سرویس: تازه های خبرکد خبر: 6442|21:23 - 1391/11/29
نسخه چاپی

کشف گوشت الاغ در محصولات گوشتی ۲ شرکت انگلیسی

کشف گوشت الاغ در محصولات گوشتی ۲ شرکت انگلیسی

مطلع الفجر-به دنبال کشف گوشت اسب در بعضی محصولات غذایی اروپا، یک روزنامه انگلیسی از کشف و توزیع گوشت الاغ هم خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف گوشت الاغ در محصولات گوشتی ۲ شرکت انگلیسی

به نقل از روزنامهمیرورانگلیس، به دنبال رسوایی گوشت اسب که در محصولات 2 شرکت انگلیسی کشف شده بود پایگاه خبری میرور انگلیس از پیدا شدن گوشت خر هم خبر داد.

مقامات رسمی نزدیک به کمیته تحقیق و بررسی در این زمینه خبر دادند که آنها «دی ان ای» خر را در محل این شرکت‌ها پیدا کردند و همچنین نمونه‌هایی از گوشت این دو حیوان نیز وجود داشته است.

براساس این گزارش، مقامات دولتی از کشف ده‌ها بسته حاوی گوشت گاو، گوشت اسب و گوشت الاغ خبر دادند که گفته می‌شود قرار بوده به خارج از انگلیس صادر شود.

نمونه‌هایی از این محصولات برای آزمایش دقیقتر به آزمایشگاهی دولتی در نزدیکی شهر «یورک» ارسال شده‌اند.

میرور نوشت: تجارت الاغ غیرقانونی نیست اما اتهامات مطرح شده این نگرانی را افزایش می‌دهد که ممکن است گوشت الاغ به مغازه‌های انگلیس راه یافته باشد.

یک کارشناس حیات وحش گفت: این واقعا تجارت کثیفی است.

موسسات حمایت از حیوانات می‌گویند که این الاغ‌ها و اسب‌ها از ایرلند به بازار اسب انگلیس آورده می‌شوند و در صورتی که به قیمت مناسبی فروخته نشوند سر از کشتارگاه‌ها در می‌آورند.

سخنگوی موسسه حمایت از الاغ‌ها گفت که اگر چه گوشت بعضی از الاغ‌ها برای درست کردن کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد اما استفاده از آن کلا غیرقانونی است.

رسوایی مربوط به توزیع گوشت اسب و خر در اروپا زمانی آغاز شد که اخبار مربوط به انتقال و توزیع گوشت اسب در اروپا منتشر شد.

پس از انتشار این اخبار، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی در فرانسه مواد غذایی گوشتی تولید شده با مارک خود و همچنین سایر مارک ها را از فروشگاه جمع آوری کردند.

هنوز ابعاد این رسوایی تازه در صنعت مواد پروتئینی اروپا روشن نیست ولی منتقدان از نقش شبکه‌ای سازمان یافته سخن می‌گویند.

«اوون پاترسون» وزیر محیط زیست انگلیس گفت: «احساس بسیار بدی دارم از اینکه که ما شاهد توطئه‌ای بزرگ و در ابعاد جنایتی بین المللی هستیم. حجم زیادی از انواع کالا‌ها در جهان جا به جا می‌شود و گمان می‌رود که در برخی نقاط، یک کالای درست، جایگزین چیزی دیگر شده باشد.»

«ژوزه بووه» نماینده سبز‌ها در پارلمان اروپا نیز در گفت‌وگو با تلویزیون فرانسه گفت: «به نظرم در این کار تقلب واقعی سازماندهی شده است و به صراحت می‌گویم که مافیایی در این زمینه تلاش دارد تا مصرف‌کنندگان را فریب دهد.»

در حال حاضر سه کشور فرانسه، انگلیس و سوئد از وارد کردن گوشت از کشورهای دیگر خودداری می‌کنند اما دولت فرانسه هنوز اطلاعات دقیقی از این مسئله به دست نیاورده است.

این درحالیست که روز گذشته و امروز یک شنبه نیز کشورهای هلند و آلمان وارد ماجرا شدند و یک هفته‌نامه آلمانی از کشف مواردی از گوشت اسب در فرآورده‌های غذایی موجود در آلمان خبر داد.

وزارت حمایت از مصرف‌کننده آلمان احتمال وجود گوشت اسب در 179 هزار بسته لازانیا را تائید کرد.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» در نسخه اینترنتی خود به این موضوع اشاره کرد که گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که حدود 360 هزار مورد بسته فریز شده لازانیا وارد آلمان شده است. البته آمار بیشتری هم وجود دارد که تائید نشده است.

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد