سرویس: ورزشیکد خبر: 15245|12:40 - 1392/04/14
نسخه چاپی

جدال ایران با بدترین تیم تاریخ کوبا!

جدال ایران با بدترین تیم تاریخ کوبا!

13920411173609337784383مطلع الفجر-تیم ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال و در روزهای شنبه و یکشنبه به مصاف کوبا می‌رود.

به گزارشمطلع الفجربه نقل از تسنیم، بازی با تیمی که با بهره گیری از بازیکنان جوانش همیشه و در هر تورنمنتی یک حریف سخت به حساب می‌آید، آن هم در زمین خودش و با حمایت حداقل 10 هزار تماشاگر، کار ساده ای نیست. تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال، باید در سالن سیوداد دیپورتیوای شهر هاوانا که ظرفیت 14 هزار تماشاگر را دارد به مصاف کوبا برود.

امتیاز مثبت برای شاگردان خولیو ولاسکو این است که تیم ملی کوبا در لیگ جهانی سال 2013، بدترین دوران تاریخ لیگ جهانی خود را تجربه می‌کند. این تیم تاکنون لیگ جهانی را با 7 شکست متوالی شروع نکرده و تا حالا در مرحله بین قاره‌ای متحمل 8 شکست نشده بود. کوبایی ها اگر بازی دوم خود به روسیه را می باختند، می‌توانستند رکورد بد بودن خود را جابجا کنند ولی این تیم در کمال شگفتی 3 امتیاز آن مسابقه را از روسیه گرفت.

اولین حضور کوبا در لیگ جهانی والیبال در سال 1991 بود. آنها 8 سال بعد به تنها عنوان قهرمانی خود در WL رسیدند. کوبا که همیشه با تیمی جوان در رقابت‌ها ظاهر شده، سال گذشته به  مقام چهارم لیگ جهانی رسید و نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2010 را بدست آورد.

شاگردان«گلداستون اورلاندو ساموئلز بلکوود»در سال 2011 قهرمان مسابقات والیبال منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب شدند. آنها با این عنوان، سهمیه جام جهانی 2011 را بدست آوردند و در جام جهانی نیز به مقام پنجم رسیدند. تیم کوبا در بازی‌های پان آمریکن سال 2011 و مسابقات جام بزرگ قهرمانان سال 2009 به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

تیم ملی فعلی کوبا با بهره گیری از بازیکنان با استعداد و کادر فنی مجرب و باتجربه، فاصله زیادی با روزهای پرافتخار دهه 90 ندارد. در واقع کوبا ترکیبی از بازیکنان بسیار جوان و بازیکنان باتجربه است که توسط یک مربی آگاه و هوشیار، هدایت می‌شود.

اورلاندو ساموئلز بلکوود، یکی از موفق‌ترین مربیان جهان است که در لیگ جهانی 2013 هم هدایت کوبا را به عهده دارد. او که 10 سال سابقه حضور در لیگ جهانی با تیم همیشه مدعی کوبا را دارد، بسیاری از بازیکنانش را از رده سنی نوجوانان و جوانان به تیم ملی آورده است. تجربه زیاد، علم روز دنیا، آنالیز سطح بالا از مشخصات بارز اورلاندو ساموئلز پس از 20 مربیگری برای کوبا به شمار می‌رود.

اورلاندو ساموئلز، هیچ گاه در طول مسابقه، شاگردانش را سرزنش نمی‌کند. او با زیرکی خاصی تفکراتش را به بازیکنانش منتقل می‌کند و در عین حال به آنها آزادی عمل هم می‌دهد. پروفسور والیبال کوبا، هم حس باارزش پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را به بازیکنانش تزریق می‌کند و هم عشق به والیبال را به آنها می‌آموزد.

تیم ملی ایران تاکنون 2 بار در مسابقات جام بزرگ قهرمانان سال 2009 و جام جهانی 2001 با کوبا روبرو شده ولی تاکنون موفق به کسب یک امتیاز هم از این تیم نشده است. این بار اما قضیه فرق می کند. اول اینکه ویلردو لیون، ستاره تیم کوبا در این بازی‌ها حضور ندارد. دوم اینکه تیم ملی ایران با یک پیروزی با ارزش و یک شکست میلی متری مقابل ایتالیا به هاوانا رفته است. تیمی که می تواند آتزوری بزرگ را در خانه اش به زانو درآورد در بدترین حالت می تواند برای کوبا هم دردسر ساز شود.

تیم ملی کوبا که در گروه دوم لیگ جهانی والیبال با ایران، آلمان، صربستان، روسیه و ایتالیا، هم گروه است در هفته ششم لیگ در سالن «سیوداد دیپورتیوا» شهر هاوانا، میزبان شاگردان ولاسکو است. هر دو بازی ایران و کوبا در ساعت 5:10 بامداد روزهای شنبه (فردا) و یکشنبه انجام می‌شود.

برنامه بازی‌های هفته ششم لیگ جهانی والیبال به شرح زیر است:

جمعه 14 تیرماه:گروه یک:برزیل – بلغارستان، لهستان – ایالات متحده و آرژانتین - فرانسهگروه دو:آلمان – روسیه و کوبا - ایران ( شنبه ساعت 5:10 بامداد به وقت تهران )گروه سه:فنلاند - هلند

شنبه 15 تیرماه:گروه یک:برزیل – بلغارستان،گروه دو:صربستان – ایتالیا، آلمان – روسیه و کوبا - ایران ( یکشنبه ساعت 5:10 بامداد به وقت تهران )گروه سه:ژاپن – کانادا، فنلاند – هلند و پرتغال – کره جنوبی

یکشنبه 16 تیرماه:گروه یک:لهستان – ایالات متحده و آرژانتین – فرانسهگروه دو:صربستان – ایتالیاگروه سه:ژاپن – کانادا، پرتغال – کره جنوبی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد