سرویس: ویژهکد خبر: 44487|08:33 - 1392/12/27
نسخه چاپی

صدور جوابیه شهرداری گیلانغرب در خصوص قطع درختان پارک فلاحت

11ضمطلع الفجر - قطع تعدادی از درختان کهنسال در سطح پارک فلاحت گیلانغرب  توسط واحد امور شهری و فضای سبز شهرداری بازتاب های متفاوتی را در میان شهروندان واصحا ب رسانهداشت تا جایی که شهرداری اقدام به صدور جوابیهای در این خصوص نمود

در پی این عکس العمل و بازتاب اعتراض آمیزرسانه هاو مردم در خصوص قطع درختان کهنسال  پارک فلاحت ،شهرداری گیلانغرب و شورای شهر نسبت به انتشار جوابیه ای دررسانه هااقدام نمودند که  مطلع الفجر بر اساس رعایت انصاف و وظایف رسانه ای بدون دخل و تصرف آن را درتارنمای خبری درج مینماید و قضاوت را به افکار عمومی واگذار میکند:

باسمه تعالی

علت قطع تعدادی از درختان پارک فلاحت و سطح شهر گیلانغرب چیست؟

مدتی است که قطع تعدادی از درختان پارک فلاحت گیلانغرب توسط واحد امور شهری و فضای سبز شهرداری گیلانغرب بازتاب های متفاوتی را در میان شهروندان عزیز و اصحا ب رسانه داشته است. لذا لازم دانستیم جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن ذهن عزیزان چند مورد را به عنوان دلیل این اقدام به حضور شهروندان محترم تقدیم نماییم باشد که مقبول افتد.

۱- با توجه به درخواست عمومی شهروندان عزیز مبنی بر اینکه شاخه های اضافی درختان در سطح شهر، مشکلاتی را برای سیم های برق و … ایجاد کرده و ظاهر شهر را نازیبا نموده است لذا امور شهری شهرداری تصمیم گرفت که شاخهای اضافی و نامتوازن درختان را به یک اندازه و متناسب و متوازن هرس نماید، تا در فصل رویش مجدد  باعث زیبایی شهر و رضایت شهروندان عزیز باشد. و در محله های سطح شهر نیز چند درخت اکالیپتوس که  سریع الرشد بوده و ریشه ی آنان تحت الارضی می باشد و این مسئله خسارت زیادی به موزائیک فرش و بتن و جداول معابر و کوچه ها وارد کرده بود را قطع نمودند که خسارت آنچنانی به فضای سبز محسوب نمی گردد.

۲- اما در مورد پارک قدیمی فلاحت:

الف) ما معتقدیم که فلاحت، نگین سبز گیلانغرب است و سعی مجموعه ی جدید شورای اسلامی شهر و شهرداری گیلانغرب بر بهسازی و ترمیم فضای سبزآن و احیا و مرمت آن بوده و خواهد بود. و در این راستا چند اصله درخت خشک و غیر مثمر قطع گردیده و قبل از قطع این درختان، شهرداری به خرید انواع درختان مثمر متناسب با فضای پارک فلاحت از جمله نارنج، توت و کاج اقدام نموده است و اکنون نیز مشغول کاشت آنها در فضای پارک می باشد. و مطابق با مصوبه ی شورای اسلامی شهر نیز اقداماتی در مورد ایجاد نهالستان نارنج در این محل به عمل آورده است.

 phpThumb.php

ب) شهرداری گیلانغرب و شورای اسلامی شهر در راستای تنظیف پارک، اقدام به پاکسازی و رفت و روب و نظافت آن نموده است و سرویس های بهداشتی آن را تعمیر و بازسازی نموده و در زمینه ی روشنایی آن هم اقدامات لازم را به عمل آورده است. و در نظر دارد در صورت تامین اعتبار، جهت آبیاری تمامی سطح پارک به صورت مکانیزه ( بارانی یا قطره ای ) اقدام نماید. شایان ذکر است در این زمینه مکاتبات زیادی توسط شورای شهر با نماینده محترم مردم در مجلس و استاندار محترم و شخص وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی صورت گرفته است.

ج) شهرداری در نظر دارد مطابق مصوبه ی شورای شهر در باکس خالی ضلع جنوبی پارک زمین بازی فوتسال ایجاد نماید و خاکریزی و تسطیح این منطقه برای ایجاد این مکان ورزشی برای استفاده جوانان عزیز شهر است که به صورت کتبی و شفاهی همواره خواهان و متقاضی احداث این زمین ورزشی بوده اند.

د) قطعه بندی کردن پارک و واگذاری آن به حوزه ی علمیه و یا هر نهاد و اداره دیگر یا هر گونه ساخت و ساز درآن بی اساس بوده و هیچگاه چنین کاری صورت نخواهد گرفت.

درپایان از توجه و وسواس و دقت نظر تمامی دوستان عزیز چه شخصی و چه رسانه ای که در این مدت در مورد اقدامات شهرداری گمانه زنی های صحیح یا اشتباه داشته اند که قطعا در راستای دغدغه آنها برای حفظ این پارک و آسایش شهروندان عزیز بوده است تشکر و سپاسگزاری می نماییم و خواهشمندیم اگر از این پس در مورداقدامات شهرداری ابهامی وجود داشت حتما قبل از اظهار نظر، با روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر تماس حاصل نمایند.در ضمن ما پیشنهادات سازنده تمامی شهروندان خوش فکر و خوش سلیقه و اصحاب رسانه را با جان و دل می شنویم و در صورت داشتن اعتبار مالی به آنها جامه ی عمل خواهیم پوشاند.

* خدایا چنان کن سرانجام کار            تو خشنود گردی و ما رستگار *

شورای اسلامی و شهرداری شهر گیلانغرب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد