سرویس: ویژهکد خبر: 3020|18:05 - 1391/10/18
نسخه چاپی

کرمانشاه از لحاظ تعداد موقوفات رتبه یازدهم کشور را دارا است

کرمانشاه از لحاظ تعداد موقوفات رتبه یازدهم کشور را دارا است

مطلع الفجر-معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از لحاظ درآمد و تعداد موقوفات رتبه یازدهم کشور را دارا است.

حجت‌الاسلام محسن سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمانشاه از لحاظ تنوع نیت واقفان بهترین استان کشور است.

وی بیشتر نیت‌های واقفان در استان کرمانشاه را دارو و درمان، ترویج فرهنگ قرآنی و روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و گفت: امسال از محل درآمد موقوفات در استان، 454 میلیون تومان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی هزینه شده است.

وی تعداد موقوفات استان را یک‌هزار و 217 موقوفه دانست و تصریح کرد: طی 9 ماهه گذشته 62 میلیون تومان کتب دینی از محل وقف خریداری و 50 میلیون صرف روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طی 9 ماهه اول سال‌جاری 141 میلیون تومان در راستای برگزاری جشن‌ها و مراسم مذهبی از محل موقوفات هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 163 میلیون کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، 22 میلیون تومان هزینه اطعام و مساعدت به فقرا، 71 میلیون تومان هزینه تعمیرات و بازسازی مساجد و خادمان و در زمینه دارو و درمان و کمک به افراد بی‌بضاعت، 96 میلیون تومان از محل موقوفات هزینه و صرف شده است.

سلیمانی با بیان این‌که طی 9 ماهه گذشته 23 مورد وقف جدید در استان داشته‌ایم، اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش را نشان می‌دهد.فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد