سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113330|05:33 - 1402/10/02
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب مطرح کرد:

ضرورت اعتلای فرهنگ نماز در جنگ ترکیبی

ضرورت اعتلای فرهنگ نماز در جنگ ترکیبی
فرماندار گیلانغرب به رسالت عمومی در مواجهه با هجمه نوین دشمن اشاره کرد و گفت: ما به عنوان والدین جامعه وظیفه داریم برای فرزندان الگو باشیم و نماز و باورهای معنوی را به فرزندان بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر مطلع الفجر ،دکترعلی پروین صبح امروز شنبه، در  آیین اجلاسیه نماز شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: اجلاسیه نماز کانون پرداخت به تمام ظرفیت‌های معنوی برای اقامه نماز است. 

وی افزود: مرز بین اسلام و کفر نماز است و اقامه نماز به معنای کامل کلمه می‌تواند سعادتمندی را برای ما و خانواده‌هایمان به همراه داشته باشد. 

پروین به ماهیت جنگ و هجمه‌های  وتقابل بشری در ادوار اخیر تاریخ اشاره و عنوان کرد: بشر از ابتدا تاکنون چندین جنگ بزرگ را تجربه کرده است و مصادیق مختلف این حوزه را از سر گذرانده است. 

وی تصریح کرد: نماد جنگ سرد، جنگ آمریکا و شوروی است که در قال جنگ نیابتی و فرسایشی همدیگر را می‌آزارند و نهایتاً یک طرف پیروز میدان می‌شود همچنین جنگ دیگر جنگ نظامی یا جنگ سخت است که معمولاً یک طرف کشور متخاصم و مهاجم است که نهایتاً با برتری میدانی  یکی پیروز میدان خواهد بود. 

فرماندار گیلانغرب به ماهیت یک جنگ نوظهور دیگر اشاره و ابراز داشت: نوع دیگر هجمه و جنگ، جنگ نرم  است که مهاجم عقاید و باورها را مورد هجمه قرار می‌دهد و بر باورهای عقیدتی و اعتقادی طرف می‌تازد اما شکل دیگری از هجمه جنگ نوین ترکیبی یا هیبریدی است که این جنگ آمیخته از مصادیق جنگ سخت و جنگ نرم و جنگ نیمه سخت است که طرف مهاجم در  آن مشخص نیست. 

وی در تشریح ماهیت جنگ هیبریدی، افزود: کشور متخاصم یا مهاجم از درونِ یک مملکت افرادی را اجیر می‌کند و فریب می‌دهد تا با شبهه، آشوب  و اغتشاش، مردم را نسبت به حاکمیت و نظام حاکم بی‌اعتماد کند و قطعاً در بازه کنونی و فضای حاضر جنگ هیبریدی و ترکیبی همان جنگی است که دشمن سال‌ها این روال تهاجمی را در پیش گرفته است. 

پروین به رسالت عمومی در مواجهه با هجمه نوین دشمن اشاره و تصریح کرد: ما به عنوان والدین جامعه وظیفه داریم در راستای تمسک به سبک زندگی اسلامی و معنوی، برای فرزندان الگو باشیم و نماز و باورهای معنوی را به فرزندان بیاموزیم. 

وی افزود: رسالت مدرسه بعد از خانواده شروع می‌شود پس مدرسه و مربیان باید در راستای تعمیق، تحقق و اعتلای این فرآیند معنوی گام بردارند چرا که  در زمان نوجوانی هنوز خمیر مایه اعتقادی و باوری دانش‌آموزان شکل نگرفته بلکه مانند خمیری است که می‌توان آن را به تأسی از معنویات  محکم‌تر و استوارتر کرد. 

وی  دانشگاه را ضلع سوم تحقق مبانی اعتقادی  درونی افزاد دانست و گفت: بر دانشگاه و اساتید لازم است تا متعهدانه در راستای شکل‌گیری باورهای متجلی  اسلام، نماز و قرآن این روال و بستر معنوی را تعمیق و تثبیت کنند و قطعا اگر این سه ضلع مثلث یعنی بستر تعمیق اعتقادی در خانه، مدرسه و دانشگاه مستمراً شکل بگیرد باورها و اعتقادات تثبیت شده و آن وقت حاج قاسم‌ها، شهید باکری‌ها، شهید شهریاری‌ها  و دانشمندان متعهد درشاکله دانشجویی و دانش‌آموزی ما نمود پیدا می‌کنند. 

پروین تاکید کرد: دشمن بعد از استیصال  از فتنه‌های گذشته در حال حاضر جنگ شناختی و ترکیبی خود را به بحث انتخابات معطوف کرده است آن‌ها می‌خواهند با شبهه‌افکنی و ایجاد جنگ ترکیبی از انتخابات، مشروعیت‌زدایی کرده و مردم را به حاکمیت بی‌اعتماد کنند که حضور پرشور مردم در انتخابات قطعاً علاوه بر اینکه مأیوس و ناامید کننده دشمنان خواهد بود بلکه پشتوانه‌ای موجه و مقبول برای مشروعیت و اقتدار نظام است و قطعاً قدرت چانه‌زنی‌های بین‌المللی را برای نظام افزایش خواهد داد. 

مقام عالی دولت در گیلانغرب افزود: ما باید با مشارکت حداکثری خود در عرصه انتخابات علاوه بر اینکه دشمن را در عرصه جنگ شناختی ناکام بگذاریم بلکه باید به آن نیز فرصت ندهیم تا باورهای جوانان ما را با شبهه‌افکنی‌ها مسموم و مخدوش کند. 

گفتنی است اجلاسیه نماز به صورت سالیانه در استان برگزار خواهد شد و در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم، پیش اجلاسیه نماز در شهرستانها با محوریت فرمانداری، ستاد اقامه نماز، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. .