سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2383|20:15 - 1391/10/11
نسخه چاپی

تأکید صالحی بر تداوم رایزنی‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه

تأکید صالحی بر تداوم رایزنی‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/10/11/13911011000252_PhotoA.jpgمطلع الفجر- وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر بر تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌های تهران و الجزیره برای حل و فصل مسائل منطقه تأکید کرد.

به گزارش مطلع الفجرعلی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه با «ابراهیم بولحیه» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی و فرهنگی و دیدگاه برادرانه و دوستانه بین دو ملت و کشور خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در سطح بسیار خوب و دوستانه‌ای قرار دارد و مسئولان دو کشور عزم و اراده جدی برای تسهیل و تسریع در روند توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به نقش مهم و  تاثیرگذار ایران و الجزایر، بر اهمیت تداوم رایزنی و مشورت مسئولان دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل حساس جاری در منطقه در راستای مصالح و منافع کشورها و مردم منطقه تاکید و از مواضع خوب الجزایر در حمایت از ایران در عرصه‌های بین‌المللی از جمله فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تقدیر کرد.

صالحی همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و تجربیات بسیار ارزشمند کشورمان در روند توسعه علمی و فناوری کشور، بر آمادگی کشورمان برای تبادل و انتقال متقابل تجربیات در زمینه‌های مختلف بین ایران و الجزایر تاکید کرد.

ابراهیم بولحیه رئیس کمیسیون سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران و مذاکرات بسیار خوب خود با مقامات و مسئولان ایرانی، از سطح روابط سیاسی ممتاز دو کشور مبتنی بر مصالح و منافع مشترک ابراز رضایت کرد و بر ضرورت تداوم پیگیری و حمایت همه جانبه از روند توسعه روابط به خصوص از سوی مجالس دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

بولحیه از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و صنعتی تجلیل و آمادگی کشورش برای تبادل تجربیات در همه زمینه‌ها با ایران را اعلام کرد.

وی همچنین سفرهای متقابل مسئولان ایرانی و الجزایری و مشورت و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در راستای مصالح و منافع دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت و موثر دانست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد