سرویس: ویژهکد خبر: 51941|07:34 - 1393/02/28
نسخه چاپی

به واقع تحريم ها باعث رويش ها و بالندگي هاي پر بركتي در عرصه هاي مختلف كشور شده اند

zzzzمطلع الفجر-امام جمعه گيلانغرب گفت:يكى از تدابير هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در اداره نظام اسلامى، حركت به سمت خودكفايى و تحقق شعار «ما مى‏توانيم» در همه عرصه ‏ها از جمله خودكفايى در توليد محصولات دفاعى استو از طرفي تحريمها  در عملكردي معكوس باعث رويش هايي در اين حوزه شده اند

حجت الاسلام والمسلمين محمد طه مهري افزود :اين مهم در حالى تحقق يافته كه جمهورى اسلامى ايران در بيش از سه دهه گذشته همواره با شديدترين تحريم‏ هاى نظام سلطه دست و پنجه نرم كرده است به ‏گونه ‏اى ‏كه در سال ‏هاى دفاع مقدس در حالى ‏كه بيش از 60 كشور دنيا به تجهيز رژيم بعث عراق مى ‏پرداختند، اما اين كشورها حتى از فروش سيم خاردار نيز به كشورمان امتناع مى ‏ورزيدند.

وي در خصوص تاثيرات تحريم ها تصريح كرد :اين تحريم‏ ها باعث رويش‏ ها و بالندگى‏ هاى پر بركتى در عرصه‏ هاى مختلف به ‏ويژه در بخش دفاعى شده و سال‏ها است كه توليد و عرضه محصولات دفاعى جمهورى اسلامى ايران در توليد موشك ‏هاى بالستيك، هواپيماهاى جنگى، ناوها و ناوچه‏ هاى دريايى، ماهواره ‏ها و ديگر محصولات فضايى، موشك ‏هاى هدايت ‏شونده، سيستم‏ هاى پدافندى و صدها و بلكه هزاران محصول افتخارآفرين به سوژه‏ هاى خبرى رسانه‏ هاى دنيا تبديل شده است.

حجت الاسلام مهري با اشاره به  بازديد هفته فرمانده كل قوا از نمايشگاه افتخارآفرين هوا فضا گفت :محصولات ارائه‏ شده در نمايشگاه نشان داد از مرزهاى دانش نظامى و دفاعى عبور كرده ‏ايم.

وي ادامه داد رهبر معظم  انقلاب اسلامى بعد از بازديد از نمايشگاه دستاوردهاى نيروى هوا فضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مهم ‏ترين درس اين نمايشگاه، اثبات استعداد و توانايى ملت ايران براى ورود به ميدان‏هاى دشوار و ميدان‏هايى است كه دشمن قصد ممنوع ‏الورودكردن آن‏ ها را دارد.

امام جمعه گيلانغرب اظهار نمود در طول سال ‏هاى گذشته، در هر بخشى كه بر آن متمركز شديم و عزم صاحبان عزم را متوجه آن كرديم، به نتيجه رسيديم ومشكل ملت ايران تا قبل از پيروزى انقلاب اسلامى اين بود كه نمى ‏دانست، مى‏تواند، همان‏ طوركه امروز هم هنوز برخى نمى‏ دانند كه مى ‏توانيم!

مهري با تاكيد بر مصمم بودن اراده ملت ايران در تحقق امر ما ميتوانيم  ابراز داشت :ما در زمينه‏ هاى اقتصادى نيز مى ‏توانيم با تكيه بر توانايى ‏ها و استعدادهاى درونى خود، بسيارى از گره‏ها را باز كنيم و در قبل هم اين موضوع تجربه شده است.

وي  اظهار داشت :مهم‏ ترين درس اين نمايشگاه، اثبات استعداد و توانايى ملت ايران براى ورود به ميدان‏ هاى دشوار و ميدان‏ هايى است كه دشمن قصد ممنوع الورود كردن آن‏ ها را دارد. اين نمايشگاه به همه ما مسؤولان پيام اقتدار و توانايى درونى را مى‏دهد و اعلام مى‏كند كه ما مى‏توانيم اگرچه متأسفانه در برخى از بخش‏ها، مديران ما اين پيام را درك نمى‏ كنند.

امام جمعه گيلانغرب  در پايان گفت:هم‏ چنين در كنار تكيه بر استعدادهاى درونى و بالفعل كردن ظرفيت‏ ها و استعدادها، از خداوند متعال نيز بايد كمك گرفته شود و هيچگاه از درخواست براى مدد و هدايت الهى غفلت نشويم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد