سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3448|23:23 - 1391/10/21
نسخه چاپی

مردم ‌برای رفتن به سوریه دست نگه دارند

مطلع الفجر-نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تاخیر در آزادسازی زائران ایرانی گرفتار شده در سوریه متوجه کشور ترکیه است چرا که این کشور هیچ همکاری با ما در این زمینه نداشت.

منصور حقیقت‌پور  اظهار داشت: بنده به عنوان مسئول پیگیری آزاد سازی گروگان‌های ایرانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس از تمام دست‌اندرکاران و زمینه‌سازان آزادی گروگان‌های ایرانی تشکر می‌کنم که همکاری نزدیکی را در کشور سوریه برای آزادی این گروگان‌ها انجام دادند.
وی با قدردانی از تلاش دولت سوریه در آزادسازی این گروگان‌ها از دست گروهک‌های ضد سوری، ابراز داشت: ما از دولت ترکیه انتقاد می‌کنیم که در آزادسازی این گروگان‌ها تاخیر و کارشکنی داشته به طوری که ما نتوانستیم به موقع این گروگان‌ها را آزاد کرده و وارد کشورمان کنیم.
حقیقت‌پور گفت: ما از اردوغان توقع زیادی داشتیم ولی او با لطایف‌الحیل مختلف سعی کرد با گروه‌های دیپلماسی برای آزادی این گروگان‌‌ها ملاقاتی نداشته باشد و در این مسیر سنگ‌اندازی نیز بکند.
این نماینده مجلس بیان داشت: در روند آزادسازی این گروگان‌ها کشور ترکیه به صورت علنی کارشکنی کرده و حتی حاضر نشده اقدامات مشترک و مناسبی را برای آزادسازی آنها انجام دهند.
وی ادامه داد: کشوری که مدعی به کارگیری رفتارها و شیوه‌های اسلامی است نباید تحت تاثیر اجانب قرار گرفته و با دولت قانونی سوریه برخوردی خصومت‌آمیز داشته باشد.
حقیقت‌ پور گفت: این گروگان‌ها یک ساعت دیگر در تهران حاضر خواهند بود و ما اعلام می‌کنیم همه آنها در سلامت کامل هستند.
مردم دو سه ماه برای رفتن به سوریه دست نگه دارند
مسئول پیگیری آزادسازی گروگان‌های ایرانی کمیسیون امنیت مجلس بیان داشت: ما به زائران سوری و مردم ایران توصیه می‌کنیم دو سه ماه از رفتن به سوریه اجتناب کنند تا با آرام شدن اوضاع بتوان سفری کم دغدغه و کم حاشیه داشت.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت ترکیه عامل تخریب و بازدارنده در آزاد‌سازی گروگان‌ها‌ی ایرانی در کشور سوریه به شمار می‌رود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کوتاهی و کارشکنی دولت ترکیه موجب آن شد که زائران ما مدت زمان زیادی در بند گروه‌های معارض سوری گرفتار آیند.
حقیقت‌پور تصریح کرد: دولت ترکیه می‌توانست با اتخاذ سیاست مناسب، تسریع در آزاد سازی گروگان‌ها را فراهم کند که متاسفانه این دولت بر خلاف این انتظار عمل کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد