سرویس: ویژهکد خبر: 17665|10:38 - 1392/05/11
نسخه چاپی

دفاع از آرمان فلسطین به دوره زمانی خاصی محدود نمی شود/ تا تحقق کامل حقوق ملت فلسطین مبارزه ادامه خواهد داشت

 دفاع از آرمان فلسطین به دوره زمانی خاصی محدود نمی شود/ تا تحقق کامل حقوق ملت فلسطین مبارزه ادامه خواهد داشت

IMG14370252مطلع الفجر-ظهور انقلاب اسلامی ایران در قرن بیستم موجب بر هم خوردن نظام جهانی ساخته ابرقدرت های شرق و غرب شد مهمترین عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه امت اسلامی در موضوع فلسطین است.

به گزارش مطلع الفجر،امروزه همه نظریه پردازان سیاسی اذعان دارند که ظهور انقلاب اسلامی ایران در قرن بیستم موجب بر هم خوردن نظام جهانی ساخته ابرقدرت های شرق و غرب شد مهمترین عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه امت اسلامی در موضوع فلسطین است. آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) در باب وحدت اسلامی باعث شد تا روند معادلات خاورمیانه شکل جدیدی به خود گرفته و روح تازه و ای در کالبد جریان های اسلامی در منطقه دیده می شود. در این میان گروههای مقاومت و جهادی در فلسطین که در نقطه عطف جهان اسلام حضور دارند بهره بیشتری از موج وحدت اسلامی برده و در نتیجه تاثیر بسزایی در عمل به اندیشه امام ایفا می نمایند.

حضرت امام با رویکردی آگاهانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و فرمودند: روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است روز حیات اسلام است.

نامگذاری روز قدس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب دستاوردها و برکات فراوانی به همراه داشته که از اهم آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- نگاه ویژه انقلاب اسلامی به جهان اسلام: انقلاب اسلامی به رغم تلاشهای بسیاری که فتنه گران و خناسان داشته اند که آن را یک انقلاب ایرانی در برابر مساله اسلامی قرار دهند نه تنها موفق نشده اند بلکه با اعلام روز جهانی قدس از سوی امام جهان اسلام و بلکه تمام دنیا متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران در دفاع و حمایت از فلسطین بسیار جدی است .

2- وحدت جهان اسلام: بی تردید روز جهانی قدس موجب وحدت ملت های جهان اسلام در حمایت گسترده از فسطین شد فلسطینی که یک روز یک مساله عربی قلمداد می شد پس از انقلاب اسلامی به عنوان محور وحدت جهان اسلام مبدل گشت مقایسه قطعنامه ها و بیانیه های صادره و اجلاس های برگزار شده گویای تفاوت بارز این نکته است.

3- فلسطین در صدر مسائل جهانی با اعلام روز جهانی قدس مساله فلسطین از درون جهان اسلام پا را فراتر نهاد و به کانون تحولات جهانی مبدل گشت.

4- شکل گیری انتفاضه و قیام ها: بی تردید انتفاضه و قیامهای ملت فلسطین محصول روز جهانی قدس است که اسلامی و مردمی دو ویژگی برجسته این قیامهاست.

اگر چه در مدت بیش از شصت سال گذشته که رژیم جعلی صهیونیستی با پشتیبانی نظام استکباری پا به عرصه گذاشت برخی از به عبارت دقیق تر معامله با حقوق ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین رقم زدند اما به لطف الهی و حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران به خصوص حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکنون تمامی توطئه ها خنثی شده است.

چرایی حمایت از فلسطین را می توان از کلام مقام معظم رهبری فهمید که فلسطین را خاکریز اول جهان اسلام با نظام سلطه می داند. معظم له در کنفرانس حمایت از فلسطین ضمن مردود دانستن تمامی طرح هایی که از طرف نظام سلطه و یا ایادی آن مطرح شده را مردود دانسته و تصریح نمودند: هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصل " همه فلسطین برای همه مردم فلسطین" باشد. فلسطین فلسطین از نهر تا بحر است و نه حتی یک وجب کمتر.

با توجه به اهمیت موضوع بایستی یادآور شد که دفاع از آرمان فلسطین به دوره زمانی خاصی محدود نمی شود بلکه تا تحقق کامل حقوق ملت فلسطین مبارزه ادامه خواهد داشت. در این راستا استاد فرزانه شهید مطهری می فرمایند: اگر پیغمبر اسلام امروز زنده بود چه می کرد، درباره فلسطین می اندیشید به والله قسم می خورم که پیامبر اسلام(ص) قبر مقدسش امروز از یهود می لرزد... والله قضیه ای که دل پیغمبر اکرم(ص) را خون کرده است این قضیه اشغال فلسطین است... اگر حسین بن علی(ع) بود می گفت: اگر می خواهی برای من عزاداری کنی برای من سینه و زنجیر بزنی شعار امروز تو باید فلسطین باشد...

در پایان یادآوری این نکته حائز اهمیت است که همانگونه که جنگ 33 روزه لبنان و بیداری اسلامی ان شاءاله موجب سقوط رژیم اشغال گر قدس خواهد شد و هر چه زودتر به تجلی ان حزب الله هم الغالبون خواهیم رسید.

مجتبی صالحی فر- کارشناس سیاسی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد