سرویس: ویژهکد خبر: 50970|09:11 - 1393/02/22
نسخه چاپی

اجراي خط انتقال آب سد زاگرس با اعتبار 600 میلیون ریال، 30 هکتار از باغات گیلانغرب را سيراب مي كند

IMG_1373131مطلع الفجر-مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد زاگرس به 30 هکتار از باغات جدید احداث شده در ضلع جنوبی این سد خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ،هنوز مدتي زيادي از روزهايي اخير نگذشته است كه با وجود منابع عظيم آب در سد زاگرس ، نزديكي برخي روستا ها نظير قاسم آباد و عليخان آباد  برخي محصولات زراعي و باغي  آنها در معرض بي آب و تلف شدن قرار گرفت كه به صورت اضطرار با بهرمندي از مقداري از آب همين سد از خطر رستند اما امروز ديگر با اجرايي شدن خط انتقال آب سد زاگرس در آينده اي نزديك، به نظر مي رسد ديگر شاهد چنين مشكلاتي نباشيم و روستاهاي تابعه نيز  از نعمت آب سد زاگرس بهره مند خواهند شد

نصرت اله فلاحی در خصوص ميزان  و محدوده گسترش خط انتقال آب سد ابراز داشت: این طرح به طول دو کیلومتر و با 600 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود و شامل نصب موتور پمپ و تامین لوله، تجهیزات و ایستگاه پمپاژ است.

وی تاکید کرد: با اجرای این خط انتقال، آب مورد نیاز برای آبیاری 30 هکتار از باغات پسته و انگور احداث شده در حاشیه سد زاگرس تامین می شود.

فلاحی اظهار کرد: هم اکنون سطح باغات این شهرستان 950 هکتار است که سالیانه بیش از سه هزار و 500 تن انواع محصولات باغی به ارزش 50 میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: با توجه به افزایش 100 هکتاری سطح باغات زیرکشت این شهرستان در سال جاری، پیش بینی می شود در فصل برداشت، تولید محصولات باغی این شهرستان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پسته، انگور، شلیل، گردو، انار، زیتون، هلو و بادام از مهمترین محصولات باغی این شهرستان است.

وی افزود: شهرستان گیلانغرب با بیش از 40 هزار و 169هکتار اراضی کشاورزی و دو هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه از لحاظ گستره سرزمینی به شمار می رود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد