سرویس: ویژهکد خبر: 11582|08:00 - 1392/03/01
نسخه چاپی

شورای نگهبان همواره نشان داده تسلیم هیچ اهرم فشاری نمی شود/ همه باید به قانون تمکین کنیم

شورای نگهبان همواره نشان داده تسلیم هیچ اهرم فشاری نمی شود/ همه باید به قانون تمکین کنیم

IMG_0782مطلع الفجر- امام جمعه گیلان‌غرب گفت:   کسی نباید به ذهنش خطور کند که می‌تواند در برابر رای و نظر شورای نگهبان  بی قانونی، ایستادگی و مقاومت کند چرا که شورای نگهبان در طول تاریخ انقلاب نشان داده تسلیم هیچ اهرم فشاری نخواهد شد.

به گزارش مطلع الفجر به نقل ار مرصاد، حجه الاسلام محمد طه مهری با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از اصول مترقی قانون اساسی است، گفت:کاندیداها اگر از ولایت فقیه تبعیت دارند باید به آنچه شورای نگهبان می گوید عمل کنند و کسانی که خواستار کاندیداتوری در انتخابات هستند حتما قانون اساسی را مطالعه کرده و می دانند که یکی از اصول مترقی قانون اساسی ما  شورای نگهبان  قانون اساسی است.
امام جمعه گیلان‌غرب افزود: عملکرد شورای نگهبان بارها مورد تایید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است. همانگونه که امام راحل فرموده اند “نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب است و با وجود شورای نگهبان  دلمان آرام است”.
مهری تمکین به نظر شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت ها را وظیفه کاندیداها دانست و تاکیدکرد:  کسی نباید به ذهنش خطور کند که می‌تواند در برابر رای و نظر شورای نگهبان  بی قانونی، ایستادگی و مقاومت کند چرا که شورای نگهبان در طول تاریخ انقلاب نشان داده تسلیم هیچ اهرم فشاری نخواهد شد؛ البته ایستادگی در برابر رای شورای نگهبان در واقع ایستادگی و مقاومت در برابر قانون اساسی است.
وی به وجود مرحله تایید صلاحیت کاندیداها در تمامی کشورها اشاره و تصریح کرد: در تمام کشورها اهرم نظارتی در قالب مجمع، دیوان عالی  شورا و انجمن‌ها وجود دارد و به همین منوال کاندیداها باید از صافی هایی بگذرند که نظارت آن‌ها بر اساس قانون است.
وی به برخی از ملاک های تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان اشارد و گفت: شورای نگهبان افراد را از نظر مذهبی و سیاسی بررسی و نفراتی که دارای صلاحیت باشند را اعلام می کند.
مهری گفت: تاکید ما بر این است که همه باید در برابر مر قانون تسلیم و به آن تمکین کنند و به فکر خدمت به مردم باشند.
وی گفت: افرادی احساس تکلیف کرده اند و به عرصه انتخابات وارد شده اند اگر صلاحیتشان “احراز” نشد به فکر خدمت به مردم در بستری دیگر باشند و اگر واقعا به نتیجه اعتراض دارند باید از مجرای قانونی  که در نظر گرفته شده پیگیری کنند.
امام جمعه گیلانغرب با فصل الخطاب دانستن قانون برای همگان خاطر نشان کرد: ما از هم اکنون باید در صدد اجرای مر قانون باشیم. چه در مرحله ثبت نام چه در مرحله احراز و چه در موقع رای گیری و شمارش و اعلام نتیجه باید تابع قانون باشیم  و آنچه قانون مشخص کرده را بپذیریم و امیدواریم که کسی که از آرای مردم انتخاب می شود برای نظام، انقلاب و مردم شریف و نجیب مایه پیشرفت و برکت باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد