سرویس: ویژهکد خبر: 3478|16:10 - 1391/10/22
نسخه چاپی

مردم را به مسائل فرعی مشغول نسازید/ترک عبادت خدامنشا خسران و زیان

مردم را به مسائل فرعی مشغول نسازید/ترک عبادت خدامنشا خسران و زیان

مطلع الفجر-خطیب نماز جمعه گیلانغرب ضمن اشاره  به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اقشار مردم قم گفت:مسئولان  و دست اندرکاران رسانه از نقشه های دشمن غافل نشوند  و مردم را به مسائل فرعی مشغول نسازند

حجت الاسلام والمسلمین محمد طاها مهری در خطبه های نماز جمعه گیلانغرب تصریح کرد: رهبری فرمودند افرادي كه مي خواهند نامزد شوند علاوه بر درك سنگيني كار، صلاحيتهاي لازم در قانون اساسي را كه شوراي نگهبان نيز بر آنها تكيه خواهد كرد، در خود ملاحظه كنند. وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب  یاد آور شد : نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بطور واقعی وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و ملاک حضور در این عرصه باید پایبندی به نظام و قانون اساسی باشد.

 مهری افزود:دغدغه های مقام معظم رهبری به این دلیل است که همه باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است زیرا ،بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن آنان بر انتخابات مهمی که خرداد سال آینده برگزار می شود، متمرکز شده است.

 

 وی  ادامه داد:گروگان گیری زائران ایرانی، اقدامی مغایر با اصول انسانی، مخل امنیت و ثبات منطقه ای و بر خلاف کنوانسیون های بین المللی است و امیدواریم با توقف هر چه سریعتر درگیری ها و خشونت ها در سوریه و آغاز روند گفتگوهای ملی بویژه در سایه طرح سیاسی حل بحران توسط دولت سوریه، شاهد برقراری آرامش و امنیت فراگیر و پایدار در این کشور باشیم.

خطیب نماز جمعه گیلانتغرب  در ادامه سخنان خود به مباحث ترک عبادت  اشاره و یاد آورنمود :اگـر انـسـان ، از دسـتـورات خدا سرپيچى نموده و عبادات واجب را ترك كند، نه تنها هدايت نمى شود، بلكه ازمسير انسانيت و صراط مستقيم منحرف مى گردد و در گناه و آلودگى غرق گشته ، در دوجهان دچار نكبت و زيان خواهد شد.

 مهری گفت:هـمـه پـيـامـبـران و مـردان وارسـتـه الهى تصريح كرده اند كه ايمان نداشتن و عدم پرستش خدا، خـسـران دو جهان را به دنبال خواهد داشت كه عواقب سوء دنيوى آن ، به تجربه نيز ثابت شده است،قساوت قلب. خود فراموشى. غم و اندوه. زندگى سختاز آثار ترک عبادت در نیا  و بـيـشـتـرين ضرر ترك عبادت در جهان پس از مرگ آشكار شده و از لحظه ورود به قبر تا ابد گـريـبـانگير ترك كننده واجبات الهى از جمله عبادت خواهد بود كه زيانهاى اخروىعبارتند از: عذاب برزخى. رسوايى محشرورود به دوزخ.

وی همچنین ‏22 دی مصادف با 28 صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و روز همبستگی با مردم مسلمان بحرین را تسلیت گفت و اظهار کرد: جای بسی تعجب و تاسف است که مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی، چشمان خود را بر ظلم های آل خلیفه و آل سعود بر مردم مظلوم بسته اند ولی وعده خداوند محقق خواهد شد و مستکبران عالم یک به یک نابود خواهند شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: اولویت قرار دادن تعلیم و تربیت در صدر نیازهای جامعه و ایجاد این باور عمومی در فرهنگ مردم جهت جلب و تقویت مشارکت و نظارت فعال آنان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.امام جمعه گیلانغرب گفت: باید اذعان عموم مردم و خانواده ها با مسایل آموزش و پرورش درگیر شود و همه هر آنچه که در توان دارند نسبت آموزش و پرورش،کمک و تقویت این نهاد مهم بکار گیرند زیرا آموزش و پرورش زیر بنایی اصلی کشور و جامعه است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد