سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113332|14:33 - 1402/10/05
نسخه چاپی

فرماندارگیلانغرب؛

نقش نظام جمهوری اسلامی در ریشه کنی بیسوادی ،ستودنی است

نقش نظام جمهوری اسلامی در ریشه کنی بیسوادی ،ستودنی است
فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت:خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی منشا خیر و برکت بوده و حقیقتا در ریشه کنی بیسوادی ، عملکرد نظام ستودنی است.

به گزارش مطلع الفجر ،

فرماندار گیلانغرب با حضور  در مجمموعه نهضت سواد اموزی شهرستان در بین جمعی از فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب، هفته نهضت سواد آموزی را تبریک گفت.

دکتر علی پروین در سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت سواد و تحصیل در جامعه  به تشریح  حوزه سواد آموزی از تاریخ نهضت سواد آموزی و تشکیل  ان تا امروز پرداخت و نقش بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران در ریشه کن شدن بیسوادی راحایز اهمیت و ستودنی دانست .

وی از برکات جمهوری اسلامی سخن گفت واظهار داشت: کشور ما امروز در ناامن‌ترین منطقه دنیا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار منطقه ای ، دارای امنیت مرزی و امنیت  داخلی  است.
 

*وحدت در حضور: نقطه کلیدی به سوی کشوری قوی و پایدار

فرماندار شهرستان گیلانغرب در این دیدار و در جمع فرهنگیان و دست اندرکاران نهضت سواد اموزی در بحث انتخابات گفت:، اهمیت حضور حداکثری  در تورنمنت سیاسی انتخابات در آن است که این میدان و  با حضور حد اکثری مردم عزیز برگزار شود .
وی افزود: این حضور حد اکثری  باعث تشکیل مجلس و کشوری قوی‌تر خواهد شد، اما اگر مردم توسط دشمن دچار سردرگمی شوند، باعث تضعیف بنیه‌های کشور از لحاظ امنیت و اقتصادی می‌شود.

مقام عالی دولت در شهرستان گیلانغرب ابراز داشت:به فرموده  رهبری معظم ، هر فرد باید در توان خود تبیین در زمینه های مختلف انجام دهد و در انتخابات که به فرمایش رهبر لیله‌القدر کشور است باید به بهترین شکل ممکن  همه ما  به رسالت خود برای ایجاد یک بستر با نشاط و با شکوه با حضور حد اکثری عمل نماییم .
 

 حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان گیلانغرب نیز ضمن تبریک نهضت سواد آموزی گفت :سوادآموزی ریشه ای عمیق در آموزه های اسلامی دارد و رسیدن به مرتبه درک توحید پروردگار و شهادت به آن، برای صاحبان علم امکان پذیر بوده و این در فضیلت و ضرورت علم به تنهایی کافی است.

وی  افزود: امام خمینی (ره) برای ریشه کنی بی سوادی و از بین بردن این معضل اجتماعی در جامعه، دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند و خیل بسیاری از افراد بعد از انقلاب با این فرمان امام راحل از نعمت سواد بهره مند شدند.