سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 17599|05:45 - 1392/05/11
نسخه چاپی

جنگ 33 روزه و معادلات طلایی حزب‌الله لبنان

جنگ 33 روزه و معادلات طلایی حزب‌الله لبنان

مطلع الفجر-جنگ 33 روزه علاوه بر شکست مفتضحانه‌ای که برای رژیم صهیونیستی به بار آورد، ترکش‌هایی نیز برای این رژیم داشت که تحت عنوان معادله‌های سید حسن نصرالله خود را نشان داد.

خبرگزاری فارس: جنگ 33 روزه و معادلات طلایی حزب‌الله لبنان

 به نقل از العهد، تنها چند جمله سید حسن نصرالله در روزهای نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 برای به وحشت انداختن این رژیم و به لرزه در‌آوردن آن کافی بود. در مرحله نخست، ناوچه جنگی این رژیم که قرار بود زیرساخت‌ها و مردم را هدف قرار دهد، به همراه ده‌ها سرباز آتش گرفت و صحنه مورد هدف قرار گرفتن این ناوچه، به اسطوره شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی پایان بخشید.

پیروزی وعده صادق تنها یک پیروزی سی و سه روزه نبود، بلکه یک اصل برای القای ترسی جدید بود، ترسی که بعد از سال‌ها جنگ و مصیبت، توسط حزب‌الله به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌شد.

در طی سی و سه روز، موشک‌های حزب‌الله در عمق سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آمد و به شکلی بی‌سابقه شهرک‌های رژیم غاصب صهیونیستی را به لرزه در می‌آورد.

امروز و بعد از هفت سال از پیروزی الهی حزب‌الله یعنی از سال 2006 تا 2013 پیروزی‌ها ادامه دارد. هر سال که می‌گذرد معادلات بازدارنده جدیدی به دستاوردهای مقاومت افزوده شده و جلوی تجاوزات شبانه روزی رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود.

حزب الله برنده جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها

در رأس هرم پیروزی‌ها، عناصر قوت بخشی است که دبیرکل حزب‌‌الله از آن به عوامل قدرت این حزب یاد می‌کنند. توده‌های مقاومت به منطقه ضاحیه وارد شدند تا در مراسم سالگرد پیروزی در 14 اوت 2006 شرکت کنند. چشم‌ها خیره شد زمانی که سید حسن نصرالله با صلابت تمام اعلام کرد که حزب‌الله قوی‌تر از دوره ماقبل از دوازدهم ژوئیه شده است. رهبر حزب‌الله اعلام کرد که جنگ تجربیات و عزم و اراده‌ای را به ارمغان آورده که بر اساس آن ما قوی‌تر از همیشه (از سال 1982 تا‌کنون) شده‌ایم.

در سپیده‌دم 14 اوت 2007 پیروزی جدیدی محقق شد، سید حسن نصرالله خطاب به رژیم صهیونیستی از یک نبرد روانی سخن گفت: ای صهیونیست‌ها اگر در پی حمله به لبنان باشید این بار بر خلاف گذشته با یک غافلگیری بزرگ مواجه خواهید شد که ممکن است إن شاءالله سرنوشت نبرد و منطقه را تغییر دهد.

با فرا رسیدن دومین سالگرد پیروزی مقاومت، خطر تجاوز و حجم عظیم امکانات نظامی و امنیتی دشمن و میزان بی‌مهری کشورهای منطقه و جهان نسبت به جوانان با ایمان حزب‌الله روشن شد. این جوانان ثابت کردند که لبنان از قدرتی پنهان برای تحقق مثلث پیروزی برخوردار است.

ارتش، مردم و مقاومت یک عنصر یکپارچه ملی و سپری برای دفاع از لبنان در برابر فتنه‌هایی است که به دقت برای خدمت به دشمن صهیونیستی شکل گرفته است.

معادله تل آویو در برابر بیروت

معادله بیروت- تل‌آویو در محافل عربی و منطقه، معادله‌ای بسیار تأثیرگذار و خطرناک به شمار می‌رود، چرا که در سومین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ تموز، ‌توانست برای اولین بار اصل وجود رژیم صهیونیستی را به خطر اندازد.

با بالارفتن دامنه نبرد، چالش‌ها نیز افزایش یافت تا در فوریه 2010 موازنه قوا به نفع لبنان سنگین شود. در این تاریخ سید حسن نصرالله از معادلات مختلفی سخن گفت. از جمله آنها بمباران فرودگاه بن گوریون در برابر فرودگاه رفیق حریری و بمباران ساختمان‌های تل‌آویو در برابر انهدام یک ساختمان لبنان بود.

معادله آزادی الجلیل اشغالی

در 16 فوریه 2011 سطح تهدیدات به بمباران ساختمان، فرودگاه و تأسیسات فراتر رفت و سید حسن نصرالله اعلام کرد در صورت تحمیل جنگ به لبنان، نیروهای مقاومت الجلیل اشغال شده را آزاد خواهد کرد.

جنگ یک مصیبت ملی است که بر اثر آن ضربه سهمگینی بر پیکره اسرائیل وارد شد. این جمله، گفته یکی از رزمندگان مقاومت یا یکی از سیاستمداران منطقه یا لبنان نیست. این کلام تلخ از زبان مائیر داگان رئیس پیشین موساد خطاب به ایهود اولمرت بیان شده است.

تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان به جهنمی برایش تبدیل شد، در این تجاوز ضربه سهمگینی بر پیکره صهیونیست‌ها وارد شد که در طول تاریخ بی سابقه بود.

برتری اطلاعاتی حزب‌الله بر صهیونیست‌ها

جهنم صهیونیست‌ها، محدود به این حمله نبود. باید گفت مقاومت هنوز تیرهایی در ترکش دارد. دبیرکل حزب‌الله در ششمین سالگرد این تجاوز، از توان اطلاعاتی بسیار زیاد حزب‌الله که کمر صهیونیست‌ها را بر زمین زد و حاصل تلاش‌های شهید عماد مغنیه بود و از آن به عملیات «موازنه کیفی» یاد می شود، سخن گفت.

مقاومت در این زمینه دو دستاورد داشت. نخست باخبر شدن از اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی درباره محل پرتاب موشک‌های دوربرد و میان‌برد داشت و دوم خالی کردن پایگاه‌های پرتاب موشک قبل از انهدام آن توسط صهیونیست‌‌ها و ناامید کردن آنها.

هواپیمای ایوب پشت صهیونیست‌ها را لرزاند

در سایه صبر و پایداری، هواپیمای ایوب (محصول مشترک لبنان و ایران) ساخته شد. این هواپیما توانست در اکتبر 2012 با عبور از فضای راداری سرزمین‌های اشغالی تا عمق صدها کیلومتری به پیش برود. هواپیمای ایوب با پرواز بر فراز تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی سیستم پدافند راداری این رژیم که گفته می‌شد قادر است هر هواپیمایی را قبل از ورود به سرزمین‌های اشغالی شناسایی کند، پرده برداشت.

این عملیات کیفی که صهیونیست‌ها و جهانیان به اهمیت و کاربرد آن پی بردند، تثبیت یک معادله بازدارنده هوایی در تاریخ نبرد با رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت. این دستاورد جدید حزب‌الله هیچ وقت در طول تاریخ جبهه‌های مقاومت منطقه به وجود نیامده بود و این اولین بار بود که حزب‌الله توانست با به پرواز در‌آوردن این هواپیما در عمق سرزمین‌های اشغالی یعنی در نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا توان هوایی خود را به نمایش گذاشته و زمینه را برای تهدیدهای هوایی بزرگتری در آینده فراهم کرده و این رژیم را به وحشت اندازد.

تازه‌ترین تیر ترکش حزب الله

تازه‌ترین تهدید حزب‌الله طوفانی‌تر بود. چرا که سید حسن نصرالله در دهم محرم 2012 از معادلات مهمتری در مبارزه با رژیم صهیونیستی سخن گفت. وی با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند با ده‌ها موشک تل‌آویو و شهرهای دیگر را بمباران می‌کند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید بداند در صورت تجاوز، مرزهای فلسطین اشغالی (از مرزهای لبنان گرفته تا مرزهای اردن و دریای سرخ) یعنی از کریات شمونه تا ایلات مورد حمله واقع خواهد شد.

این مقاله در پایان تاکید می‌کند: سال‌ها پیش مردی سالخورده، دوراندیش و آشنا به زمانه خود گفت: اگر هریک از ما سطلی آب بر روی رژیم صهیونیستی بریزد، این رژیم از صحنه وجود پاک خواهد شد. گروه اندکی از مبارزان بی‌باک مقاومت، به جای توجه به مذاکرات ذلت‌بار و بی‌نتیجه‌ای که رژیم صهیونیستی بر دولت‌ها و ملت‌های منطقه تحمیل کرد، یک جایگزین جدی برای دفاع از خاک و وطن خود ارائه کردند. سرآغاز ارائه این جایگزین جدید، طولانی‌ترین و خشن‌ترین تجاوز رژیم صهیونیستی بود که مقاومت توانست سربلند از آن خارج شود و امت اسلامی را زنده نگه دارد. مقاومت در طول سال‌ها توانسته است با ارائه دستاوردهایی جدید و عظیم موازنه را نگه دارد . دستاوردهایی که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته و این در حالی است که مقاومت همچنان تیرهای بیشتری در ترکش دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد