سرویس: تازه های خبرکد خبر: 2113|15:00 - 1391/10/07
نسخه چاپی

وزير بهداشت چرا بركنار شد؟

وزير بهداشت چرا بركنار شد؟
مطلع الفجر-تنها وزير زن دولت دهم امروز با حكم رئيس جمهور بركنار شد، در حالي كه در حكم انتصاب سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي هيچ نامي از خانم دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديده نمي‌شود. 

به گزارش مطلع الفجر،مدتي بود كه خانم وزير از وضعيت دارو و اختصاص ندادن ارز براي واردت آن به ويژه داروهاي ويژه از بانك مركزي گلايه مي‌كرد،گلايه‌هاي تنها بانوي دولت دهم كار ساز نشد و او همچنان شاهد كمبود دارو در حوزه درمان بود كه حتي باعث درد و رنج بيماراني بود كه به اين داروها احتياج داشتند.

وي فكر مي‌كرد كه اگر اين گلايه‌ها رسانه‌اي شود شايد فشاري باشد بر بانك مركزي تا ارز مورد نيا واردات دارو تأمين شود اما باز هم نشد.

رسانه‌ها هم به احتمال بركناري خانم دستجردي پرداختند و حتي در اخبار و گزارش‌هاي خود به آن اشاره كردند.

بانك مركزي ادعا مي‌كرد كه ارز براي واردات دارو اختصاص يافته است اما وزير بهداشت مي‌گفت ارز براي دارو خرج واردات لوازم آرايشي و بهداشتي شده است.

رئیس جمهور در گفتگوي تلويزيوني خود كه همين شنبه گذشته انجام شد در همين زمينه گفت: دولت ارز دارو و تجهیزات پزشکی را داده است. خود وزارت بهداشت باید کنترل کند و اجازه ندهد چند نفر چهره بهداشت و درمان کشور را مخدوش کنند.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت و تخصیص ارز دارو و تجهیزات پزشکی گفت: زمانی که شرایط عادی است کسی اعتراض نمی‌کند اما اگر مشکلی ایجاد شود همه به دنبال سهم بیشتر هستند و برای گرفتن سهم بیشتر بقیه را نقد می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این درست است که به جای دارو به زین اسب و چوب بستی ارز اختصاص داده شده است؟ افزود: کنترل ارز به معنای کنترل قلم به قلم کالاها نیست چرا که به جز چند قلم کالا که واردات و مصرف آنها ممنوع است و ذات آنها ممنوع است،بقیه کالاها تابع تعرفه و سیاست‌های عمومی است تعرفه‌ها بالا و پایین می‌شود و واردات کنترل می‌شود.

گمانه زني‌ها درباره بركناري خانم وزير ادامه داشت تا اين كه محمد رضا رحيمي معاون اول رئيس جهور در حاشيه سيزدهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي به شايعات بركناري وزير بهداشت پاسخ داد و گفت:خود من هنوز نيامده گفتند فلاني رفت در حالي كه تا آقاي احمدي نژاد هست من هستم و تا احمدي نژاد هست وحيد دستجردي هم هست.

همه گمان مي‌كردند كه با اين سخنان معاون اول، شايعات بركناري خانم وزير از بين مي‌رود،حتي دستجردي بار ديگر به شايعات بركناري‌اش پاسخ داد و گفت: نگران برکناری نیستم و تنها دغدغه‌ام، سلامت مردم است.

او حتي در انتقاد تندي با گلایه از مخالفت مسئولان با اولویت بندی وزارت خانه تحت امرش در تخصیص ارز سلامت گفته بود؛ از نظر ما دارو و ملزومات پزشکی باید اولویت های دو و سه باشد ولی هم اکنون متاسفانه برخی کالاها مانند "زین اسب" در اولویت های بالاتر از آنها قرار داده شده‌اند!

اكنون خانم وزير بدون اين كه در حكم سرپرستي دکتر محمد حسن طريقت منفرد، به نام او اشاره‌اي شود بركنار شد و او بايد به مطب خود در خيابان شهيد صابونچي باز گردد و به طبابت خود بپردازد.

در همين مدتي كه وزير بهداشت از وضعيت ارز دارو گلايه مي كرد بودند رسانه‌هايي كه عليه او گزارش منتشر مي‌كردند و او را دستور بگير از فرد ديگري كه در بدنه وزارت بهداشت است مي‌دانستند.

پرسش مهم در بركناري تنها وزير زن دولت دهم آن هم با توجه به اين كه تنها شش ماه از دوران دولت دهم باقي است اين است كه اكنون با عزل وي وضعيت دارو سامان خواهد يافت يا باز هم اولويت با اختصاص ارز به زين اسب و چوب بستني و لوازم آرايشي و خودروهاي لوكس خواهد بود.

وزير بهداشت هم به تيم بركنار شدگان پيوست تا همچون منوچهر متكي،رضا تقي پور و... ناگفته‌هاي بركناري‌اش را بگذارد براي بعد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد