سرویس: ویژهکد خبر: 38292|09:47 - 1392/11/28
نسخه چاپی

یادمان مطلع الفجرگیلانغرب در فهرست زیارتگاههای شاخص استان کرمانشاه است

IMG_03191مطلع الفجر-‌مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه نبی‌اکرم(ص)کرمانشاه زیارتگاه مطلع الفجرگیلانغرب را جرو  زیارتگاههای شاخص استان دانست و گفت: ظرف سال جاری 550 هزار نفر از زیارتگاههای راهیان نوراستان کرمانشاه بازدید کرده اند

 به گزارش مطلع الفجر،علی یوسفی‌راد  درگفتگویی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه طی سال‌های گذشته و در بحث راهیان نور مظلوم واقع شده است افزود:: با تلاش‌های انجام گرفته در چند سال اخیر سمت و سوی کاروان‌های راهیان نور به سمت استان کرمانشاه معطوف شده و در حال حاضر شاهد ظرفیت اسکان حدود 5000 نفری راهیان نور در استان کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برکات بسیاری به همراه داشت، ابراز امیدواری کرد با تحقق کامل مصوبات سفر رهبری بتوانیم شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه راهیان نور در کرمانشاه باشیم.

یوسفی‌راد تصریح نمود : بر اساس آمارها، در سال 1390 حدود 36 هزار نفر در اماکن اقامتی راهیان نور استان اقامت کردند و در سال 1391 این رقم به 60 هزار نفر رسید.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 75 هزار نفر در دوره‌های سه روزه در اماکن اقامتی راهیان نور استان کرمانشاه اقامت کرده‌اند که این مسئله نشان از رشد آمار اسکان مسافرین راهیان نور دارد. همچنین بر اساس آخرین آمارها، از ابتدای امسال تاکنون 550 هزار نفر از زیارتگاه‌های راهیان نور استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه زیارتگاه‌های شهدای پاوه در محور پاوه و اورامانات، شهدای مرصاد، شهدای بازی دراز، مطلع‌الفجر گیلانغرب و شهید بهشتی قصرشیرین را در فهرست زیارتگاه‌های شاخص استان کرمانشاه نام برد.

به گفته وی، زیارتگاه مرصاد بیشترین زائران را در بین سایر زیارتگاه‌های راهیان نور استان دارد.

یوسفی‌راد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمانشاه در بحث راهیان نور، بین استان‌های غرب و شمال غرب کشور جایگاه خوبی دارد، گفت: آمار بازدیدکنندگان راهیان نور وضعیت استان را در این زمینه مناسب نشان می‌دهد، این در حالیست که استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از اقلیم چهار فصل دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادتری در حوزه راهیان نور است.

وی گفت: جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه شروع و در همین استان خاتمه یافت و این یک پتانسیل بزرگ است که در کنار طبیعت چهار فصل استان کرمانشاه می‌تواند در شکوفایی هرچه بیشتر این استان در حوزه راهیان نور نقش مهم و اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر استان کرمانشاه در بحث زیر ساخت های مربوط به اسکان راهیان نور پیشرفت های چشمگیری داشته است، گفت: پیشرفت های صورت گرفته در چند سال اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال های قبل نیست.

یوسفی راد افزود: در اینکه استان کرمانشاه در سال های گذشته در حوزه راهیان نور مظلوم واقع شده شکی نیست و شاید در این بین بیش از هرچیز مسئولین استانی مقصر باشند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به گذشته شاهد توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی به مقوله راهیان نور هستیم، ابراز امیدواری کرد در آینده بیشتر به این مقوله پرداخته شود.

یوسفی‌راد با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در شاخص کردن پتانسیل‌های راهیان نور در استان کرمانشاه، خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به مقوله راهیان نور در راستای شناساندن پتانسیل‌های غرب کشور و بخصوص استان کرمانشاه در زمینه راهیان نور شد.

وی گفت: از روز 15 بهمن ماه جاری اعزام دانشجویان دانشگاه‌های استان به سمت مناطق عملیاتی جنوب آغاز شده و از 15 اسفند تا 15 فروردین‌ماه اعزام اقشار مختلف به سمت غرب و جنوب غرب انجام می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد