سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113312|14:51 - 1402/09/17
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

ضرورت توجه دولت به معیشت مردم /

ضرورت توجه دولت به معیشت مردم /
امام جمعه گیلانغرب با تقدیر از تلاش دولت  گفت ضروریست دولت  اقداماتی در حوزه معیشت مردم انجام دهند.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه گیلانغرب با تقدیر از تلاش دولت  گفت ضروریست دولت  اقداماتی در حوزه معیشت مردم انجام دهند و تلاش‌های انعطاف‌پذیری در شرایط اقتصادی دشوار جامعه را اعمال کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه محترم شهرستان گیلانغرب، در خطبه‌های نماز جمعه امروز مصلی مسجد جامعه این شهر  به مسائلی از اهمیت بالقوه اخلاقی و اقتصادی اشاره نمود. 
وی  با تأکید بر تقوا و اجتناب از دستبرد به اموال مردم پرداخته و بر اثرات مخرب اختلاس و دزدی از تسهیلات توسعه تجارت، به ویژه تاثیرات آن بر چرخه اقتصادی کشور اشاره نمود. 

حجت‌الاسلام موسوی، اقدامات جدی دولت در برخورد با موارد نقض تعهدات و دریافت تسهیلات در دوره‌های مختلف که ارز های دولتی را در سالهای ۹۷تا۹۹ به تاراج برده و صرف برج سازی کرده اند را به تحلیل گذاشته و از جدیت دولت در رصد و بازرسی و محل مصرف این تسهیلات تقدیر کرد.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب از نیاز به اعمال احکام شدیدتر توسط قوه قضائیه در مواجهه با زیان‌آوران اجتماعی تأکید کرده و اهمیت اجرای عدالت را تشدید نموده‌اند. 

وی  از دولت خواست اقداماتی در حوزه معیشت مردم انجام دهند و تلاش‌های انعطاف‌پذیری در شرایط اقتصادی دشوار جامعه را اعمال کنند 

در بخش دیگری از خطبه، حجتالاسلام  موسوی به جنایات دد منشانه اسرائیل در برابر مردم بی‌پناه غزه اشاره نموده و این اقدامات را ادامه جریان جنایات گذشته در منطقه دانسته‌اند. 
ایشان با تأکید بر نیاز به حفاظت از مظلومان و اجتناب از بی‌عدالتی، اهمیت مسئولیت دینی در حفظ حقوق انسانی را بیان نمودند. 

.

وی با توجه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) بزرگداشت و عزاداری در این ایام را جهت عرض ارادت به ۱۴ معصوم و بزرگداشت دین دانست و عزای فاطمی را سبب احیای ارزش‌های دینی دانست که جامعه با آن حیات می‌گیرد.