سرویس: ویژهکد خبر: 48328|13:31 - 1393/01/31
نسخه چاپی

زنان مسلمان با تاسی از سیره حضرت فاطمه زهرا .س. احیا ء گر ارزشهای انسانی و معرفتی شدند

IMG_0087مطلع الفجر- نماینده ولی فقیه  در پادگان آموزشی شهید ثابت خواه گفت:زنان مسلمان با تاسی از مکتب فاطمه (س)، فداکار و پرتلاش و احیا کننده ارزش ها و آغازگر ˈزیستنˈ و تمنای واقعی و حقیقی اصالت و رسالت انسان شدند.

 به گزارشمطلع الفجر،آیین جشن بزرگ ولادت حضرت زهرا ( س) و روز مادر صبح امروز با حضور بانوان و جمعی از مسوولان محلی در حسینیه سپاه گیلانغرب برگزار شد.

 

حجه الاسلام  حسن بابابی  در باب ارتقاء و تقدس بخشی مقام زن  در اسلام افزود: زن به عنوان ودیعه و یکی از مخلوقات الهی آفرینش یافت تا هستی معنا و مفهوم یابد، زن پس از میلاد دردانه نبی الله هستی یافت و هدف آفرینشش معنا و مفهوم گرفت.

وی  به جایگاه رفیع و بی بدیل  زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا .س. اشاره نمود و تصریح کرد :حضرت زهرا (س) همواره در طول زندگی از ولی و سرپرست خود پیروی می کرد و با اطاعت و دفاع از ولی خود در راه ولایت به شهادت رسیدو امروز به اسوه ای حسنه در بین زنان عالم بدل گردیه است

بابایی همچنین  از زنان  مومنه و مسلمان  به عنوان اسطوره های  ایمالنی یاد نمود و اظهار داشت :زنان، اسطوره های ایمانی که سرود بلند ایثار را سر دادند و با طریق حق و ترسیم خط مانا و پر افتخار ایثار و شهادت درس ها آموختند و شور و حماسه حضورشان در همه برهه های تاریخ سرفصل رویش ها شد. وی با یاد آوری حماسه و نقش پر رنگ زنان و مادران در 8 سال دفاع مقدس ، تاکید نمود : آنهایی که ساربان کاروان عزم و دفاع در صحنه های مختلف پیکار در هشت سال دفاع مقدس بودند، امیدوارانی که دل های خسته را امید، روح های گسسته را پیوند، پاهای از رمق افتاده را حرکت دادند و به قامت های خمیده استقامت آموختند. زنان مسلمانی که رهروان حقیقی مکتب نور بودند درس گرفته از مکتب فاطمه اطهر، پا به پای مردانشان در کارزار نبرد و در عرصه سازندگی و در جهاد علمی و به حرکت درآوردن چرخ های صنعتی با نیروی اراده و ایمانشان به حقیقت واقعی آفرینش خویش دست یافتند، آنان که در اوصاف و منزلتشان واژه ها قادر به بیان مقام و جایگاه ارزشی شان نیست. در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه گیلانغرب ضمن تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا .س. و سلاله پاکش حضرت امام خمینی .ره.  به حاضرین در جشن خیر مقدم گفت

 برنامه های جانبی این مراسم شعر خوانی ، اجرای سرود توسط گروه سرود دبیرستان فاطمه الزهرا چله ، قرائت مقاله و بیانیه   بود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد