقتشان حفظ شود.

بی گمان در طرح موضوع یاد شده ،جای این مساله باقی است که مسئولین امر توجه و تلاش لازم را برای مشکلات شهروندان از جمله ساماندهی سیستم حمل و نقل  دومین شهر مقاوم کشور ، به گونه ای بررسی نمایند که از نظر اقتصادی هم به شهروندان و رانندگان تاکسی هزینه ها تحمیل نشود.

  به راستی ، که حل این مشکل می تواند در بهبودی مسائل دیگری همچون آلودگی محیط زیست و تراکم بیش از حد خودرو در سطح شهر ی چون گیلانغرب با خیابانهایی باریک که گاها پارک خودروها و تراکم سنگین انها حوصله همه را سر میبرد  ،هم کمک شایانی نماید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد