سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3938|10:40 - 1391/10/27
نسخه چاپی

رئیس‌جمهور در صحن مجلس-6/ این دولت پای تمام تعهدات خود می‌ایستد/مرجعی برای رسیدگی به شکایاتمان نداریم

مطلع الفجر-رئیس جمهور گفت: تجربه نشان داده این دولت هر حرفی می‌زند پای آن می‌ایستد تا اجرا شود و خودش را فدا می‌کند تا قولش روی زمین نماند.

به گزارش مطلع الفجربه نقل از فارس،‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنانش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تجربه نشان داده این دولت هر حرفی می‌زند پای آن می‌ایستد تا اجرا شود و خودش را فدا می‌کند تا قولش روی زمین نماند.

وی افزود: هر طرح و برنامه‌ای که ما اعلام می‌کنیم اگر پشتیبانی، حمایت و تصمیم‌گیری متمرکز باشد، به فضل الهی و یاری ملت، دولت موفقیت آن را تضمین می‌کند و خودمان را ضمانت می‌گذاریم منتها باید همراهی و همیاری بشود. ما می‌توانیم با هم چند کار بزرگ را انجام دهیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی‌ها با بنده دیدار و به بنده توصیه می‌کنند و می‌گویند 6 ماه به پایان  دولت بیشتر نمانده و رها کن چون نمی‌شود کاری کرد. من می‌خواهم سؤال کنم مگر روزها با هم متفاوت است. روز اول و آخر و 6 ماه اول و آخر یک دولت مگر تفاوت می‌کند. یک روز هم مهم است ومی‌شود کارهای بزرگ کرد. ما به مردم تعهد دادیم که تا روز آخر کار کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بالاخره دور دوم تمام می‌شود و این دولت دیگر نیست و ملت دولت دیگری را برخواهد گزید. هر دولتی را ملت برگزیند عزیز است و همه باید آن را همراهی کنیم. این قانون اساسی و باورهای ما است و این ظرفیت ملت ماست ولی تا روز آخر باید کار کنیم.

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم که سختی‌ها را تحمل کنیم و کارهای بزرگ انجام دهیم. البته برخی افراد و دوستان که بیرون و داخل هم هستند، بی‌انصافی می‌کنند و از مرز نقد عبور می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این موضوعات اظهار داشت: نمی‌خواهم به این موضوعات بپردازم و گله هم نمی‌خواهم بکنم ولی چون اتهامی وارد شده می‌خواهم بدانید اتهامات درست نیست.

احمدی‌نژاد افزود: گفته‌اند دولت بخشی از منابع ارزی را مخفیانه 2500 تومانی فروخته و پولش را پنهان کرده برای یارانه‌ها. جناب آقای ابوترابی شما را به جدت مگر ما با هم صحبت نکردیم و من نگفتم که اجرای این طرح بدون تفاهم مجلس و دولت ناممکن است. آیا گفتم یا نگفتم؟ آیا این اتهام کوچکی است؟ دولت پولی را مخفیانه، آیا این شدنی است؟ 7 دستگاه بر ما نظارت مستقیم دارند و آب خوردن بنده هم در این مملکت ثبت می‌شود. حال دولت پول مخفیانه نگه دارد تا این مردم در فشار باشند؟ و وضع بازار این طور باشد؟ این اتهامی است که آدم به راحتی نمی‌تواند به برادر مسلمانش بزند. چه برسد به یک دولت.

وی تصریح کرد: صادق‌ترین دولت را به چندین تخلف متهم کردند. اصلا یکی از اشکالاتی که به من می‌گیرند  این است که چرا حرف‌ها را با ملت می‌زنید. این دولت کار محرمانه‌ای ندارد. ما اول حرف‌ها را به مردم می‌زنیم بعد اجرا می‌کنیم.این بار ایراد گرفتند که چرا طرح هدفمندی را اول به مردم گفتید. خب ما باید اول به مردم بگوییم. دولت کار محرمانه‌ای ندارد.

احمدی‌نژاد افزود: در موضوع بانکی تندترین عبارات و اتهامات را به برخی از پاک‌ترین فرزندان ملت و دولت روا داشته شد البته ما فعلا جایی برای رسیدگی به شکایاتمان نداریم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش برای تغییر ذائقه نمایندگان گفت: البته این موضوع واقعیت دارد ولی ما آن را به حمل به لطیفه‌ می‌کنیم. دوستی به اصفهان رفت و یک ساعت سخنرانی کرد. به بعضی از اعضای دولت اتهام زد و 50 اتهام مطرح کرد و سخنرانی که تمام شد یک نفر از او پرسید شما برای این حرف‌ها که زدید سند هم دارید. و آن سخنران گفت 7 سال است که نهادهای امنیتی و نظارتی گشته‌اند و نتوانسته‌اند سند پیدا کند حال تو از من سند می‌خواهی.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما می‌خواهیم تا روز آخر کار کنیم و در خدمت شما و ملت و هیچ بحث سیاسی نداریم. ملت بزرگتر از این حرف‌هاست که کسی بخواهد با ملت سیاسی برخورد کند. هر طرحی که دولت اعلام می‌کند مجلس کمک کند و ما اجرای آن را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: مطلب دیگری که می‌خواهم عرض کنم نه گله است نه اعتراض و نه دعوا. این برای بهتر اداره شدن کشور است.ما سندی داریم که این سند پایه اداره کشور است و تنظیم کننده روابط همه ما با هم است. این سند مبنای حقوق ملت مبنای مسئولیت‌ها و اختیارات حکومت و بخش‌های مختلف آن است و آن عبارت است از قانون اساسی.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما سه قوه مستقل داریم که هر کدام اختیارات و مسئولیت‌هایی دارند. بخشی از این اختیارات به نوعی ناظر بر قوای دیگر است. معنای اینها دخالت نیست. چه بخشی که مستقلا اختیارات دارند و چه بخشی ناظر بر عملکرد سایر قواست. به عنوان مثال بازرسی کل کشور دستگاه‌های اجرایی را نظارت می‌کنند. این اسمش دخالت نیست. دیوان محاسبات به حساب‌های دستگاه‌های اجرایی رسیدگی می‌کنند و این اسمش دخالت نیست این استقلال قوا را نقض نمی‌کند.

وی افزود: همین طور برای دولت هم یک بخش اختیارات مستقل است و یک بخش اختیارات که ناظر بر قواست.

احمدی‌نژاد با اشاره به مرز قانونگذاری اجرا گفت: ما هیچ گاه در قانونگذاری دخالت نمی‌کنیم به معنای دخالت و هیچ گاه تلاش نکردیم دخالت کنیم. اما اگر تصمیمات دولت حتی انتصاب افراد به مسئولیت‌ها دائما با طرح و مصوباتی متوقف شوند دولت چه طور می‌تواند کار کند. بعضی تغییرات خیلی شکننده است و من نمی‌خواهم بگویم تغییرات خوب است یا بد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قانونی تصویب شده سه ماه بعد به نتیجه می‌رسید که نیاز به اصلاح دارد و باید عوض شود. این حرف ممکن است فی‌نفسه حرف درستی باشد و هر کسی بگوید ضعف قانون باید اصلاح شود اما در یک منطق عمومی‌تر اگر قانون پی در پی اصلاح شود، در کشور ثبات به وجود نمی‌آید. برنامه‌ریزی بر پایه ثبات اتفاق می‌افتد. ما باید عناصر ثابت اصلی را بگیریم و برنامه‌ریزی کنیم برای سال ها.

احمدی‌نژاد با اشاره به قانون هدفمندی گفت: اگر دائما در قانون هدفمندی و قانون برنامه و قانون بودجه تغییراتی به وجود بیاید واقعا برنامه‌ریزی به مشکل می‌خورد و چیزی که شما از ما توقع دارید محقق نمی‌شود چون شما یک قانون می‌دهید تا این بیاید در قطار دولت در ریل بیفتد زمان می‌برد. به محض اینکه سازماندهی شد و اجرایی شود یک سال می‌گذرد و کاری انجام نمی‌شود.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ما معتقدیم قانون اساسی هندسه‌ای برای نظام حکومتی تعریف کرده اگر این هندسه از تعادل خارج شود، کشور آسیب می‌بیند یعنی دولت تلاش کند تا دخالت کند و قوه مقننه و قضائیه قطعا اشکال پیدا می‌شود و یا به عکس دیگران تلاش کنند در حوزه اجرا وارد شوند. توسعه مرز اختیارات یک قوه به سایر قوا حتما به ضرر کشور و مدیریت آن و همه ما است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد