سرویس: ویژهکد خبر: 3790|22:34 - 1391/10/26
نسخه چاپی

ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس است

ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس است

مطلع الفجر-دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: ایران قدرت اصلی تأمین کننده امنیت خلیج فارس و امنیت صدور انرژی این منطقه به جهان است.

به گزارش مطلع الفجرسردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آیین اختتامیه نخستین دوره تخصصی مدیران کاروان‌های اردویی بسیج ویژه خواهران که توسط سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج برگزار شد، با اشاره به تغییر و تحولات در سطح منطقه‌ای و جهانی گفت: منطقه ما و انقلاب اسلامی هم اکنون در یک نقطه عطف راهبردی قرارگرفته است و سرعت و شتاب تغییر و تحولات سیاسی و اقتصادی محیط جهانی و محیط پیرامونی ایران به عنوان یک واقعیت و اصل انکارناپذیر پذیرفته شده است.

وی در ادامه به تبیین ظرفیت ها و فرصت های پیش روی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: موقعیت راهبردی و جغرافیایی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا غیر قابل جایگزین و غیرقابل مقایسه با سایرکشورهای پیرامونی ایران همانند عراق و افغانستان است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه افزود: وفاداری ملت به نظام سیاسی وهوشمندی و ظرفیت بالای صبر و استقامت ملت بزرگ ایران در مقابل فشارهای سیاسی و نظامی و هم اینک تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب که یک جنگ اقتصادی علیه ملت ما است نیز همانند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شکست خواهد خورد. سرلشگر صفوی بااشاره به رهبری های حکیمانه، مقام معظم رهبری و لزوم تبعیت از ایشان، گفت: ملت ما به رهبرشان عشق می ورزند و با تبعیت از ایشان طی بیست و سه سال گذشته به ساحل امن امنیت پایدار رسیده اند. دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه ای، گفت: نظام سیاسی ایران، نظامی قدرتمند و تأثیرگذار در معادلات سیاسی،فرهنگی و اقتصادی و امنیتی منطقه جنوب غرب آسیاست. سرلشگر صفوی افزود:ایران، روسیه و چین در مقابل سلطه آمریکایی ها در منطقه جنوب غرب و شرق آسیا ایستادگی خواهند کرد و همان گونه که قبلا پیش بینی می شد آنها مجبور هستند زودتر از زمان تعیین شده از افغانستان فرار کنند و خسارات آمریکا در جنگ و اشغال عراق و افغانستان غیرقابل جبران است. وی تصریح کرد: دولت های نیازمند به انرژی تا 50 سال آینده به نظام های سیاسی پیر، متحجر، ناپایدار و پوسیده و غیرمردمی امیدوار نباشند، بلکه مشارکت و تعامل سازنده با ایران با ثبات و قدرتمند کارساز می باشد. دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ما با داشتن تحلیلی صحیح و واقع بینانه از مسیر و فرآیند این تغییر و تحولات منطقه ای و جهانی و استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها و قوت های نظام جمهوری اسلامی ایران به یاری خداوند می توانیم آینده ای روشن و سعادت آمیز را بر ملت بزرگمان مدیریت و برنامه ریزی کنیم تا به اهداف و چشم‌انداز بیست‌ساله ایران 1404 و دهه چهارم که مقام معظم رهبری فرمودند دهه پیشرفت و عدالت برسیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد