سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113375|08:22 - 1402/11/14
نسخه چاپی

ضربه بی تدبیری بر پیکره ارشاد اسلامی در گیلانغرب/ اداره شاخصی که ساختمان ندارد!+عکس

ضربه بی تدبیری  بر پیکره ارشاد اسلامی در گیلانغرب/ اداره شاخصی که ساختمان  ندارد!+عکس
مجموعه اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان گیلانغرب فاقد ساختمان اداری است و به مانند خانه بدوشان هر روز در کوچه ای سکنی میگزیند.

به گزارش مطلع الفجر ،در شرایطی که بیش از 6 سال از وقوع زلزله 96 میگذرد  اما ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب درقالب مخروبه ای دل آزار هنوز درتنگنای توجه ها واقع شده، از طرف دیگر مجموعه  اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرکه باید مجموعه ای شکیل  و درخور برای نشر معارف فرهنگی و اسلامی باشداما اکنون خانه بدوش خود نیازمند  دستگیری و توجه مسئولان است .

 

حقیقتاباید زیرساخت‌های توسعه فرهنگی را افزایش داد،چنین جایگاهی- درگوشه یک اتاق متروکه و انباری مانند- نه درخور نام فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب و نه در شان مجموعه اداری آن نهاد است.انقلاب اسلامی ایران براساس فرهنگ وتغییرآن بر اساس آموزه‌های دینی صورت گرفت در شهر سردارخوشروانها  ، دومین شهر مقاوم کشور ، مرکر فرهنگ و اصالت پایتخت کلهر ، متاسفانه  یک مجتمع فرهنگی درخور  و لایق وجود ندارد.

 

دولت‌ها درتمام دنیا در زمینه فرهنگی وارد عمل می‌شوندو می‌دانند که فرهنگ عرصه اقتصادی نیست که د آن درآمد کسب کنند.  

خبرنگار ما موضوع و شرایط ساختمان  اداره ارشاد را از رییس این مجموعه جویا شد ؛

 

پیش قدم رییس اداره ارشاد اسلامی گیلانغرب در پاسخ به این موضوع که چرا باید یک اداره انهم اداره متولی فرهنگ فاقد مکان و ساختمان فعالیت باشد اظهار داشت: متاسفانه  بر اساس مستندات  و مکاتبابت موجود برای تعین تکلیف مکان فعالیت مجموعه  و حتی ساماندهی ساختمان سابق اقدامات زیادی انجام شده اما منتج به نتیجه نبوده است ."

وی در پاسخ سوالی که  چرا  مدیر کل نسبت به این شرایط بی توجه است  و پاسخ انها در قبال مکاتبات شما چه بوده است گفت :  “با وجود مکاتبات مکرر جواب تاکنون فقط ”سکوت" بوده است ."

 

کیوان پیشقدم  گفت ساختمان اداره ارشاد اسلامی گیلانغرب در شکلی زیبا و فضایی شکیل در داخل پارک فلاحت قرار داشت که در زلزله سال 1396 تخریب شدو تاکنون اقدام مطلوبی و مثبتی برای احیای آن نشده و این بی توجهی به خانه بدوشی اداره ارشاد گیلانغرب  و سکنی در یک آمفی تاترمحقر انجامیده که حقیقتا متولی فرهنگ در گیلانغرب نیازمند توجه ویژه مسئولان عزیز است .

 

بر اساس اخبار واصله به رسانه مطلع الفجر درکمیته برنامه ریزی شهرستان  و پیگیری فرماندار و مدیر اداره ارشاد شهرستان در حدود 200 میلیون تومان تخصیص یافته است اماتحقق آن عمر نوح میخواهد که اگر اگر از همین مبلغ 50 میلیون تومان هم نقدا به دست مجموعه برسد آنهم نه تنها برای مرمت،  مبلغی نیست بلکه کفاف هزینه امور استیجاری مجموعه برای یک سال هم ندارد.

از مدیرکل محترم انقلابی  اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که خود پرچم دار وسکان دار فرهنگ و مولفه های فرهنگی  در این امراست درخواست رسیدگی و اهتمام  دلسوزانه گیلانغرب را داریم.

 

فرماندار سابق! شهرستان گیلانغرب قبل تر در مصاحبه ای  گفت "پنج ساختمان تخریبی که اکنون برای تکمیل آن ها اعتبار مورد نیاز است در شهرستان گیلانغرب وجود دارد " از جمله این ساختمانهای مخروبه نیاز به اعتبار مجموعه فرهنگ ارشاد اسلامی است که حقاً باید برای حمایت از ان ندای "هل من ناصر ..."سر داد.

در جریان زلزله سال ۹۶  گیلان غرب در بخش اداری ۱۴ مورد ساختمان و ۱۸ ساختمان دهیاری آسیب دیدند که به گفته فرمانداروقت  از این تعداد پنج مورد از ساختمان های اداری تخریبی و مابقی تعمیری ارزیابی شد. شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  دارای بیش از 72 هزار نفر جمعیت  در دو بخش مرکزی  و گواور است .
*گزارش از مجتبی جنگلی نیا