سرویس: ویژهکد خبر: 6888|14:21 - 1391/12/05
نسخه چاپی

جزییات کامل طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار کالا و خدمات در استان کرمانشاه

جزییات کامل طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار کالا و خدمات در استان کرمانشاه

مطلع الفجر-به طور سنتی هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک تر می شویم، مساله بازار، نظارت و کنترل بر روند عرضه کالا و خدمات و ممانعت از افزایش بی رویه قیمت ها به دغدغه اصلی مردم و مسوولین تبدیل می شود.

به گزارشمطلع الفجر به نقل از ایرنا ، همچون سال های اخیر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اکنون طرح نظارتی ویژه نوروز 92 را آماده کرده است که جزییات آن را معاون بازرسی و نظارت این سازمان به خبرنگار ایرنا، اعلام کرد.

حشمت الله کبودی، این طرح را شامل دو بخش کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، تنظیم بازار، تامین مایحتاج مورد نیاز مردم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها می باشد.

* بخش کالا

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، رویکرد اصلی این طرح را تمرکز بر کالاهای اولویت دار و مورد نیاز مردم از قبیل البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواروبار و شیرینی جات، لبنیات، گوشت قرمز و سفید، قند و شکر، روغن نباتی و میوه عنوان کرد.

کبودی افزود: در این راستا، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در کرمانشاه و سایر شهرستان های استان برگزار خواهد شد که اقلام عرضه شده را با 15 درصد زیر قیمت متداول در بازار به مصرف کنندگان خواهند داد.

وی، زمان برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهر کرمانشاه را از 13 تا 22 اسفند به مدت 10 روز اعلام کرد و گفت: هم اینک با هماهنگی اتحادیه ها و مجامع امور صنفی در حال نرخ گذاری اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می شوند، هستیم.

کبودی در باره افزایش تقاضای مردم برای خرید گوشت قرمز و سفید در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، گفت: در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای شهر کرمانشاه حدود 10 غرفه را برای عرضه گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ منجمد در نظر گرفته ایم که قرار است هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد از قرار 163 هزار ریال و هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد با قیمت 46 هزار ریال به مردم ارایه شود.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، در سایر فروشگاه های زنجیره ای شهر و استان کرمانشاه نیز گوشت قرمز و سفید منجمد با همان قیمت اعلام شده ارایه می شود.

معاون بازرسی و نظارت همچنین از فروش برنج هندی در این نمایشگاه ها از قرار هر کیسه 10 کیلوگرمی با 385 هزار ریال خبر داد و از شهروندان خواست تا در صورتی که فروشنده ای این نرخ را رعایت نکرد، مراتب را با شماره تلفن 124 در میان بگذارند.

* بخش خدمات

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از نظارت و کنترل بر امور شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی و سیاحتی، واحدهای اقامتی، سالن های غذاخوری بین شهری و درون شهری در طرح ویژه نظارتی نوروز امسال، خبر داد.

وی ادامه داد: در این بخش ارگان هایی مانند سازمان میراث فرهنگی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، تعزیرات حکومتی و سازمان تاکسیرانی همکاری دارند و گشت های مشترک این سازمان ها مبادرت بر کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز یاد شده در ایام نوروز خواهند کرد.

* میوه شب عید

حشمت الله کبودی از خرید یک هزار و 200 تن پرتقال و 700 تن سیب برای مصرف شهروندان و تنظیم بازار میوه در ایام پایانی امسال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: هم اینک قرارداد مربوط به خرید این حجم از میوه به امضا رسیده است و در سردخانه های مازندران و ارومیه نگهداری می شوند که بزودی به استان کرمانشاه منتقل خواهند شد.

وی در خصوص اینکه پرتقال و سیب خریداری شده را با چه قیمتی به دست مصرف کنندگان خواهید رساند، گفت: قرار است چند روز مانده به زمان توزیع این اقلام، نرخ ها مصوب و اطلاع رسانی شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان از فعالیت 170 بازرس در قالب 85 اکیپ و نیز همراهی 500 بازرس افتخاری برای اجرای بهینه طرح نظارتی ویژه نوروز امسال در استان خبر داد و تاکید کرد: بازرسان ما در این ایام، تعطیلی ندارند و آماده اند به محض دریافت گزارش های مردمی به سرعت به آنان رسیدگی نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد