سرویس: ویژهکد خبر: 3515|08:51 - 1391/10/19
نسخه چاپی

جنگنده هاي اف 22 بر فراز ايران

جنگنده هاي اف 22 بر فراز ايران

مطلع الفجر-بعد از آبرو ریزی آمریکا در پی از دست دادن پهباد های مختلف در مرزهای کشورمان، اینبار غرب برای بازگشت اعتبار از دست رفته ادعاهایی مطرح می کند که تایید آن بسیار مشکل است.

جام بین الملل؛ روزنامه لبناني "الديار" (diyar) مدعي شد كه 10 جنگنده اف 22 آمريكايي ساعت 10 ديشب بر فراز عراق، ايران و عربستان سعودي به پرواز در آمدند بدون اينكه راداري بتواند آنها را كشف كند.

بنابر گزارش اين روزنامه كه به نقل از هفته نامه اي نظامي در انگليس آورده شده است، ديشب نيروي هوايي ارتش آمريكا براي آزمودن قدرت پروازي جنگنده هاي اف 22 خود در شرايط سخت آب و هوايي، به 10 جنگنده كه در آلمان مستقر بودند دستور داد در 5 تيم دوتايي در شرايطي كه منطقه خاورميانه طوفاني بود به سمت اين منطقه به پرواز در آيند.

بنابراين اساس جنگنده هاي آمريكايي از آلمان به پرواز در آمدند و در نزديكي قبرس به صورت هوايي سوخت گيري كردند كه به خاطر استفاده از سيستم ليزر، اين سوخت گيري 3 تا 4 دقيقه طول كشيد.

در ادامه داستان سرايي اين روزنامه آمده است: جنگنده هاي اف 22 پس از گذشتن از مرزهاي سوريه و تركيه بر فراز عراق و سپس ايران به راحتي به پرواز در آمدند زيرا هيچ يك از كشورها و حتي روسيه راداري ندارد كه بتواند اين جنگنده ها را رد يابي كند زيرا بدنه اين جنگنده ها از موادي ساخته شده كه امواج راداري را به خود جذب مي كند و نمي گذارد به مبدا خود بازگردند و اينگونه است كه ديده نمي شود.

 

به گزارش الديار جنگنده ها پس از خروج از مرز هاي ايران به سمت ساحل يمن تغيير جهت داده و از عربستان سعودي عبور كردند سپس بار ديگر در نزديكي قبرس به صورت هوايي سوخت گيري كردند و با سرعت بيش از دوبرابر سرعت صوت به سمت آلمان پرواز كردند.

اين روزنامه همچنين نوشت: در اين تمرين نظامي با توجه به اينكه اولين بار است ايالت متحده در منطقه خاورميانه جنگنده هاي اف 22 خود را به پرواز در مي آورد، كشف شد با اينكه سامانه دفاعي پاتريوت نصب شده در تركيه همه هواپيما ها را رصد و رهگيري مي كند، نتوانست اين جنگنده ها را رصد كند امري كه باعث مي شود آمريكا هر وقت كه بخواهد اف 22 را براي مامورت هاي حساس ارسال كند.

شایان ذکر است ادعاهای اینچنینی شبیه عبارت آن شخصی است که گفته بود اینجا مرکز دنیاست و اگر باور نداری متر کن!

 513

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد