سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2988|17:12 - 1391/10/18
نسخه چاپی

تبعیت از ولایت ربطی به مذهب ندارد/ اهل سنت نیز تابع ولایتند

مطلع الفجر- آیت الله سید احمد خاتمی در سنندج اظهار داشت: تبعیت از ولایت‌فقیه به عنوان اصل مترقی اسلام هیچ ربطی به مذهب ندارد و بر اساس احکام اهل سنت و تشیع وظیفه‌ای شرعی است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای سرباز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا احیاگر فرهنگ شهادت است و زمانی این یادواره‌ها ارزشمند خواهد بود که خروجی آنها بیعت با فرهنگ شهادت باشد چرا که فرهنگ شهادت در هرجا زنده و حاکم بوده قطعا فرج و پیروزی را به دنبال داشته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: حاکم بودن فرهنگ شهادت در جنگ بدر موجب کشته شدن 70 نفر از سران کفر به دست مسلمانان شد و نبود همین فرهنگ در جنگ احد موجب شهادت 70 تن از یاران اسلام به دست کفار شد. وی خاطرنشان کرد: در جنگ احد شهادت‌طلبی رنگ باخت و دنیاطلبی جای شهادت‌طلبی را گرفت و موجب شد 70 تن از یاوران سپاه اسلام به دست کافران به شهادت برسند. امام جمعه موقت تهران از فرهنگ شهادت به عنوان نفیس‌ترین گوهر شهدا نام برد و گفت: عشق به پروردگار و نثار تمام هستی در راه خدا مهم‌ترین شاخصه فرهنگ شهادت‌طلبی است. آیت‌الله خاتمی کربلا را زیباترین و شفاف‌ترین تابلوی فرهنگ شهادت‌طلبی خواند و افزود: فرهنگ شهادت عظمتی بود که اهل بیت امام حسین(ع) و یاران وفادارش در کربلا آفریدند. به گفته وی، فرهنگ شهادت با معنویت، قرآن، نماز، عشق به پروردگار و نثار تمام هستی در راه ارزش‌های اسلام رقم می‌خورد. امام جمعه موقت تهران افزود: تمام شهدای اسلام از نقطه آغاز تا به امروز تنها به دلیل مأنوس شدن با قرآن و عشق به پروردگار به این مقام والا دست یافته‌اند. آیت‌الله خاتمی بر ترویج و زنده نگه‌داشتن این فرهنگ تاکید کرد و گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی مهم‌ترین عامل پرآوزه شدن ملت ایران در دنیا است. وی فرهنگ شهادت را فرهنگ پاسداری از دین خواند و اضافه کرد: دفاع از ارزش‌های دینی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان تنها با حاکم شدن فرهنگ شهادت در جامعه محقق می‌شود. به گفته امام جمعه موقت تهران، امروز که دشمنان با تمام توان سعی در ترویج ضد ارزش‌ها در جوامع اسلامی به ویژه در کشور ایران دارند تنها راه مقابله با آنان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و حرکت در مسیر اهداف شهداست. آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه یک‌صدایی و همدلی یاران امام حسین(ره) با مقتدایشان موجب ماندگاری قیام عاشورا شد، از اتحاد و همدلی ملت و مسئولان نیز به عنوان دومین مؤلفه ماندگاری انقلاب نام برد و گفت: ترویج فرهنگ همدلی و اتحاد در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد. امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن‌سوزی، کشیدن کاریکاتور و ساخت فیلم‌های موهن از سوی استکبار نشات گرفته از ترس عمیق آنان از گسترش دین اسلام در جهان است اما با وجود تلاش‌های گسترده آنان موج اسلام خواهی و خیزش‌های اسلامی دنیا را فراگرفته و امان آنان را بریده است. به گفته وی، امروز به برکت خون شهدا و اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان کانون ظلم و ستم در جهان در حال براندازی است و دیکتاتورهای زورگو یکی پس از دیگری به درک واصل می‌شوند. امام جمعه موقت تهران فرهنگ ولایت‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های فرهنگ شهادت‌طلبی عنوان کرد و گفت: مسئله ولایت فقیه امروز یک هنجار بین‌المللی جهان اسلام و ایران اسلامی است.آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: تبعیت از ولایت‌فقیه به عنوان اصل مترقی اسلام هیچ ربطی به مذهب ندارد و بر اساس احکام اهل سنت و تشیع وظیفه‌ای شرعی است.به گفته وی، تبعیت از ولایت در فقه اهل سنت و بیش از یک‌هزار 100 بار در فقه اهل تشیع به آن پرداخته شده است. امام جمعه موقت تهران در پایان  تبعیت از ولایت فقیه را مهم‌ترین وصیت شهدا به مردم خواند و گفت: در تمامی وصیتنامه‌های به جا مانده از شهدا بر تبعیت و اطاعت از ولایت تاکید شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد