سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113249|02:37 - 1402/07/24
نسخه چاپی

شناسایی و جمع آوری ۱۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در شهرگیلانغرب+عکس

شناسایی و جمع آوری ۱۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در شهرگیلانغرب+عکس
مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب از شناسایی و جمع آوری ۱۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در این شهرستان خبر داد .

به گزارش مطلع الفجر ،سیداصغرصفوی، مدیرامور آب و فاضلاب گیلانغرب گفت: انشعابات غیرمجاز تأثیر مستقیمی در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب دارد و در این زمینه شناسایی انشعابات غیرمجاز آب براساس برنامه ‌ریزی منسجم در حال انجام است
مدیر امور آب و فاضلاب گیلانغرب از شناسایی و جمع آوری ۱۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در این شهرستان خبر داد و افزود: این انشعابات غیرمجاز طی ۲روز گذشته در شهرستان گیلانغرب شناسایی و جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف این انشعابات در دست انجام است، افزود: صاحبان انشعابات غیرمجاز علاوه بر آسیب به شبکه‌های آبرسانی، موجب تضییع حقوق مشترکان قانونی می‌شوند که به همین علت شناسایی انشعابات غیرمجاز بدون وقفه و با حساسیت ویژه‌ای در شهرستان گیلانغرب ادامه دارد.

انشعاب گیری از خط انتقال یا شبکه توزیع، انشعاب گیری از شیرآلات خط انتقال یا شبکه توزیع، مصرف پشت کنتوری توسط مشترک، مصرف پشت کنتوری توسط ملک مجاور، مصرف با کاربری غیرمجاز، باز فروش غیرمجاز آب، جابه‌جایی، باز و بسته کردن، معکوس کردن یا حذف کنتور آب، نصب کنتور غیراستاندارد، تخریب یا شکستن شیشه و مکانیزم کنتور، دخالت در تنظیمات کنتور، استفاده مستقیم از پمپ به کنتور یا شبکه توزیع، فک پلمب کنتور، افزایش قطر کنتور یا افزایش سایز انشعاب گیری و برداشت غیرمجاز از شیر برداشت عمومی از روش‌هایی است که متخلفان برای استفاده غیرمجاز از آب به آن اقدام می‌کنند.
 

استفاده غیرمجاز از آب نه‌تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند.

این اقدام همچنین موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به جهت افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.