مطلع الفجر-راه آهن غرب کشور-طرح راه آهن ملایر به کرمانشاه -که درگیر مباحث زیادی برای عبور از گیلانغرب یا سرپل ذهاب در منطقه گردیده است 86 درصد پیشرفت دارد.
محور راه آهن اراک_کرمانشاه_خسروی که به راه آهن غرب معروف است بهطول بیش از 520 کیلومتر از ایستگاه سمنگان در نزدیکی شهرستان اراک شروع شد و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلامآبادغرب، گیلانغرب و قصرشیرین به مرز خسروی و عراق منتهی میشود.
طول محور سمنگان تا کرمانشاه 267 کیلومتر شامل 13 ایستگاه است و طول راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی هم 260 کیلومتر با 11 ایستگاه است.
عملیات ریل گذاری 140کیلومتر از این طرح چند ورز پیش شروع شد. هاشمی استاندار کرمانشاه هزینه احداث این راه آهن را حدود هزار میلیارد تومان اعلام کرد. قرار است راه آهن خسروی از خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیوانرود، رق و حلب به بندر لازقیه در ساحل دریای مدیترانه ختم شود .
اتصال کریدور غرب و شرق در داخل و رسیدن آن به برون مرزها، هدف نهایی این طرح است که با اجرای آن میتوان به تحقق آروزی دیرینه توسعه غرب و خروج از انزوای این منطقه امیدوار بود.
همچنین طرح احداث بزرگراه کربلا به طول 323 کیلومترکه بیش از 290 کیلومتر آن به پایان رسیده است در استان مرزی کرمانشاه نقطه ی عطفی برای مبادلات ارزی است چرا که هم اکنون بیش از 50 درصد مبادلات تجاری ایران و عراق از طریق بزرگراه کربلا انجام شود .
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد