سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113309|09:19 - 1402/09/13
نسخه چاپی

فرماندار:

بسط و ترویج فرهنگ نماز و معنویت در جامعه یک وظیفه و رسالت موکد است+عکس

بسط و ترویج فرهنگ نماز و معنویت در جامعه یک وظیفه و رسالت موکد است+عکس
فرماندار شهرستان گیلانغرب معارف قرانی را سعادت بخش و کمال آفرین خواندو گفت : بربسط و ترویج فرهنگ نماز و معنویت در جامعه یک وظیفه و رسالت موکد است.

به گزارش مطلع الفجر ،فرماندار گیلانغرب  در حلسه شورای اقامه نماز شهرستان گیلانغرب با تسلیت ایام فاطمیه  و همچنین تقدیر  از دبیر ستاد اقامه نماز به جهت پیگیری مسائل و مصوبات شورای اقامه نماز با اشاره به گسترش فرهنگ نماز و اهمیت آن در جامعه انسانی خاطرنشان کرد: در بیشتر آیات و روایات و همچنین سخنان بزرگان دینی بر اقامه و  برپا داشتن این واجب دینی تأکید فراوان شده است.

دکترپروین  تصریح کرد: نماز اول وقت یکی از شاخصه های اصلی قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایشان است که ما اهمیت اقامه نماز را در زیارت نامه امام حسین(ع) می خوانیم .

فرماندار در ادامه جلسه با تاکید بر اقامه نماز جماعت درادارات در شهرستان گفت: باید تمام ادارات، سازمان ها و نهادها بویژه آموزش و پرورش درزمینه توسعه و ترویج امر نماز برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان در این جلسه طی سخنانی با اشاره به آیه أَلَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ ...به ارزش وجایگاه و اهمیت نماز در جامعه اسلامی پرداخت.
 

حجت الاسلام موسوی گفت: باید  تلاش کنیم که این شهر یُقیمُونَ الصَّلاةَ باشد و دیگران را به نماز جماعت دعوت کنیم و بی توجهی به نماز زیبنده این شهرستان نیست.

 وی ابراز داشت: توجه عمیق و واقعی به فریضه نماز بهترین راه حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بازدهی کار در دستگاه‌های اجرایی است و براي داشتن جامعه آباد و سالم بايد مسئولان در زمينه ترويج نماز فعاليت هاي بيشتري داشته باشند

.در ادامه آقای صفری رئیس دادگستری شهرستان با بیاناتی در این زمینه خواستار نصب تابلوهای  مساجد  در بین راهی توسط راهداری و همچنیت تجهیز و فعال کردن نمازخانه های جایگاههای سوختی در شهرستان و ..  شد.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان علاوه بر پیگیری مصوبات قبل ، گزارشی ارزیابی دستگاه های اجرایی توسط ستاد اقامه نمازارائه نمودند  

در پایان مقرر شد که نماز خانه های ادارات  و دستگاهها و همچنین نمازخانه های بین راهی و کیفیت و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد که مورد سرکشی و اریابی قرار میگیرند مدارس و دانشگاهها توجه بیشتری به نماز جماعت داشته باشند وبحث اقامه نماز در سطح ادارات انسجام وجود داشته باشد. همچنین در نشست های دانش آموزی ، هیات های ورزشی ، گردهمایی دهیاران باید به نماز جماعت توجه ویژه ای شود مقدمات جشن تکلیف درمدارس توسط آموزش و پرورش انجام گیرد