سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3967|13:45 - 1391/10/27
نسخه چاپی

بازی مرغ و تخم مرغ در صنعت خودرو

مطلع الفجر-معاون سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این ابهام که ابتدا باید سوخت متناسب با استاندارد یورو ۴ توزیع شده یا آنکه خودروی یورو ۴ تولید شود؟ تاکید کرد: مطرح کردن چنین مباحثی مانند بازی مرغ و تخم مرغ بوده و سرانجامی نخواهد داشت.

به گزارش مطلع الفجر،بهادر کاظمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق قانون از ابتدای سال ۹۲ باید سوخت متناسب با استاندارد یورو ۴ توزیع شده و در کنار آن خودروها نیز با این استاندارد تولید شوند.

وی با بیان اینکه مباحثی مانند اینکه ابتدا باید سوخت یا خودروی یورو ۴ عرضه شود، مباحث حاشیه‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این باشد که ابتدا سوخت یورو ۴ عرضه شده و پس از آن خودروها به استاندارد یورو ۴ ارتقاء یابند، این بازی تا بی‌نهایت ادامه یافته و سرانجامی نخواهد داشت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در این شرایط تولیدکنندگان سوخت و خودرو، عدم ارتقاء به استاندارد یورو ۴ را به گردن یکدیگر انداخته و استدلال می‌کنند که چون طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد ما نیز امکان این کار را نخواهیم داشت.

کاظمی تصریح کرد: طبق قانون ارتقاء استاندارد آلایندگی سوخت و خودروهای داخلی به یورو ۴ هیچگونه تقدم و تاخری نداشته و از ابتدای سال ۹۲ هم سوخت و هم خودروها همزمان باید با استاندارد آلایندگی یورو ۴ عرضه شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد