سرویس: ویژهکد خبر: 43387|10:58 - 1392/12/21
نسخه چاپی

نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا ریشه دوانده و برگرفته ازآموزه های ناب اسلامی است /بنیاد شهید از افضل ترین ارگانهاست

IMG_0937مطلع الفجر-امام جمعه گیلانغرب گفت: تأسيس بنیاد شهیدو امورایثارگران نشان‏دهنده ارزش‏گذارى اسلام ونظام اسلامى به شهيد وخانواده شهداوالبته نظام جمهوری اسلامی برگرفته از جایگاه شهیدان بوده و با خون شهدا ریشه دوانده است

 به گزارش خبر نگارمطلع الفجر  حجه الاسلام محمد طه مهری در دیدار با کارکنان و پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب ضمن تقدیر از عمل خداپسندانه آنها  به جایگاه رفیع شهید و شهادت پرداخت افزود:در متون و آموزه‏هاى دين مبين اسلام جايگاه ويژه‏اى براى «شهيد» و «شهادت» در نظر گرفته شده است و از «قداست» خاصى برخوردار است. اگر كسى با مفاهيم اسلامى آشنا باشد، در عرف خاص اسلامى، احساس مى‏كند كه هاله‏اى از نور، كلمه «شهيد» را فرا گرفته است.

حجه الاسلام مهری  در تبیین جایگاه ارزشی  و متعالی شهید به حدیثی از امام علی .ع.اشاره نمود و افزود :امام على(ع) مى‏فرمايندخدا شهدا را در قيامت بِاَبهاء و جلال و عظمت و نورانيتى وارد مى‏كند كه اگر انبيا از مقابل اين‏ها بگذرند و سوار باشند به احترام اين‏ها پياده مى‏شوند و آيات و احاديث بسيار زيادى كه همه بيانگر جايگاه، قداست و ارزش والاى شهيد در اسلام هستند.

وی تصریح نمود :همه گروه‏هاى خدمتگزار در جامعه، مديون شهدا هستند؛ عالم در علم خود و فيلسوف در فلسفه خود و مخترع در اختراع خود و معلم اخلاق در تعليمات اخلاقى خود نيازمند محيطى مساعد و آزادند تا خدمت خود را انجام دهند ولى شهيد آن كسى است كه با فداكارى و از خودگذشتگى خود و با سوختن و خاكسترشدن خود، محيط را براى ديگران مساعد مى‏كند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد :مثل شهيد مثل شمعى است كه خدمتش از نوع سوخته‏شدن و فانى‏شدن و پرتوافكندن است تا ديگران در اين پرتو كه به بهاى نيستى او تمام شده بنشينند و آسايش بيابند و كار خويش را انجام دهند. آرى، شهدا شمع محفل بشريت‏اند؛ سوختند و محفل بشريت را روشن كردند.

وی اظهار داشت :اگر اين محفل تاريك مى‏ماند هيچ دستگاهى نمى‏توانست كار خود را آغاز كند يا ادامه بدهد بر اين اساس است كه حق شهيد از حق تمام كسانى‏كه از راه علم، فلسفه و انديشه، صنعت و اختراع و اكتشاف و اخلاق و حكمت عملى و... به بشريت خدمت كرده‏اند، بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین در جمع  کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از خدمتگزاری بی ادعای آنان گفت:بنياد شهيد و امور ايثارگران از نهادهاى انقلاب اسلامى است كه بنيان اوليه آن بر اساس فرمان ده‏ماده‏اى امام خمينى(ره) خطاب به شوراى انقلاب و دولت موقت در 22 اسفند 1358 به‏منظور رسيدگى به وضعيت خانواده‏هاى شهدا و هم‏چنين رسيدگى به امور معلولين و آسيب‏ديدگان انقلاب اسلامى تشكيل شد.

IMG_08162

وی ابراز نمود :تأسيس اين نهاد از سوى امام خمينى(ره) ضمن آن‏كه نشان‏دهنده ارزش‏گذارى اسلام و نظام اسلامى به شهيد و خانواده شهدا مى‏باشد با توجه به نقش بى‏بديلى كه اين نهاد در زمان جنگ تحميلى و پس از آن ايفا مى‏نمود و با عنايت به عدم پيش‏بينى جنگ تحميلى در زمان صدور فرمان امام، نشان از آينده‏نگرى و ژرف‏انديشى در مديريت امام دارد.

حجت الاسلام مهری ادامه داد :احياء، حفظ و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت‏طلبى، زنده نگهداشن ياد شهيدان و حفظ آثار آنان، تجليل و تكريم از خانواده‏هاى معظم شهيدان، جديت در امور فرهنگى خانوداه‏هاى شاهد، خوداتكائى و قانونمندكردن ارائه خدمات به آنان و بسيج امكانات نظام به‏منظور گسترش فرهنگ شهادت و شهادت‏طلبى از مهم‏ترين محورهاى فعاليت‏هاى اين نهاد انقلابى است.

 وی در پایان گفت:با توجه به ماهيت وظايف و كاركردهاى بنياد شهيد، حضرت امام(ره) اين بنياد را از همه بنيادها افضل و خدمت در اين بنياد را بهترين خدمت‏ها برشمرد.

------------------------------

نظر سنجی

[poll id="2"]

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد