سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3460|18:36 - 1391/10/21
نسخه چاپی

عباسی: بهانه‌جویی‌ها برای تعویق انتخابات است/ مربیانی مثل بنا باید حفظ شوند

مطلع الفجر-وزیر ورزش و جوانان گفت: اساسنامه کمیته ملی المپیک بر اساس منشور المپیک است و بهانه‌جویی‌ها برای تعویق انتخابات است.

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، درباره افتتاح دستگاه برف‌ساز در پیست بین‌المللی دربند سر گفت: هر ملتی باید به ظرفیت‌هایش افتخار کند. ما هم جوانان مستعد در رشته‌های مختلف داریم و هم طبیعت ایران برای باروری ورزش‌های زمستانی مساعد است. امروز اولین دستگاه برف‌ساز افتتاح شد تا این ظرفیت تکمیل شود و ما برف لازم برای تمرین قهرمانی داشته باشیم. اگر چنین دستگاه‌هایی نباشد ورزشکاران ما نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود نمایندگان شورای المپیک آسیا به دلیل عدم اصلاح اساسنامه‌ها به ایران نیامده‌اند، اظهار داشت: ما هیچ مشکلی نداریم، نمی‌دانم چه دسته از افرادی هستند که این موضوعات را مطرح می‌کنند. اساسنامه کمیته ملی المپیک بر اساس منشور المپیک است. این بهانه‌جویی‌های تعویق انتخابات بود که چنین مسائلی مطرح شد. من خودم آنها را به ایران دعوت کردم تا بیایند و ظرفیت و اقتدار ورزش ما را ببینند؛ اما نتوانستند و زمان دیگری می‌آیند و ارتباطی به اصلاح اساسنامه ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که شما روز سه‌شنبه به نظر می‌رسید هنگام تحویل اساسنامه در کمیته ملی المپیک در خصوص چند بند اعتراضاتی را داشتید، اظهار داشت: من تقاضای مجمع را به عنوان تنها مرجع تاکید کردم. اعضای مجمع نگران هستند که چرا انتخابات به تعویق افتاد و حق هم دارند. ما هم به عنوان تنها دستگاه سیاستگذار این مسئله را تاکید کردیم تا طبق قواعد عمل کنند.

عباسی همچنین درباره رفتن بنا و مسائل مطرح شده در کشتی تصریح کرد: در مدت زمانی که به وزارت آمدم حدود 10 میلیارد دولت در این بخش سرمایه گذاری کرد. این به این معنی است که در طول تاریخ به فدراسیون کشتی چنین کمکی نشده بود. مربیان ارزشمندی از جمله بنا داریم که در طول تاریخ تجلیل نشده بودند اما از آنها حمایت شد و رئیس جمهور هم از آن‌ها تقدیر کرد. علاقمند هستیم چنین مربیانی را حفظ کنیم اما اتفاقات رخ داده در فدراسیون است و مربوط به مسائل اجرایی است. امیدوارم کار درست شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد