سرویس: ویژهکد خبر: 19147|07:17 - 1392/05/29
نسخه چاپی

دانش آموزان، قربانيان تبليغات سبك زندگي غربي/ حفظ جایگاه سبک زندگی اسلامی

دانش آموزان، قربانيان تبليغات سبك زندگي غربي/ حفظ جایگاه سبک زندگی اسلامی
189320_393مطلع الفجر-كافي است نيم نگاهي به بازار لوازم التحرير و فروشگاههاي كيف و كفش و ديگر لوازم مورد نياز دانش آمزان بيندازيم تا عمق بحران را درك كنيم، آرمها و ماركهاي غير ايراني بي تناسب با فرهنگي اسلامي ـ ايراني و گاه در تضاد كامل با اين فرهنگ، فروشگاهها را پر كرده است.
گروه فرهنگی- مؤسسه روشنای زندگی در راستای تولید نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی با سبک زندگی اسلامی اقدام به ساخت و انتشار لوازم‌التحریرهایی کرده كه بر روي آنها چهره‌های شاخصی همانند شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مجید شهریاری، شهید عباس بابایی، شهید باقری، جهان پهلوان تختی، امیرکبیر، میرزا کوچک‌خان جنگلی، پوریای ولی، ابوعلی سینا، فردوسی و تصاویر کارتون‌های ایرانی نظیر خانه مادربزرگه، قصه‌های مجید و بچه‌های آسمان ديده مي شود.
مراسم رونمایی از تولیدات برند «روشنا» که بالغ بر500 قلم لوازم‌التحریر است را در روز سه شنبه 29 مرداد سال جاری ساعت 16:30 در سالن سوره حوزه هنری و با حضور خانواده‌های شهدای هسته‌ای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران فرهنگی، جمعی از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه برگزار مي شود اما حضور ارزشمند و دلسوزانه روشنا در برابر خيل عظيمي كه در مقابل اين آثار قرار دارند جاي تأمل دارد.
كافي است نيم نگاهي به بازار لوازم التحرير و فروشگاههاي كيف و كفش و ديگر لوازم مورد نياز دانش آمزان بيندازيم تا عمق بحران را درك كنيم، آرمها و ماركهاي غير ايراني بي تناسب با فرهنگي اسلامي ـ ايراني و گاه در تضاد كامل با اين فرهنگ، فروشگاهها را پر كرده است. گويي قرار نيست مسئولي بر طرحهاي اين محصولات نظارتي داشته باشد و هر كارگاه و شركتي هر نوع خوراك فرهنگي كه دوست داشته باشد مي تواند در ذهن دانش آموزان ما كند، به راستي كدام نهاد و دستگاهي متولي نظارت بر بازار محصولات دانش آموزي است؟
تاكيدهاي مكرر مقام معظم رهبري در حوزه اصلاح سبك زندگي اسلامي ـ ايراني در ساليان اخير گويي به گوش متوليان امور دانش آموزان نرسيده است كه شاهد تبليغات فيلم ها و كارتونهايي كه سبك زندگي غربي و غير ديني را ترويج مي كنند بر روي دفترها و كيفهاي دانش آموزان هستيم، آيا شايسته است كه دانش آموزانمان را در مدرسه كه بايد محلي براي كسب آموزه هاي فرهنگي خودي باشد، هر لحظه تحت بمباران تبليغي غربي قرار دهيم و آيا شخصيتهاي محبوب علمي، ديني ،ورزشي و هنري كم داريم كه سراغ از باب‌اسفنجی، باربی ، بت‌من، مرد عنکبوتی ،بن تن و،هري پاتر و .. مي گيريم؟ در روزگار فقدان نهادي نظارتي قوي حالا تصاوير بازيگران و خوانندگان غربي نيز بر لوازم مورد نياز دانش آموزان نقش بسته است. محصولاتي كه براي مخاطب دانش آموز توليد مي شود بايد به تاييد نهادهاي متولي آموزش كشور برسد، بايد دستگاههاي فرهنگي كشور نظارتي جدي بر توليد اين محصولات داشته باشند، چگونه است كه همواره در طول دوره سفرهاي نوروزي و تابستاني گشتهايي به منظور نظارت بر رستوران ها و خوراك هاي ارايه شده آنها ، همواره در حال فعاليت هستند و در صورت مشاهده تخلف اقدام به تعطيلي واحد متخلف مي كنند اما اين نوع نگاه را در محصولاتي كه خوراك ذهني دانش آموزان مي شود، نداريم، نقش بستن تصاوير كارتوني دختراني با لباسهايي دور از فرهنگ اسلامي و ايراني چه خوراكي براي ذهن پاك دختران دانش آموز ما فراهم مي آورد؟ آيا نبايد انتظار داشته باشيم كه فرزندان ما كه به دنبال الگويي در ساحتهاي مختلف زندگي خود هستند، اين تصاوير خيالي و يا تصاوير شخصيتهاي فيلمها و كارتونهاي غربي را الگو بگيرند؟ آنجا كه امير عشق و لبخند، علي (ع)  در سفارش به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) مي فرمايد: بی تردید دل نوجوان چون زمینی خالی آماده پذیرش هر بذری است که در آن افکنده شود،پس به تربیت تو شتافتم پیش از آنکه دلت سخت شود و خاطرت به چیزی اشتغال یابد، روي سخنشان به تمامي اعصار بشري است كه مراقب دل نوجوانان خود باشند و ما تنها نظاره گر پخش بذرهاي زندگاني سكولارغربي در مزرعه جان نوجوانان ايراني هستيم.
پس از درك اهميت اين موضوع و توجه بدان نياز است تا با برنامه ريزي هدفمند و طراحي و اجراي قوانين و  نظارتهاي دقيق در اين مسير مهم گام برداريم، لازم است تا وزارت خانه هاي اقتصادي و فرهنگي و آموزشي كارگروهي وي‍ژه در اين موضوع تشكيل دهند و با حضور وزيران و معاونان ارشد به تصميم گيري هاي مهمي در اين موضوع دست زنند،تشكيل اتاق فكرهاي بازرگاني و فرهنگي با حضور كارشناسان حوزه تعليم و تربيت و كارشناسان اقتصادي ،بهره گيري از ظرفيت عظيم دانشجويي در عرصه هاي توليد و نظارت، بهره مندي از توان بالاي نيروهاي طراح و گرافيست داخلي، ابلاغ شيوه نامه چگونگي بهره گيري از تصاوير،نمادها و آرمهاي تبليغاتي بر روي لوازم دانش آموزان، ارايه بسته هاي پيشنهاي كامل فرهنگي به منظور كمك به غناي محتوايي آثار، تدوين قوانين محكم تشويقي و تنبيهي به منظور صيانت از قوانين ابلاغي و نيز بهره گيري كامل از رسانه هاي مختلف در حوزه هاي اطلاع رساني و نظارت مي تواند ما را در نيل به اهداف فرهنگي والاي انقلاب اسلامي و نيز حركت در راه سبك زندگي اسلامي ـ ايراني ياري دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد