سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113326|12:30 - 1402/09/30
نسخه چاپی

تصویری، توصیفی؛

پویش جنگلانه نویدبخش رویش بلوط در جنگل‌های زاگرس

پویش جنگلانه نویدبخش رویش بلوط در جنگل‌های زاگرس
هر ساله در موسم کنونی در راستای صیانت از بافت جنگلی با رویکرد کاشت بلوط  مردم و طبیعت‌دوستان گیلانغربی هم‌قدم با پویش جنگلانه  و آوای  هم‌صدایی با طبیعت  بذر و نهال کاشتند.

به گزارش مطلع الفجر ،هر ساله در موسم کنونی به‌منظور تقویت بنیه طبیعی و اقلیمی و در راستای صیانت از بافت جنگلی با رویکرد کاشت بلوط  مردم و طبیعت‌دوستان گیلانغربی هم‌قدم با پویش جنگلانه  و آوای  هم‌صدایی با طبیعت  بذر و نهال کاشتند.

 امروز پنج‌شنبه ده‌ها نفر از طبیعت‌دوستان عضو انجمن سبز زاگرس با حضور در ارتفاعات سریوان و انارک شهرستان گیلانغرب در پویش جنگلانه شرکت کردند. 
 


در این برنامه طبیعت دوستانه بیش از ۵ هزار بذر و نهال بلوط و قره‌قاج در ارتفاعات این مناطق غرس و کاشت شد. 

ربیعی؛ مدیر  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب در حاشیه این پویش، هدف از اجرای طرح مذکور را اشاعه فرهنگ درختکاری و احیای درختان  مناطقی  که در سنوات گذشته دچار آتش‌سوزی شده‌اند، اعلام کرد. 

وی تقریح کرد: قطعا جلب مشارکت عمومی و ترویج فرهنگ طبیعت‌دوستی و نهال‌کاری   می‌تواند به شکل‌گیری یک نهصت پایدار طبیعت دوستانه منجر شود که قابل تحسین است. 

 


ظرف پنج سال گذشته بر اثر آتش‌سوزی‌های مکرر کوچک و بزرگ در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گیلانغرب صدها هکتار از این عرصه طبیعی طعمه حریق و فنا شده که این مهم ضرورت توجه بیش از پیش به بافت جنگلی و طبیعی را دوچندان می‌کند. 

شهرستان گیلانغرب ۱۷۵ هزار هکتار منابع ملی دارد که از این وسعت ۴۸ درصد آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند.