سرویس: ویژهکد خبر: 47578|09:05 - 1393/01/28
نسخه چاپی

حجت الاسلام مهری

سبک زندگی فاطمی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است/ بسیج برگرفته از سیره و تفکر فاطمی

سبک زندگی فاطمی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است/ بسیج برگرفته از سیره و تفکر فاطمی
مطلع الفجر- امام جمعه گیلانغرب گفت: تمسک به سبک زندگی حضرت زهرا (س) در تمامی زمینه ها، راه خروج از مشکلات فرهنگی است، چرا که سبک زندگی آن حضرت نمونه ای کامل از زندگی پیامبر (ص) است.

به گزارشمطلع الفجر،حجت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگويي، اظهار داشت: یکی از عوامل ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، فاصله گرفتن از سبک زندگی اهل بیت (ع) و اولیای الهی است.

وی افزود: الگو گرفتن از زندگی اهل بیت و تبیین شخصیت و نیز فلسفه الگو بودن آنها از نیازهایی است که باید در جامعه به آنها توجه شود.

حجت الاسلام مهری در در ادامه به ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اشاره و سبک زندگی آن حضرت را بهترین الگوی زندگی برای همه انسان ها در تمامی طول تاریخ عنوان کرد.

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد: تمسک به سبک زندگی حضرت زهرا (س) در تمامی زمینه ها، از جمله دفاع از حق، ترویج دین، آئین همسر داری و فرزند داری و … راه خروج از مشکلات فرهنگی است، چرا که سبک زندگی آن حضرت نمونه ای کامل از زندگی پیامبر است.

وی در ادامه مدیریت فرهنگی، تربیتی و اقتصادی حضرت زهرا (س) را الگویی کامل برای زنان در جامعه دانست و افزود: آن حضرت به تمامی جنبه های روحی و معنوی در خانواده توجه داشت.

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: تشکیل سازمان بسیج در کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برگرفته از سبک زندگی و تفکر فاطمی است.

امام جمعه گیلانغرب در پایان گفت: امیدوارم که همه ما بتوانیم با الگو گرفتن از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جهت ترویج زندگی اسلامی قدم برداشته و فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه پیاده کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد