سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3271|21:09 - 1391/10/20
نسخه چاپی

حبیب الله عسگر اولادی: من نماینده رهبر نیستم

مطلع الفجر-تیترهای مهم بیشتر روزنامه های امروز صبح كشور به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، تكرار مواضع عسگر اولادی، توقف جدایی ری از تهران، تایید بیش از استاندارد بودن تركیبات سرطانزای بنزین های داخلی و تفویض مجوز استخدام های مهر آفرین به استاندارن اختصاص یافت كه در ادامه به آن پرداخته شده است.

گروه سیاسی ـتیترهای مهم بیشتر روزنامه های امروز صبح كشور به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، تكرار مواضع عسگر اولادی، توقف جدایی ری از تهران، تایید بیش از استاندارد بودن تركیبات سرطانزای بنزین های داخلی و تفویض مجوز استخدام های مهر آفرین به استاندارن اختصاص یافت كه در ادامه به آن پرداخته شده است.

حبیب ا... عسگر اولادی: من نماینده رهبر نیستم

حبیب ا... عسگر اولادی چند وقتی است كه در خصوص فتنه سال 88 و عاملین و سران آن نظریاتی را مطرح كرده كه بحث های فراوانی را در پی داشته است.

در این رابطه وی روز گذشته در دفاع مجدد از مواضع قبلی خود گفت: هرچه پیش می‌رویم به انتخابات زودرس نزدیک می‌شویم به‌گونه‌ای که مشاهده می‌کنیم عده‌ای فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند و صحنه انتخابات را تبدیل به میدان جنگ کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه من به عنوان خدمتگزار نظام باید تلاش کنم تا انتخابات را به میدان جشن ملی تبدیل کنم، گفت‌: همه ما باید هدفمان این باشد که رقابت در انتخابات ایجاد شود نه تنازع و اتهام به یکدیگر‌.

‌وی با تاکید بر اینکه برای زمینه سازی یک انتخابات خوب باید واقعیت‌هایی را بیان کنیم عنوان کرد‌: من طی این سال‌ها همراه شش رئیس‌جمهور از بنی‌صدر تا احمدی‌نژاد بوده‌ام، اگر ما بخواهیم دولت‌های پیش از احمدی‌نژاد را منفی نشان دهیم در واقع تاریخ جمهوری اسلامی ایران را منفی کرده‌ایم.

‌وی افزود‌: من می‌دانستم که اظهارات من برخلاف احساسات عده‌ای است و از این مساله نیز اطلاع داشتم که پس از آن به شدت مورد حمله قرار می‌گیرم اما در این میان من نه از موضع حزب موتلفه، نه از جبهه پیروان خط امام و رهبری، نه از جریان اصولگرایی حرفی نزدم‌. ‌

عسگر اولادی تصریح کرد‌: حتی عده‌ای به من گفتند که تو نماینده رهبری هستی و حتما در بیان این اظهارات از ایشان الهام گرفته‌اید اما چنین مساله‌ای نبود.

در این رابطه روزنامه آرمان به نقل از حبیب ا... عسگر اولادی تیتر زد: " مواضع اخیرم شخصی بود"

روزنامه آفتاب از دفاع مجدد عسگر اولادی از مواضع خود خبر داد و تیتر زد: " نه ترس دارم نه توقع" و از زبان محسن رضایی هم نوشت: " برخوردها با عسگر اولادی مناسب نیست"

روزنامه ابتكار از پاسخ عسگر اولادی به منتقدان اصولگرای خود خبر داد و تیتر زد: " ترسی ندارم"

هشدارها و توصیه های انتخاباتی رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در سخنان مهمی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری تأكید كردند: آن كسانی كه راجع به انتخابات توصیه هایی می‌كنند،حواسشان باشد به دشمن كمک نكنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34انتخابات داشتیم، كدامش آزاد نبوده است؟

رهبر انقلاب، توصیه ها و تأكیدات مكررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم كردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری كردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است كه باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم كه دنبال چه طرح و هدفی است.

ایشان با انتقاد از برخی كه بطور مكرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است كه انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نكند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی كه به تحقق هدف دشمن در انتخابات كمك می كند خاطرنشان كردند: در كدام كشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تكیه و تلاش می كنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید كه شركت در انتخابات فایده ندارد؟

رهبر انقلاب تأكید كردند: البته بنده نیز اصرار و تأكید دارم كه انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت كامل قوانین و تقوا و پاك دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار كنند كه مطمئناً همینجور خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی كه در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می كند مگر اینكه كسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل كنند همچنانكه برخی در سال 88 اینطور عمل كردند و برای مردم و كشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشكستگی و بدبختی فراهم كردند.

رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن كار اداره اجرایی كشور افزودند: اداره مملكت، كار اجرایی كوچكی نیست بلكه كار سنگینی است كه بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین كسانی به میدان نامزدی بیایند كه این توانایی را در خود احساس می كنند و كار اجرایی را بلدند.

در این رابطه روزنامه آرمان با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: " انتخابات باید با سلامت و امانتداری انجام شود"

روزنامه آفتاب با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: " هر 34 انتخابات آزاد بوده است"

روزنامه ابتكار تیتر زد: " هشدار رهبر انقلاب نسبت به القای عدم سلامت انتخابات"

روزنامه اعتماد با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: " هشدارها و توصیه های انتخاباتی رهبری"

روزنامه ایران با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: " القای آزاد نبودن انتخابات كمك به دشمن است"

روزنامه بهار با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: " انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود"

روزنامه همشهری با اعلام بیانات رهبری تیتر كرد: " مراقب نقشه دشمنها باشیم"

روزنامه جوان با اعلام بیانات رهبری تیتر زد: گ كدام انتخابات ما آزاد نبوده كه دائما می گویید انتخابات آزاد؟!"

روزنامه مردم سالاری با اعلام بیانات رهبری تیر زد: " مراقب باشید حرفهایتان مردم را از انتخابات مایوس نكند"

روزنامه قانون، راه مردم، تفاهم، تهران امروز، ... و دیگر روزنامه های امروز به بازتاب خبری بیانات رهبر معظم انقلاب پرداختند.

جدایی ری از تهران به كارگردانی دولت اكران نمی شود!

مناقشه دولت و شهرداری برای جدایی ری از تهران به یك مرحله دیگر رسیده است. این مرحله تازه، همان حكم شعبه 28 دیوان عدالت اداری است كه در آن رای به توقف اجرای حكم انتصاب شهردار تهران داده شده است.

پس از انتصاب شهردار ری از سوی دولت، در اردوی شهرداری و شورای شهر آرامشی برقرار بود، آرامشی كه حكایت از یك اطمینان داشت. روند جریان نشان داد كه این اطمینان بحق بود و شهرداری و شورا توانستند به نفع خود جریان را اداره كنند.

به این ترتیب درحالی كه براساس برنامه ریزی‌های مسئولان دولتی، قرار بود روز گذشته معارفه «حسین علیقلی‌زاده» به عنوان شهردار ری انجام شود، اما در آخرین ساعات دوشنبه و با حكم دیوان عدالت اداری، این حكم لغو و اجرای آن متوقف شد. البته با حكم تازه دیوان، ماجرا تمام نشده است، زیرا استاندار تهران كه نمایندگان او در جلسه چندین ساعته دوشنبه شب دیوان عدالت اداری كاری از پیش نبردند، اعلام كرد كه این حكم قطعی نیست و می‌توان به آن اعتراض كرد.

از این رو این حكم را می‌توان پاتك شهرداری به حمله و تلاش دولت برای در اختیارخود گرفتن ری تلقی كرد. البته دولتی‌ها هنوز هم قافیه را باخته نمی‌دانند و بر این باورند كه همچنان می‌توان ری را از تهران جدا كرد.

در این رابطه روزنامه ابتكار با اعلام ورود ماجرای جدایی شهر ری از فاز سیاسی به فاز قضایی تیتر زد: " دیوان حكم ملك ری را لغو كرد"

روزنامه همشهری با بیان مهر ابطال دستگاه قضایی بر یك اقدام غیر كارشناسی تیتر زد: " ری از تهران جدا نشد"

روزنامه قانون با اعلام اینكه دولت بازی جدایی ری از تهران را باخت تیتر زد: " تهران طهران ماند"

روزنامه جوان تیتر زد: " جدایی ری از تهران به كارگردانی دولت اكران نمی شود!"

روزنامه دنیای اقتصاد با اعلام اینكه جدایی ری از تهران به مانع برخورد تیتر زد: " توقف دوئل بر سر ملك ری"

روزنامه تهران امروز تیتر زد: " تعلیق جدایی با حكم قاطع قضایی"

ترکیبات سرطان‌زای بنزین‌های داخلی 2 تا 3 برابر استاندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بدون تردید کیفیت نامناسب بنزین می‌تواند بر تشدید آلودگی هوا موثر باشد، گفت: نمونه‌هایی از بنزین تولید داخل به منظور بررسی به یک مرکز پژوهشی در کشور آلمان فرستاده شده است.

دکتر یوسف رشیدی افزود: نخستین نکته‌ای که در این بررسی مورد توجه قرار گرفت، عدد اکتان بنزین‌های معمولی و سوپر تولید داخل است که به ترتیب 83 و 95 است در صورتی که استاندارد جهانی حداقل 95 است.

وی با اشاره به این که عدد اکتان بنزین سوپر داخلی نیز کمتر از استاندارد جهانی است، اظهار کرد: البته عدد اکتان بنزین معمولی فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد و این در شرایطی است که هر چه عدد اکتان یک سوخت بیشتر باشد، آن سوخت در مقابل پدیده احتراق مخرب فشار و گرما مقاوم‌تر است.

رشیدی دومین نکته این بررسی را میزان ترکیبات آروماتیک موجود در بنزین شامل بنزن، تولوئن و زایلین اعلام و تصریح کرد: این مواد سرطان‌زا که بسیار خطرناکند، بر اساس استاندارد یورو 4 باید زیر یک درصد باشند که بر مبنای نتایج این آزمایش‌ها، در بنزین‌های داخلی دو تا سه درصد است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سومین نکته‌ای که در این بررسی مورد توجه قرار گرفته را میزان گوگرد و سایر ناخالصی‌های موجود در بنزین را بر اساس استاندارد یورو 4 زیر 50 ppm(قسمت در میلیون) عنوان و اضافه کرد: این رقم در بنزین‌های داخلی حدود 180 ppm (قسمت در میلیون) است. وی با بیان این که میزان ترکیبات سرطان‌زای آروماتیک بنزین داخلی دو تا سه برابر میزان استاندارد است، اعلام کرد: میزان گوگرد و سایر ناخالصی‌های موجود در بنزین داخلی نیز حدود 5/3 برابر میزان استاندارد است.

رشیدی با تأکید بر این که خودروهای نسل جدید حتما باید از بنزین سوپر استفاده کنند و این در حالی است که اغلب رانندگان این گونه خودروها این اصل مهم را رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد: از سوی دیگر خودروسازان داخلی ضریب تراکم باک خودروهای تولیدی خود را دست‌کاری می‌کنند و این فرآیند آلودگی هوا را تا40 درصد افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان خاطرنشان کرد: هر چند می‌گویند اقدامات خوبی در زمینه ارتقای کیفیت بنزین‌های تولید داخل انجام شده اما آزمایش‌های به عمل آمده هنوز از ادامه روند فعلی خبر می‌دهد.

در این رابطه روزنامه اعتماد تیتر زد: " آلودگی هوا حل نشد طرح زوج و فرد هم مسئله شد"

روزنامه ابتكار تیتر زد: " زوج و فرد دردسر ساز شد"

روزنامه بهار با بیان اینكه پزشكان متخصص در باره آلودگی هوا هشدار دادند تیتر زدند: " تهرانی ها در محاصره خطرناكترین بیماریها"

روزنامه راه مردم از زبان دكتر یوسف رشیدی تیتر زد: " تركیبات سرطانزای بنزین داخلی 2 تا 3 برابر استاندارد است"

روزنامه مردم سالاری تیتر زد: " آلودگی هوا مسعود كیمیایی را راهی بیمارستان كرد"

مجوز استخدام های مهر آفرین به استاندارن تفویض شد!

مجوز استخدام نیروی انسانی با عنوان طرح "مهرآفرین" تا پایان سال 92 به استانداران کشور تفویض شد. معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از حذف مواد درسی ریاضیات، مبانی کامپیوتر و زبان انگلیسی در آزمون‌های استخدامی خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در آزمونهای استخدامی به جای این آزمون باید گواهینامه زبان انگلیسی و مبانی کامپیوتر داشته باشند.

هاجر تحریری نیک صفت دیروز در جلسه تشریح تبصره‌ها و ماده‌های اجرای این طرح در جمع مدیران و کارشناس‌های امور اداری استان اردبیل اظهار کرد: تعداد سهمیه استان‌ها برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز مشخص شده است.

وی افزود: این تعداد سهمیه براساس اعلام نیاز از سوی استان‌ها جهت جذب نیروی انسانی انجام گرفته است. او با اشاره به مواد آزمون‌های استخدامی برگزار شده در استان‌ها اعلام کرد: مواد عمومی شامل معارف، ادبیات فارسی، ادبیات اداری و اطلاعات سیاسی و اجتماعی است.

تحریری نیک صفت با بیان اینکه مجوز استخدام نیروی انسانی در هر استان تا پایان سال 92 به استانداری‌ها تفویض شده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام نیازی که از سوی استان‌ها جهت جذب نیروی انسانی انجام گرفته، تعداد سهمیه هر استان مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه مجوز استخدام نیروی انسانی با عنوان طرح "مهرآفرین" تا پایان سال 92 به استانداران کشور تفویض شد، افزود: در صورت عمل به قوانین و ماده‌ها و تبصره‌های اجرای این طرح به صورت دقیق و قانونی تایید، اجرای این طرح در واحد مربوطه در معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی بررسی می‌شود.

او یادآور شد: در استان‌ها نیز دستگاه‌های اجرایی می‌توانند 10 درصد از سهمیه اختصاص یافته برای جذب نیروی انسانی را، به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خود اختصاص دهند.

در این رابطه روزنامه دنیای اقتصاد با این سوال كه آیا چهرا صد هزار نفر به خیل كارمندان دولتی می پیوندند؟ تیتر زد: " جزئیات طرح استخدامی جنجالی"

روزنامه تفاهم تیتر زد: " مجوز استخدام های مهر آفرین به استاندارن تفویض شد"

روزنامه ابتكار تیتر زد: " دولت: مصوبه استخدامی جدید را با قدرت اجرا می كنیم"

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد