سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113369|12:02 - 1402/11/11
نسخه چاپی

دکتر نجفی:

یادواره‌های شهدا برای جوانان هویت بخش و بصیرت افزاست

یادواره‌های شهدا برای جوانان هویت بخش و بصیرت افزاست
فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب گفت: یادواره‌های شهدا علاوه بر جنبه تبیین بخشی برای جوانان ما هویت بخش و بصیرت افزاست.

به گزارش مطلع الفجر ؛سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی در آیین باشکوه تجدید میثاق بزرگان ایلات وطوایف با آرمان‌های انقلاب اسلامی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب ضمن تقدیر از حضور بزرگان طوایف ایل کلهر در مراسم گرامی‌داشت آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب به ظرفیت بزرگان اشاره و اظهار داشت: حقیقتاً مجالسی که اعضای آن بزرگان طوایف و نخبگان فرهنگی هستند محافلی فاخر و محترمند چرا که این محافل نماد اتحاد و همبستگی طوایف ایل بزرگ کلهر بشمار آمده  و از طرفی مظهر تجدید میثاق بزرگان ایل کلهر با آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی خطاب  به شرکت کنندگان این آیین، افزود: شما بزرگان طوایف ایل کلهر حقیقتاً سرمایه‌های اجتماعی این شهرستان هستید و ما دربرهه های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در موقعیت‌ها یا مناسبت های مختلف نقش آفرینی‌های موثر و مثبت شما را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب تصریح کرد: خیل عظیمی جمع حاضر از رزمندگان معزز دوران دفاع مقدس‌اند که به عنوان رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در عرصه و بتن میدان رزم و دفاع  حضور پیدا کرده‌اند و از افراد قوم هم افرادی را برای گسیل به جبهه‌های جنگ تشویق و ترغیب نموده‌اند.

وی نقش بزرگان در بزنگاههای سیاسی،اجتماعی و مدنی را یاد آور و ابراز،داشت: حقیقتاً شما بزرگان در انعقاد "خون بست" که حل و فصل آنها از مجاری قانونی لاینحل بوده نقش موثری داشته‌اید و با این سنت حسنه اتحاد و انسجام طوایف ایل بزرگ کلهر که یکی از آثار و میراث قدیمی ایل کلهر همان اتحاد و انسجام است را پاس داشته‌اید.

وی اظهار داشت: شما همچنین در امر عقد ازدواج برای جوانان شهرستان که حقیقتاً یک پیوند دائمی را بین طوایف برقرار می‌کند و همبستگی اجتماعی را در شهرستان به وجود می‌آورد نقش آفرینی شایسته‌ای داشته‌اید

سرهنگ محمد جواد نجفی به سخنان سردار ریحانی فرمانده شایسته و شایسته سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه (ص) در گیلان غرب اشاره کرد و گفت: "ایشان فرمودند ۴۰ سال است که مردم گیلان غرب پای آرمان‌های انقلاب اسلامی مانده‌اند و راه را اشتباه نرفتندو به مانند مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس مستحکم و معتقد مانده‌اند،ایشان افزودند: مردم گیلان غرب قابل احترام نه تنها برای ما بلکه برای تاریخ، برای ملت ایران و برای همه آزادگان هستند، مردم گیلان غرب مردمی بزرگ و قابل احترامند. "

فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب به نقش بزرگان طوایف در شکل دهی یادواره‌های شهدای طوایف اشاره کرد و گفت: از همه این‌ها بالاتر آن چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم، بزرگان شهرستان در حال حاضر "طرح نوی" را در شهرستان  بوجود آورده اند  به اسم برگزاری یادواره شهدای طوایف  که حقیقتا  تجربه پیشین قبل از این را نداشته‌ایم اما به عنوان اولین تجربه خوشبختانه بزرگان طوایف، متنفذین و مصلحین ایل کلهر با همکاری نخبگان فکری و فرهنگی به دنبال برگزاری یادواره‌های طایفه‌ای هستند.
وی ابراز، داشت: همانطوری که مستحضرید "اتحاد و انسجام" حول محور شهدا موجب نزول انوار الهی خواهد شد و بسترساز گشایش در امورات می‌گردد.

نجفی با تقدیر از نقش بزرگان ایل کلهر که این سنت حسنه را پایه‌ریزی کرده‌اند گفت: در هفته آینده مردم ایل سیاه  سیاه کلهر در ادامه سلسله یادواره‌هایی که انجام داده‌اند در ۱۹ بهمن ماه جاری یادواره شهدای سیاه  سیاه  کلهر در دهستان چله  برگزار میکنند که انشالله سایر طوایف شهرستان تا پایان سال با برنامه‌ریزی نسبت به برگزاری یادواره‌های شهدای طوایف خود اقدام خواهند کرد.

سرهنگ نجفی با استدعا از نخبگان سیاسی فکری و فرهنگی اظهار داشت: یادواره‌های شهدای طوایف این سنت حسنه که  شکل گرفته، نیاز به تداوم و نیاز پشتیبانی دارد برنامه‌ای که صفر تا صد آن را خود بزرگان و جوانان و نخبگان فکری طوایف انجام می‌دهند و چنین چیزی در هیچ جای کشور موسوم و مرسوم نیست و این عظمت مخصوص ایل بزرگ کلهر در گیلان غرب است.

دکتر نجفی اظهار داشت:همه ما  و بزرگان ایلات و طوایف باید سنت حسنه تکریم شهدا را در سرلوحه کار  و زندگی خود قرار دهیم تا فرزندان ما دچار سرگردانی و چالش هویتی نگردند، در سایه این برنامه‌های معنوی جوانان ما جذب گروهک‌های ضد انقلاب نمی‌شوند، این زمینه معنوی است که به برکت خون شهدا به وجود آمده و اتحاد و انسجام صمیمی با برگزاری یادواره‌ها نتیجه بخش و گشایشگر خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان گیلان غرب از برگزاری یادواری بزرگ شهدای ایل کلهر خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی در پایان سال جاری و یا در اوایل سال آینده یادواره شهدای ایل بزرگ کلهر را به کمک جمع حاضر برگزار خواهیم کرد و اتحاد و انسجام مثال زدنی ایل کلهر را حول محور شهدای گرانقدرشان تکریم خواهیم کرد.

شهرستان گیلان غرب در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر ۷۵۰ شهید ۲۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی در راه دفاع از میهن اسلامی داشته است